fatcamper Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! Lurer på om det kommer nye prossesorer til am2. Ser jo at den beste prossesoren i socket 775 knuser den beste i socket am2. se her: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=3996 Har amd noe på lager? eEller vil prossesorene til am2 være dobbelt så billig, og langt dårligere? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! AMD skal dumpe prisene på X2-cpuene med cirka 40%. I tillegg er det rykter om "Reverse HyperThreading" som kan gi stor ytelsefordel i enkeltkjerneprogram. Jeg tror nok at FX-64(eller FX-66) kommer ganske raskt, siden jeg tror AMD går over på 65nm utpå høsten. 3,0GHz og mer bør være innenfor rekkevidde da. Så Intel vil nok ha ytelsetronen ei stund, men AMD vil nok ha mest ytelse for prisen. Men dette blir selvsagt bare spekulasjoner. Jeg tar forbehold om skrivefeil. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Det hørtes bra ut. Har bestilt deler fra shg.no så lenge. Vil ikke bruke så mye penger på cpu nå, derfor kjøper jeg en 3500+ til 900Kr og venter til amd dumper prisene på en av de heftigere modellene. Har nå bestilt følgende varer: Hovedkort: Asus M2N32-sli/deluxe, nfore 590-SLI Am2 cpu: Amd 3500+ am2 skal oppgraderes senere til en som er raskere og lett å klokke. Skjermkort: Club 3 D 1900XTX Ram/minne: Corsair Twin2X2048-6400C4 Vil denne pc-en bli overklokkings vennlig, eller bør jeg velge andre komponenter hvis jeg skal klokke? Vil hk støtte 64nm prossesorer som amd vil lansere i etterkant? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hovedkortet vil støtte nye AM2-cpuer på 65nm ja. 3500+ er god til overklokking, og jeg vil tro at minnet og hovedkortet er ok. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Ok, da vet jeg det. Takker for raskt svar Mvh partyken Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ta også en titt på hva snorreh har skrevet her. Han vet ganske mye mer enn meg angående cpu-arkitektur, og skriver veldig mye bra. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå