Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenors påfunn tar ingen ende...


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor noen gidder å bruke Norton antivirus eller internet security.

 

Hadde bare problemer med det når jeg brukte det. Det er no ustabilt jævelskap som struper ytelsen på dataen. Ikke stoppa det no særlig virus og tok en evighet å oppdatere. Nå bruker jeg AVG Antivirus. Krever mye mindre, er MYE kjappere å oppdatere, er gratis, og er mye mer effektivt. Har ikke hatt et eneste virus etter jeg installerte det.

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor du savner det NIS-abonnementet. :hmm:

6422122[/snapback]

 

bare fordi du har hatt problemer med et program betyr det ike at alle andre er misfornøyde med det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til alle som påstår at det er kort ventetid hos Telenor: Bullshit!!

Etter 25-30 minutters venting kom jeg igjennom uten å få hjelp denne gangen heller.

6419010[/snapback]

Ring forhandlerservicen og presenter deg som "Arne på Expert på Kjølling" eller noe. :) Null ventetid, hyggelig og rask service. Erfarne folk som tar telefonen, de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har brukt norton siden tidlig på 90-tallet, og er kjempefornøyd med det.

Det er det eneste jeg har vært borti som gir skikkelig beskyttelse og det vinner også alle seriøse tester.

At andre programmer er raskere skyldes jo bare at de beskytter mot færre ting som selvsagt gjør det raskere.

Spamfilteret tar etter en-to ukers opplæring 100% av spam uten å bomme, hackere stoppes problemfritt 2-3 ganger i måneden, programmers unødvendige internetttilgang stoppes 100% hvis man vil, porter skjules som de skal, trådløst nettverk oppdages problemfritt og beskyttes, epost skannes både inn og ut og man har mulighet til å slå av varsling av sender.

Når det i tillegg er beskyttelse mot phishing, spyware, adware, blokkerer ALLE irriterende pop-uper samt legger inn beskyttelse av startside og nettleser OG man har mulighet til å teste at ting er innstallert og fungerer som det skal.

Videre så stoppes 100% av virus under nettsurfing, man har svært god logging, filer som innstalleres sjekkes under innstalleringen osv osv osv.

I tillegg så innstalleres tilleggsprogram fra samme leverandør inn i felles menysytem.

Har aldri vært borti noe tilsvarende program som gir tilsvarende beskyttelse og er tilsvarende enkelt i bruk.

Seriøse upartiske tester viser også hvem som beskytter 100% og hvem som ikke gjør det.

Ressursmessig så har det også vært en enorm forbedring fra den tunge i 2004 til 2005 og 2006.

Tismessig så er det like raskt å skanne med NIS som med andre.

Prismessig er det også ekstremt billig, spesielt siden man ofte kan benytte seg av ekstremtilbud hvor det settes ned 50-60 prosent.

 

Til han som lurte på hvor det stod at Telenor gav vekk NIS, så står det på nettsiden og under innstallasjonen at NIS er til fri nedlasting for Telenors kunder.

Det står IKKE at det er en spesialversjon som symantec ikke tar ansvar for, og det står ikke at man mister det hvis man er så heldig og klarer å si opp.

Uansett, så mener jeg FORTSATT at det er normalt å varsle FØR man tar slike inngrep spesielt siden det IKKE opplyses om det på forhånd.

I mitt tilfelle brukte jeg også nesten et halvt år på å få sagt opp, og da er det i seg selv ikke lett å vie om man er kund eller ei og om det blir sperret.

Er mest forbannet på at Telenor driter i å informere sine kunder, og det er heller ikke første gang de lar vær å informere.

Jeg er ikke sur på telenor...jeg er FORBANNET!!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Man kan jo her nevne at DDT i sin tid også fungerte svært bra helt til man fant ut at det ikke var så bra allikevel.

Asbest var jo også populært, helt til man fant ut at man fikk kreft av det.

Mange mener at Telenor er helt greit, dem om det.

De vil tidsnok få trøbbel med Telenor, og da finner de ut hva jeg snakker om.

Røm.....røm før det er for sent!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bruker NIS, ja, det har NAV innebygd...

Ble LITT mer paranoid kan du si etter at jeg i 2003 fikk en telefon fra Telenor som lurte på om jeg var klar over at jeg var belastet 5000 kroner for internett de siste tre dagene....og at det fortsatt telte?

Telenor blokket det (faktisk det eneste de har gjort riktig) men etter det fant jeg ut at det var greit med skikkelig beskyttelse.

Bruker NIS og spyware blaster, samt scanner med ad-aware.

Blokkerer hacker angrep ca. 2-3 ganger i måneden, og virus stoppes 3-4 ganger i uken (typisk fås 3-4 virusangrep om gangen).

Surfer på helt vanlige sider.

Brukte også det nye siteAdvisor.

Fungerte stort sett greit med google, men enkelte sider krasjet så jeg avinnstallerte.

Paranoid? Vil ikke si det, men brent barn skyr ilden. Har ikke råd til å bli tappet i hytt og gevær...

 

forøvrig så har Telenor mange kunder, det skyldes blandt annet:

-Folk vet ikke bedre, og velger det mest kjente navnet

-Det er veldig vanskelig å melde seg ut er man først blitt kunde

-Bedriftsavtaler knyttes ofte opp med telenor abbonnement

-Telenor blokkerer for konkurrentene

-Telenor tvinger konkurrentene til å betale overpris for leien

-Telenor lyver til kundene ved å true med ting som vil skje om de bytter

-Telenor legger inn feil hos kunder som har andre selskap

-Telenor vanskeliggjør innstallasjon mot konkurrentene, fordi innstallasjonscd byttes ut med Telenor cd i startpakken

-Telenor bløffer med lokketilbud som inkluderer kvasiversjoner av kjente program

-Telenor skryter på seg superhastigheter til uvitende og lurer dermed uskyldige til å velge feil

-Telenor kjører reklamekampanjer svært ofte, betalt av kundene

-Og, for ikke å glemme, folk er flokkdyr og er klarer fint å ta dårlige valg

 

Å påstå at det selskapet med flest kunder automatisk er best er utrolig lavmål.

Det beste firmaet er de som har service, stabile linjer, rask tilgang til kundeservice, kundeservice som har tekniske kunnskaper, forteller sannheten, gir en lav pris og en rask linje.

Telenor har ikke noe av dette, dessverre.

Her hvor jeg bor, kan man plukke ut Telenor-kundene etter hvem som får utstyr ødelagt i tordenvær.

De som ikke har Telenor, rammes heller ikke.

Snodig, men sånn er det!

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

J4 OmG!11!1!! Telenor teh suxxx. Etter fire år med ADSL uten problemer og den årlige nedetiden på et par timer, som alle ISPer har, så har jeg ingenting å klage på. Har ringt de to-tre ganger og har aldri ventet mer enn 10 minutt. Noe som er mye mindre enn om du f.eks ringer Postbanken, Lånekassen, Komplett eller andre. Telenor har som sagt mange flere kunder enn de andre, og derfor høres skrikene fra de som er lei og ufornøyd også mye bedre. Mulig prosenten også er noe høyere, men jeg har vært heldig og er ikke en av de.

Lenke til kommentar

Ankh: Enig med deg! Hadde selv telenor for ei stund siden, byttet temmelig raskt etter bare drit og tull med ALT! Skulle da bytte til Chess, fikk ganske raskt telefon fra en i Telenor som sa at Chess`s Netcom-nett var mye dårligere, om jeg visste at jeg måtte betale månedsavgift hos Chess (Knock Out, 70 kr i måneden, som man kan bruke på å ringe eller sende sms, han vred dette på en måte som fikk det til å høres så fryktlig ILLE og DYRT ut)....ja, u name it, han ramsa opp en dunge med negative ting om Chess...er jo forståelig det, siden Chess er en konkurrent, men det som irriterte meg var alle de løgnene han kom med. Jeg hadde selvfølgelig lest en del om Chess, ei venninne av meg hadde Chess Knock Out og var storfornøyd, men da han fra Telenor tingte og sa en masse drit om Chess kjente jeg meg ikke igjen, og begynte da å lure på om det var Chess som drev med lurerier...men jeg fant fort ut at det var TELENOR! Argh!! Aldri mer TELENOR! Min familie og en del bekjente har også opplevd masse tull med telenor...hos dem er det Talk More og Chess som gjelder nå... :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Diskusjonen rundt det at Telenor legger inn feil hos kunder hos konkurrenter kan bl.a leses om i nettverks delen av forumet.

Liten vits i å gå inn på det enda en gang.

Til og med folk fra Telenor sitt eget kundeservice som har fortalt at de er blitt instruert til å legge inn feil.

 

Ikke første som opplever Telenors løgner om konkurrentene.

Lurer på om de har begynt å påstå at telefonene tar skade av å ha abonnement hos konkurrentene, ihvertfall er det nok ikke lenge før.

 

Bra at andre også kommer med sine erfaringer rundt Telenor.

Hadde vært interressant å se om det var forskjeller etter hvor i landet man bodde, men etter mine dårlige opplevelser med Telenor så tviler jeg på om de er bedre andre steder.

 

TELENOR = PROBLEMER!!!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har forøvrig diskutert Telenor før, stadig nye påfunn fra dem gjør at problemene aldri tar slutt.

Burde vel egentlig hatt et eget samlet post hvor alle Telenors påfunn ble samlet til skrekk og advarsel for andre.

Kunne vel også hatt mye moro med en ti på topp liste over hva de har funnet på.

De som vil kan lese mer her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...106&hl=+telenor

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tok et raskt søk på Telenor i dette forumet, og det er mildt sagt mange som er forbannet på Telenors påfunn.

Hyggelig å lese at de fleste bytter så snart som mulig, det skulle forøvrig bare mangle etter den behandlingen man får.

Så får man igjen håpe at stadig flere blir oppmerksom på Telenors påfunn, og unngår å bli kunde hos dem i utgangspunktet.

Man TRENGER jo ikke å skape seg flere problemer enn nødvendig...

;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde Tiscali i mange problemløse år. Da de ble kjøpt opp av Telenor i fjor, ble jeg overført til dem ( tror jeg det var i juli/august '05 )

Fikk økt hastighet fra dag 1, og tidligere i år fikk jeg 6K inn. Har aldri hatt noen nedetid.

Så jeg er fortsatt fornøyd med Telenor.

6421958[/snapback]

 

Me hadde også Tiscali. Litt etter overførselen til Telenor blei me ringt opp av Telenor som beklaget alt bryet og nede tiden som vi hadde hatt. Me hadde hverken hatt noe bry eller nedetid, men takket da ja til det generøse tilbudet om å dobble hastigheten på ADSL'n!

Ikke hatt noen problemer etterpå heller, så Telenor kan hvis du vil :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tok et raskt søk på Telenor i dette forumet, og det er mildt sagt mange som er forbannet på Telenors påfunn.

Hyggelig å lese at de fleste bytter så snart som mulig, det skulle forøvrig bare mangle etter den behandlingen man får.

Så får man igjen håpe at stadig flere blir oppmerksom på Telenors påfunn, og unngår å bli kunde hos dem i utgangspunktet.

Man TRENGER jo ikke å skape seg flere problemer enn nødvendig...

;)

6435137[/snapback]

 

Jeg gjorde det samme, fant noe sånt som 2-3 problemer på den første siden. I og med at Telenor har overlegent mest kunder, er ikke det store forskjellen i klager per. kunde på andre nettleverandører heller.

 

Jeg fant derimot ingen som skulle "bytte så snart som mulig."

Lenke til kommentar

Hmm. Å oppfordre andre til å skifte vekk ifra en leverandør blir litt overdrevent.

 

Selvfølgelig. Alle leverandører kan oppleve problemer eller enkelte folk er sterkt utsatt.

 

Jeg selv har hatt flaks og har aldri fått problemer med telenor.

vurderte lenge og skifte leverandør.. Men til hva? Jeg har hørt så mye dritt om alle leverandørene at jeg holder meg :)

Det som lønner seg er å høre med naboene om hvilken leverandør de har og hvor stabilt det er.

Her i område (orstad) så er telenor stabilt. (kundeservice? Har ikkje peiling. Har aldri trengt å ringe de)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...