Gå til innhold

Hvorfor er vi nordmenn så frekke?


Anbefalte innlegg

JBlack jeg er enig med deg, :w00t: men tro meg jeg var der og hvis du hadde stått der jeg stod hadde du også følt at det var riktig av han utenlandske mannen å skremme nordmannen. Men han ble veldig fort hissig, og etter samtale med den jenta roet han seg veldig fort og smilte til oss bak som var helt paff og så på hele senarioet. Han skremte oss alle skikkelig, for i ene øyeblikket virket det som om han holdt på å eksplodere, mens det andre så var han rolig som stille som stille vann................... :dribble:

 

Jeg må si at den nordmannen vekket den sovende løven i den unge mannen og da han bare åpnet gapet ble nordmannen skremt av tennene og løp sin vei. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JBlack jeg er enig med deg,  :w00t: men tro meg jeg var der og hvis du hadde stått der jeg stod hadde du også følt at det var riktig av han utenlandske mannen å skremme nordmannen. Men han ble veldig fort hissig, og etter samtale med den jenta roet han seg veldig fort og smilte til oss bak som var helt paff og så på hele senarioet.

6423093[/snapback]

Han var vel veldig fornøyd med seg selv da, og ville sjekke at dere hadde lagt merke til hvor tøff og mandig han var.

 

Han skremte oss alle skikkelig, for i ene øyeblikket virket det som om han holdt på å eksplodere, mens det andre så var han rolig som stille som stille vann................... :dribble:

 

Jeg må si at den nordmannen vekket den sovende løven i den unge mannen og da han bare åpnet gapet ble nordmannen skremt av tennene og løp sin vei.  :cry:

6423093[/snapback]

Beklager, men jeg kan ikke se noe forsonende, eller noe å se opp til, i noen av disse to idiotene.

 

Synes bare det er trist at aggresivitet virker så tiltrekkende på folk, og at nordmenn har lyst til å kopiere den slags ukultur.

Lenke til kommentar
Nå glemmer du en viktig ting, og det er at den svarte mannen nesten garantert ikke var rasist.

Han sto og spydde ut rasistiske bemerkninger om nordmenn, og så var han "nesten garantert ikke" rasist? Javel.

 

Men når en rasist kommer og er skikkelig drittsekk mot ham, og han tar igjen med samme mynt og det er effektivt, bør han heller få cred for det enn å bli sett ned på.

Jeg synes ikke det. Det som står respekt av er å beholde roen og å la være å lage noe mer ut av det. Jeg ser ikke noe poeng i å oppføre seg like ille som den andre, eller verre. Det er tåpelig og primitivt.

 

Du sa at den svarte mannen var like ille. Jeg mener han ikke var det, fordi han ikke oppførte seg som en rasist. Kan tenke meg han lo etterpå da rasisten hadde stukket av.

6422056[/snapback]

Er det bedre å være voldelig enn rasist?

 

Forøvrig, som jeg påpekte, så sto han jo og slengte rasistiske bemerkninger om nordmenn.

Lenke til kommentar
Det er sant at man skal prøve å unngå bråk og prøve å ignorere frekke nordmenn på 30-35 års alderen.

Hva har alder med saken å gjøre?

 

Men det er noe som heter selvrespekt, og refleksbevegelse som får deg til å reagere automatisk hvis noen prøver å slenge dritt på deg uten at du har gjort noe.  :dontgetit:

Du mener primitive instinkter som tar over for rasjonell tenkning?

 

Jeg skjønner ikke hva å oppføre seg som en primitiv bølle (som begge to gjorde) har med "selvrespekt" å gjøre.

 

De fleste "utlendinger" (selvom de er født i Norge og har foreldre fra et annet land) er utrolig snille og hyggelige folk. Det er i kulturen deres å respektere andre mennesker og en veninne av meg fortalte meg at dette blir de lært opp til fra de er små :tease:

De må respektere foreldre, lærere og alle som er eldre enn dem og selvfølgelige de små.  :thumbup:

Ja, for gjør de ikke det blir de banket eller drept. Ikke akkurat noe å strebe etter.

 

Han utenlandske mannen viste at han var tøff og en skikkelig mann

Så for å være en skikkelig mann må man miste besinnelsen, lire av seg rasistiske uttrykk, og true med vold?

Lenke til kommentar
Han sto og spydde ut rasistiske bemerkninger om nordmenn, og så var han "nesten garantert ikke" rasist? Javel.

Han slang ut EN bermerkning til en nordmann, fordi nordmannen kom med en trussel! Skal man virkelig måtte bli beskyldt for å være rasist hver gang man må forsvare seg?! Latterlig. :dribble:

 

Jeg synes ikke det. Det som står respekt av er å beholde roen og å la være å lage noe mer ut av det. Jeg ser ikke noe poeng i å oppføre seg like ille som den andre, eller verre. Det er tåpelig og primitivt.

Er ganske enig egentlig. Derimot er det faktisk tøft gjort å forsvare sitt eget skinn. Jeg respekterer ikke vold, uansett hvem som utfører det. Men jeg ser at innvandreren prøvde etter beste evne å forsvare seg. Hadde jo aldri skjedd hvis den nordmannen aldri begynte å si noe.

 

Er det bedre å være voldelig enn rasist?

Realitet? Han forsvarte seg. Det er faktisk en bred forskjell mellom de to.

 

Forøvrig, som jeg påpekte, så sto han jo og slengte rasistiske bemerkninger om nordmenn.

Kan du sitere fra det innvandreren prøvde å beskytte seg med som var så rastistisk mot nordmenn?

Lenke til kommentar

seriøst Rembrandt, hva feiler det deg? :ermm: Har du ikke noe bedre å ta deg til en å skrive et langt og utfyllende referat fra en handletur på rema? Skal vedde på at det egentlig er deg selv som liksom skal være denne utlendingen.

 

Jeg ville gjort akkkurat det samme som nordmannen,og selvsagt satt utlendingen på plass. Hvorfor skal ikke nordmannen få lov å gå tilbake til plassen der han opprinnelig stod?

Lenke til kommentar
seriøst Rembrandt, hva feiler det deg? :ermm:  Har du ikke noe bedre å ta deg til en å skrive et langt og utfyllende referat fra en handletur på rema? Skal vedde på at det egentlig er deg selv som liksom skal være denne utlendingen.

Hvis du ser det som en så latterlig tråd, hvorfor i all verden skrive her da? Du må jo ha en interesse for det, når du leser det.

 

Jeg ville gjort akkkurat det samme som nordmannen,og selvsagt satt utlendingen på plass. Hvorfor skal ikke nordmannen få lov å gå tilbake til plassen der han opprinnelig stod?

Står det noen sted om at innvandreren hadde nektet han i det?

Lenke til kommentar
Jeg ville gjort akkkurat det samme som nordmannen,og selvsagt satt utlendingen på plass. Hvorfor skal ikke nordmannen få lov å gå tilbake til plassen der han opprinnelig stod?

6424053[/snapback]

En uskreven regel i kø-miljøet er vel at hvis man går ut av køen, så er plassen tapt. :p

Lenke til kommentar

Helt enig med pureJoy :cool: og klilleng :thumbup: .....

 

grilt perser :thumbdown: ....det var ikke meg....men virker som om du var en av de to siden du reagerer på den måten :tease: . Dessuten syns jeg at det emnet passer utmerket her siden det handler om samfunn vi lever i....der vi må vise gjensidig respekt til hverandre.

 

Newtons andre lov sier kraft = motkraft. Prøv å slå en vegg og du vil få tilbake like stor motkraft :p

Endret av Rembrandt
Lenke til kommentar
seriøst Rembrandt, hva feiler det deg? :ermm:  Har du ikke noe bedre å ta deg til en å skrive et langt og utfyllende referat fra en handletur på rema? Skal vedde på at det egentlig er deg selv som liksom skal være denne utlendingen.

 

Jeg ville gjort akkkurat det samme som nordmannen,og selvsagt satt utlendingen på plass. Hvorfor skal ikke nordmannen få lov å gå tilbake til plassen der han opprinnelig stod?

6424053[/snapback]

 

Hva er det for et latterlig innlegg? du er vel lik person som onkelen min, som snakker om alle etniske grupper som "de brune". Hvorfor er det alltid være en eller annen tulling som skal begynner å snakke som om de har mer rett til å være her enn noen andre? "de har sitt eget land, og vi har vårt". Sånne folk tilhører faen meg steinalderen

Endret av Jimstar
Lenke til kommentar

Jobber på Mc Donalds... DU skulle bare vist hvor mange frekke mennesker som finnes der ute. Jeg skjønner folk kan være trøtt og slitne og alt det der. Men vi er bare mennesker vi som står i kassen. Jeg er alltid høflig og snill med folk. Kunne ha skjønt det vist de var sur for noe jeg hadde gjort feil og det var min feil. Men folk kan kjefte på meg, himle med øyne, snakke nedlatende til meg uten jeg har gjort noe annet enn å vært hyggelig. På tross de er frekkere enn noen andre den dagen. Seff er det mange hyggelige mennesker jeg treffer på å. Men blir helt skremt ofte hvor tankeløse folk kan være. Er så mange som jeg bare ville ha sagt noen alvorsord til... ;)

Lenke til kommentar

akkurat...... :hmm:

 

 

Jobber på Mc Donalds... DU skulle bare vist hvor mange frekke mennesker som finnes der ute. Jeg skjønner folk kan være trøtt og slitne og alt det der. Men vi er bare mennesker vi som står i kassen. Jeg er alltid høflig og snill med folk. Kunne ha skjønt det vist de var sur for noe jeg hadde gjort feil og det var min feil. Men folk kan kjefte på meg, himle med øyne, snakke nedlatende til meg uten jeg har gjort noe annet enn å vært hyggelig. På tross de er frekkere enn noen andre den dagen. Seff er det mange hyggelige mennesker jeg treffer på å. Men blir helt skremt ofte hvor tankeløse folk kan være. Er så mange som jeg bare ville ha sagt noen alvorsord til... ;)

6425784[/snapback]

Lenke til kommentar

Akkurat..... :hmm:

men hva er tredje verden? det er bare en verden...ikke noe første, andre eller tredje...det er primitive folk som deg som oser av komplekser som vil føle seg bedre enn andre....shame on you buddy :thumbdown:

 

Om du synes nordmenn er frekke må du ut litt i verden. Eller til Oslo og ta en titt på en del innvandrere fra tredje verden. Tvert imot, nordmenn er sterkt bundet av sosiale konvensjoner.

6427240[/snapback]

Lenke til kommentar
men hva er tredje verden? det er bare en verden...

 

Det er jo en vakker, naiv tanke.

 

ikke noe første, andre eller tredje...det er primitive folk som deg som oser av komplekser som vil føle seg bedre enn andre

 

Nå putter du mange ord i munnen på meg. Jeg er kommunist i tillegg så jeg er ikke videre opptatt av klasseskiller og å være bedre enn andre. Når jeg sier tredje verden bruker jeg den som eksempel. Se på norge og japan. Vi ble kun rike i de siste få tiårene. Derimot har vi alltid opptrådt bundet av sterke sosiale konvensjoner. Men kanskje det er derfor vi er rike, og tredje verden fremdeles er tredje verden? Fordi vi faktisk har sterke kulturelle konvensjoner? Alternativet måtte jo være at det gikk på hudfarge, og det tror jeg ikke noen av oss tror det sporet på.

 

shame on you buddy

 

Skam deg selv du som hopper på andre, putter ord i munnen på dem, og attpåtil poster antisemittisme osv.

Lenke til kommentar
seriøst Rembrandt, hva feiler det deg? :ermm:  Har du ikke noe bedre å ta deg til en å skrive et langt og utfyllende referat fra en handletur på rema? Skal vedde på at det egentlig er deg selv som liksom skal være denne utlendingen.

 

Jeg ville gjort akkkurat det samme som nordmannen,og selvsagt satt utlendingen på plass. Hvorfor skal ikke nordmannen få lov å gå tilbake til plassen der han opprinnelig stod?

6424053[/snapback]

Fordi hvis du liksom skal være så smart å gå til en kø uten masse folk og er for treig til å komme først sier det seg selv at du har mista plassen i den første køen. Og hva mener du med å¨sette utlendingen på plass. Han sa jo ingenting når nordmannen gikk foran ham han bare gikk bak. Det var først når Nordmannen gikk til uprovosert angrep i form av rasistiske bemerkninger at Invandreren tok igjen. Og jeg sier igjen Invandreren lot nordmannen komme foran igjen.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...