Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenors påfunn tar ingen ende...


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Ja, så har Telenor klart det igjen!!

 

Etter at jeg byttet selskap, bestemte de seg for å ta hevn!

Uten forvarsel sperret de da aktiviseringskoden til Norton Internet Security.

Aktiviseringsperioden på ett år var altså bare løgn, da det viste seg at den ble sperret ved oppsigelse.

Videre kontaktet jeg symantec.

De kunne opplyse om at Telenor hadde krevd sin egen versjon av NIS som de ikke tok ansvar for og derfor nektet å hjelpe.

Telenor kundeservice hadde selvsagt ikke peiling, så heller ikke de kunne hjelpe.

Toppen av ondskap viste seg i form av valg av ventemusikk.

Til alle som påstår at det er kort ventetid hos Telenor: Bullshit!!

Etter 25-30 minutters venting kom jeg igjennom uten å få hjelp denne gangen heller.

I mellomtiden hadde jeg hørt sangen Yesterday om og om igjen.

Som de fleste sikkert vet starter den med tekstlinjen:

Yesterday, ALL MY TROUBLES SEEMS SO FAR AWAY!!!

Hæ? Er DET et slemt valg av ventemusikk eller?

Siden det bare ble rot med Telenorversjonen kjøpte jeg idag en ny versjon.

 

Ta mitt råd alle som VURDERER å bli kunde hos Telenor: IKKE BLI DET!!!

Det er BARE tull med alt de gjør og BARE rot med fakturaene og på toppen av det hele er det nesten umulig å si opp igjen.

Og tro meg, DET kommer du til å ønske.

Alle som ER kunde hos Telenor: SI OPP! Velg et seriøst selskap isteden som gir bedre service til en lavere pris.

Alle som IKKE er kunde hos Telenor: GRATULERER! Dere har SKJØNT det. Fortsett med å unngå dem og det vil gå dere godt i livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Jeg har faktisk lest betingelsene, og de sier ett år.

Det står også ett år under innstalleringen.

For meg så virker det som om hvis jeg kjøper 4 dekk til bilen min og beholder dem når jeg selger bilen så kommer dekkforhandleren og tar dekkene tilbake igjen.

Uansett, Telenor skulle gitt beskjed FØR de sperret, ikke bare sperret.

Telenor burde også tilbudt den normale versjonen slik at man kunne benyttet kundeservice.

Nå får man en spesialversjon ingen vil ta ansvar for som ingen gir hjelp til og som sperres ved Telenors hatefulle påfunn.

Telenor kunne forøvrig tilbudt normalversjonen uten slike begrensinger og så hatt en service som gjorde at man ønsket å være kunde hos dem.

 

Forøvrig så har jeg hatt MYE trøbbel med Telenor og dette føyer seg bare til denne rekken.

Det er også et faktum at ALLE problemer forsvant da jeg byttet selskap.

Nå får jeg endelig rask tilgang til kundeservice, aldri rot med fakturaene lenger, nettet er alltid oppe, man får det man betaler for, kundeservice VET hva de driver med og kan gi rask og ikke minst RIKTIG hjelp og på toppen av det hele betaler jeg nå MYE MINDRE enn hva jeg gjorde til Telenor?

Rart jeg HATER Telenor?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Egentlig så er jeg fristet til å svare ja på det.

Men seriøst, det er lov å advare mot dårlige firma men det er ikke min jobb å hindre folk i å ta dårlige valg.

Det er forøvrig ikke bare JEG som har problemer men alle jeg kjenner som har vært borti Telenor (og jeg kjenner mange).

Det som er skremmende for meg er at mange TROR at Telenor er så veldig seriøse bare på grunn av at de er store og kjente.

Hitler hadde også mange tilhengere og er veldig kjent, men var like full av dritt for det.

Telenor er også bare elendighet, og derfor vil jeg advare mot dem.

Hvis en eneste, bare EN ENESTE EN, velger å bytte til noen andre eller la vær å bli kunde så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Den ventemusikken er jo bare genial da for Telenor :)

 

Eller kanskje de burde prøve "If Tomorrow Never Comes" :hmm:

 

Har ikke mye til overs for Telenor selv, men har forståelse for dette. NIS er vel ment som en av kundefordelene ved å benytte Telenor...

 

Prøvde ellers å få assistanse fra Telenor forrige dagen, da mine foreldre bruker dem og vi skulle sette opp en WLAN router og trengte noen basic opplysninger... Ringte 05000 og gikk gjennom en sabla prosedyre med en automatisk telefonsvarer som konkluderte med at de hadde kontakt med sitt modem slik at problemet lå hos oss, og vi ble derfor bedt om å ringe en betalingstelefon...

 

Dette gjaldt altså folk som fremdeles er trofaste kunder av Telenor, med både ADSL, vanlig telefoni og mobil!?

 

Når det gjelder NIS vil jeg uavhengig av dette si at de kanskje heller har gjort deg en tjeneste :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg skjønner også at NIS kan være en del av kundefordelene som forsvinner ved oppsigelsen.

Saken er at i mitt tilfelle så sa jeg opp.

Brukernavn og passord ble da umiddelbart sperret, men nis fortsatte å virke.

Det skulle også gjelde i ett år, så det reagerte jeg ikke på.

Betalte så sluttregning.

Etter en tid fikk jeg ny faktura, da var jeg plutselig blitt kunde igjen og skulle betale abonnement for flere måneder på en tjeneste jeg var sperret ute fra (brukernavn og passord var sperret) og som jeg allerede hadde fått sluttregning for.

Dette kom ca. fire måneder etter at jeg sa opp første gang.

Sa da opp for andre gang, det ble heller ikke registrert.

Sa da opp for tredje gang, det ble fortsatt ikke registrert.

Etter fjerde oppsigelse ble det registrert, og så begynte kampen med fakturaen som de selv innrømte var feil.

Holdt på fra Januar 06 til Juni 06 før det ble så riktig som vi kunne håpe på.

Betalte nå litt for mye enn vi skulle bare for å bli ferdig med Telenor.

Så ble som sagt NIS sperret.

Til tross for mange som klager på det, er det det eneste som har fungert perfekt på min maskin og det har gjort en glimrende jobb for meg.

Nok om det.

Det jeg også mener, er at hvis e-verket kutter strømmen hos noen sender de først ut varsel om det.

Hvis veivesenet graver opp veien, varsler de om det på forhånd.

Hvis et produkt kan inneholde nøtter, blir man advart om det på forhånd.

Telenor bare stengte de, så var de ferdig med den saken.

De KUNNE tatt seg bryet med å sende en mail eller ringe og gi beskjed om at de sperret NIS om for eksempel en uke.

Men neida, ikke Telenor.

Når dette føyer seg inn i en endesløs rekke av dårlige opplevelser som alle jeg snakker om også opplever så er det på tide, synes jeg, at noen sier fra om at NOK ER NOK!

Er man dum nok, for å si det sånn, til å velge Telenor til tross for alle advarslene mot dem så får man ta følgene for sine egne dårlige valg.

Men når man får vite at Telenor er skikkelig elendig, så har ihvertfall de som vil mulighet til å UNNGÅ trøbbel FØR de oppstår.

Sånt sett så varsler JEG bedre enn telenor.

Lenke til kommentar
hvis du synes du må vente lenge hos den talestyrte løsningen så si noe av det styggeste du kan. Telenor har nemmelig lagt inn et filter som gjør at når folk blir sinte (og sier noe stygt) så blir de satt rett over til en kundekonsulent...

6419501[/snapback]

 

Hehe :) Skal prøve det neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Call the Care Police.

 

...............___@@@__

......_____//____?____\______

----o--------CARE-POLICE----@)

-----`--(@)=====+====(@)-

 

EDIT: For å utdype litt, selv om én person har problemer med Telenor, betyr ikke det at alle har det, og derfor blir det for dumt å oppfordre alle til å skifte selskap.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Som sagt, NIS funker helt topp på min maskin.

Basert på egne dårlige erfaringer og tall-løse tilbakemeldinger fra andre frustrerte Telenor kunder så mener jeg fortsatt at det absolutt er på plass å advare folk mot Telenor.

Jeg hadde jo ikke disset dem hadde det ikke vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Haha, alle selskap er sånn! Da søstra mi bytta mobilabonnement fra Chess til Mobyson, ringte Chess og tilbød henne flere hundre gratis sms og mms og ringeminutter for å fortsette å være kunde! :!:

Lenke til kommentar

Yesterday passer perfekt til telenor ja..

Den handler jo om at han trodde at han ikke hadde noen problemer, og at alt var enkelt å greit. Men så finner han ut at alt ikke er greit, men han vet ikke hva som har gjort det, eller hvordan han skal ordne det. :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde Tiscali i mange problemløse år. Da de ble kjøpt opp av Telenor i fjor, ble jeg overført til dem ( tror jeg det var i juli/august '05 )

Fikk økt hastighet fra dag 1, og tidligere i år fikk jeg 6K inn. Har aldri hatt noen nedetid.

Så jeg er fortsatt fornøyd med Telenor.

Lenke til kommentar

Har vært telenor kunde i 7 år uten store problemer.

Min oppfatning er at når du har fått skriftlig beskjed fra de så er alt i orden.

Regningene kommer når de skal og internett fungerer knirkfritt 364 dager i året som jeg annser som godt nok.

Når det kommer til Telenor NIS versjonen så bruker jeg ikke den fordi det ikke går å avinstallere antivirusdelen for å benytte andre antivirusleverandører, noe jeg fikk telefon fra tecksupport om etter å ha snakka med kundeservice tidligere samme dag.

Den halve timen med ventetid opplevde jeg sist i 1999, etter det har de vært raske.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen gidder å bruke Norton antivirus eller internet security.

 

Hadde bare problemer med det når jeg brukte det. Det er no ustabilt jævelskap som struper ytelsen på dataen. Ikke stoppa det no særlig virus og tok en evighet å oppdatere. Nå bruker jeg AVG Antivirus. Krever mye mindre, er MYE kjappere å oppdatere, er gratis, og er mye mer effektivt. Har ikke hatt et eneste virus etter jeg installerte det.

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor du savner det NIS-abonnementet. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...