Metalhead Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Sier begge deler jeg, alkohol i begge to, men hva forskjellen er har jeg null peiling på Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Her i Bodø føler jeg at det er mer som dette: -Skal du ut på byen i kveld? -Ja jeg skal drikke øl, hva med deg da? -Nei jeg skal grille hjemme, kanskje ta meg ei pils. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Pussig, på fredag skulle jeg ha noe i baren, og jeg ble nesten litt usikker på om jeg skulle be om en pils eller øl. Gikk for pilsen, hadde nok fått akkurat samme greia hadde jeg bedt om en øl Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) her finner du litt over 900 typer øl http://www.bevmo.com/productlist.asp?area=beer EDIT: btw hva er mjød da ?? , jeg har en flaske mjød i kjøleskapet , gleder meg til og smake den ja Endret 2. juli 2006 av FtZ- Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Mjød er jæra honning meiner eg. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 jeg pleier stortsett å si pils. "skal vi pilse litt hos meg imorra eller ? " Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Pils - vestkantØl - østkant 6419108[/snapback] Tviler på at det er noko med kor du er i fra, trur heller det er noko med kva du er vant med å sei.. 6419519[/snapback] Vel, her i Oslo (FFS!) er det en østkant-vestkant-situasjon og det forskjell på slæng og moter på østkanten og vestkanten. Jeg har fått et inntrykk av at "pils" er vanligst på vestkanten, mens "øl" er vanligst her i øst. 6419547[/snapback] Dummeste jeg har hørt. Hvis du derimot letter på en latterlig ending og sier pilsninge flytter du deg bort mot Oslo Vest. Og ja, jeg er fra Oslo (FFS! ) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Mjød er jæra honning meiner eg. 6423786[/snapback] jeps.. det er honningbasert... skikkelig honningsmak på det er det... ikke noe godt.. skikkelig kliss Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Pils - Om jeg bare ska ta et par-tre for kos. Øl - Om jeg har te hensikt å bli berusa. Nemlig. Blitt sånn av en eller anna grunn. (Nå fikk jeg lyst på pils ) Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Kva er forskjellen på pils og øl? Satt og søkte litt på nette og fant ut at Pilsen var fra Polen og er ein slags Lager type.Men er det nokon som veit kva som er forskjellen på Øl og Pils? 6419099[/snapback] Nei, nei Pilsen kommer fra byen Plzeň (Pilsen på Engelsk). Denne byen ligger i Tsjekkia. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Kort summert: Øl og Pils er i Norge "dessverre" samme sak. Folk bruker det ukritisk på alle betegnelser av denne herlige drikken. Øl derimot helt korrekt er mørkt og kraftig. Guiness, Newcastle og Kilkenny er alle kategori "øl". Fargen er brun/svart, skal serveres lunka. De britiske øyer er så vidt meg bekjent de som kjører hardest på dette stoffet. Ale og Stout er de engelske begrepene på det som korrekt kan omtales som Øl. Pils er den lyse pissfargede drikken. Hansa, Dahls og alle de andre. Lager og Beer er de korrekte begrepene på pils. Lys gulish farge, serveres helst kaldt. Amerika og østeuropa er de store på pils. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Juleøl...er det øl eller pils? Og når jeg prata om øl mente jeg øl generelt, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå