Gå til innhold

Hvorfor er vi nordmenn så frekke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personelig hater jeg å bli hissig, blir så stressa da, og det og være stresse er det verste jeg vet. Når en skjelden gang folk begynner og hisse seg opp mot meg eller kjefte mot meg når jeg føler jeg ike har gjort noe galt så pleier jeg å overse dem. Later som om dem ikk er der, bare går videre eller lar dem stå og hyle mens jeg tenker på noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor lenge denne tråden hadde blitt stående hvis emnet var "Hvorfor er pakistanere så frekke?".

6435076[/snapback]

Kan du ikke forsøke? Da slipper du å lure.

 

Har ikke møtt en frekk pakistaner ennå, så jeg føler meg ikke helt kallet til å starte en slik tråd.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva du ønsket å oppnå med å tilegne alle nordmenn egenskapene til han fyren i køen din, men jeg synes ikke det var særlig morsomt, ei ga det noe særlig mening. Hva handler tråden om, egentlig? Det du opplevde på butikken den dagen, eller påstanden din om at nordmenn er frekkere enn mennesker fra andre land? I sistnevnte fall, hvorfor mener du det? Hva baserer du det på?

6419349[/snapback]

 

Janteloven.

 

Se her:

1. Du skal ikke tro du er noe. - Frekkhet

2. Du skal ikke tro du er like meget som oss. - Frekkhet

3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. - Frekkhet

4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss. - Frekkhet

5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. - Frekkhet

6. Du skal ikke tro du er mer enn oss. - Frekkhet

7. Du skal ikke tro du duger til noe. - Frekkhet

8. Du skal ikke le av oss. - Frekkhet

9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg. - Frekkhet

10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. - Frekkhet

 

Janteloven

 

Trådstarter har virkelig et poeng når han/hun skriver: "hvorfor er vi nordmenn så frekke"? Enten du liker det eller ei er det faktisk sant. Når jeg går på gata så sier jeg ofte "hei" til folk som passerer meg. Ikke alltid. Men noen ganger. Bare for å si det sånn 1 av 10 sier "hei" tilbake. Enten ser de dumt på meg eller så bare går de forbi meg med et surt fjes. Tror du det virkelig ikke finnes en grunn til at folk sier at du er i Bergen og ikke i Norge? Bergen er vel kanskje den eneste byen innenfor Norges grenser som har en befolkning der flesteparten er tolerante mennesker. Vi trenger ikke se lengere enn til naboene våres i øst, Sverige. Der kan man finne mange hyggelige folk. Jeg må si jeg syns synd på den utlendingen trådstarter refererte til. Vi spør hele tiden oss om, hvorfor er de kriminelle omtrent alltid innvandrere? Kanskje det finnes en grunn til det? Selvom man ikke kan skylde på andre pga det man selv gjør, så stemmer ikke det helt i denne situasjonen. Vi burde kanskje rette på oss selv før vi begynner å rette på andre. Innvandrere prøver faktisk å tilpasse seg forholdene her, kanskje ikke alle, men flesteparten. Derfor syns jeg det burde være vårt ansvar å gi dem rom til å trives her.

6421010[/snapback]

 

 

det er veldig sant, jeg hilser som oftest på naboer osv, og mange ganger så er de bare overlegne. enda de garantert hørte meg. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...