AsconaB Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Fikk meg for 1 uke siden ny skjerm. En NEC MultiSync LCD2090UXi. Har satt at skjermen skal slå seg av etter 1 time, noe jeg ikke tror den gjør. Fordi, led lyser blått når skjermen er på, det gjør det også når skjermen skal ha slått seg av. Det eneste som later til å skje er at skjermbeskytteren forsvinner og skjermen viser ingenting, forblir svart. Spec. står i profilen. Noen her med samme skjerm ? Endret 1. juli 2006 av AsconaB Lenke til kommentar
Boye Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Sitter og leser manualen til skjermen din nå (manual), og to ting slår meg: #1 Lysdioden er enten av/på, og kan lyse grønt eller blått...fargen skal kunne endres i Advanced skjermmeny. #2 Du kan manuelt sette skjermsparer (Off timer) eller type fra skjermens meny. Når skjermen går i strømsparing, skal lampen visstnok blinke gult/orange. I menyen kan du også sette at skjermen ikke går i strømsparing, mulig at denne må settes på som "STANDARD". Hvis du kjører strømstyringen fra Windows (normalt, bruker denne selv) ville det være naturlig at skjermens lampe lyste orange/gult? EDIT: Glemte en setning. Endret 1. juli 2006 av Boye Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Har lest den store tykke boken ja. #1 Jepp, det stemmer. #2 Kan få skjermen til å slå seg av etter angitt klokkeslett og angitt lysmengde i rommet. Ingen av delene har jeg aktivert. IPM står som "STANDARD" ja, altså gå i strømsparing når den mister signalet. Jeg har altså satt at skjermen skal slå seg av etter 1 time i windows strømstyring. Lampen på skjermen forblir blå, og det er tydelig at skjermen fortsatt er på. Blir ikke kald etter en tid. Når jeg slår maskinen av slokner lampen og etter en tid lyser den orange. Har fundert litt på om det kan være skjermkortet som ikke slutter å gi signal/gir feil signal ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå