propers404 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Har en gammel pc som jeg instalerte Windows XP på.. Det funka bra, bortsett fra 1 ting. Vær eneste gang jeg skrur av pc kommer det en meldig: "Nå kan du skru av maskinen". Som jeg vet kommer på pcer med en sånn knapp som spretter ut. Men den pcen har ikke sånn knapp. Jeg må derfor skru den av manuelt bak. Som også bringer meg til et annet problem. Noen ganger vil ikke pcen på når jeg skrur den på bak. Må dra ut kontakten og så virker den som oftes. Kan noen hjelpe meg med dette? Endret 1. juli 2006 av Toffer91 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Tror ikke Bios er helt kompatibel med Win XP ? Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 prøv å oppdatere BIOS!!^^ hvis dette ikke fungerer, må du nok bytte hovedkort siden det er gammelt.... Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 hvordan oppdaterer jeg bios da? Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Og en annen ting jeg lurer på... Den nyeste pcen min trengs det en formatering på. Men den vil ikke boote. Har en Acer CD som følgte med men han vil ikke formatere fra den eller D: partisjonen som er backup hd for Acer. Windows bare starter opp samme hva jeg prøver. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ett annet forslag som hjalp på en PC jeg har: Høyreklikk på skrivebordet - velg egenskaper - klikk på skjermbeskytter - trykk på strøm - klikk der det står APM - aktiver eller deaktiver denne funksjonen alt ettersom hva den allerede står på. Hjelper ikke dette eller hvis APM ikke står der så vet jeg ikke annet en å prøve å oppdatere BIOS som de andre foreslår Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Vet ikke helt hva slags pc det er snakk om, men hvis du går inn i BIOS kan det være fint å se litt på power options..se om du har noe valg som "power up with keyboard", key eller space bar. Hvis du her kan velge men ingenting skjer, finnes en jumper for dette som vanligvis befinner seg øverst på de fleste hovedkort. Hvis du mot all formodning ikke har en, ville jeg ganske enkelt koblet på en selvmontert bryter i front. Er det mulig at du har en resetknapp som også kan være av/på knapp? Funksjonen på denne styres evt i BIOS. Endret 1. juli 2006 av LYStGASS Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 gå inn i BIOS og sjekk BOOT rekkefølgen, sørg for at CD rom'en er før harddisken slik at du får bootet på CD og ikke rett på gammel Windows Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 den gamle pcen er en Compaq Presario og cd er før hardisken.. Han vil liksom ikke bare ikke boote Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 er det en brent CD du prQver aa boote fra? isaafall kan det hende at CD'rom ikke stQtter dette.....:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå