Gå til innhold

Clarkconnect firewall feil

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem på serveren vår hjemme. Flere ganger har internett sluttet å fungere, og når jeg skjekker loggen står det "starting firewall" og så noe med "setting rule for eth0" (jeg er ikke der nå, bare såg på loggen og dro), så kommer det "Error etc/rc/*en fil*:608, firewall not configured"

Jeg har jo satt den opp som jeg alltid har gjort.. Dette skjedde etter at jeg satte opp en ny server.

Det var meningen at jeg skulle lime inn loggen her, men jeg kommer ikke inn på VPN...

Noen som vet ha jeg kan gjøre? Den fila loggen viste til sa meg lite. Den var laang... Men noe jeg tenkte på i ettertid, kan det være at :608 betyr at det er noe med linje 608?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jul  6 04:30:47 gateway cc-firewall: Starting firewall...
Jul  6 04:30:47 gateway cc-firewall: Loading environment
Jul  6 04:30:47 gateway cc-firewall: Detected LAN role for interface: eth1
Jul  6 04:30:47 gateway cc-firewall: Error: /etc/rc.d/firewall.lua:608: No configured WAN interfaces remaining, can not continue...

Her er den biten av loggen som stopper det hele. Det skjer opptil flere ganger i døgnet.

Hvorfor skal den starte brannmuren sånn plusselig?

Det hjalp ikke å restarte network og firewall heller, måtte restarte hele maskina for å få det opp å gå igjen...

Er det serveren og modemet som er i konflikt? Hadde ikke dette problemet da vi brukte radio til å ta imot nettet.

Og at den ikke finner "ledige" WAN... Hva kan ha skjedd med det jeg hadde, er det gått ned, eller opptatt? Eller kan det være noe med modemet?

Lenke til kommentar

Sikker på at du har koplet riktig ?

DEt står at Eth1 , står koplet i lokalnettet ditt, mens CC forventer at akkurtat det interfacet er WAN ......

Frosøkt å bytte om kablene i de to nettverkskortene ?

_nifty_

Lenke til kommentar

Jepp, det stemmer. Jeg har satt den opp som jeg alltid har gjort, eneste forskjell er at vi har ADSL nå og ikke internett via radiolink. Har til og med prøvd med to servere, samme problem.

Det må nesten være noe med modemet...

Lenke til kommentar

Ingen som har en anelse på hva som kan være galt?

Firewallen er startet helt til den plutselig starter igjen, alt som er bake i loggen er helt normalt, det kommer plutselig bare "Starting firewall...", og så kommer problemene.

Hvorfor prøver egenltig forewallen å starte? Når den alerede skal være startet.

Alt fungerer fint i kanskje èn dag, men så blir utgående trafikk utilgjengelig, og årsåken er det den biten av loggen som er postet tidligere.

Jeg må også legge til noe mer;

Etter at dette har skjedd, og vi prøver å pinge en IPadresse på utsiden, får vi svar fra modemet(som står i bridge) på dens interne adresse(192.168.1.1) at målverten er utilgjengelig(eller noe?).

Men det er CC boxen som er konfigurert med vår eksterne adresse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...