Gå til innhold

Hvorfor er vi nordmenn så frekke?


Anbefalte innlegg

vi normenn er veldig frekke...såklart er ikke alle det, men mange er det...tror at grunnen til det er fordi vi har det for godt faktisk... det virker ihvertfall på meg mange ganger at de som er frekkest er de som har best kår...dette gjelder ikke bare i Norge, men også ellers i verden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
vi normenn er veldig frekke...såklart er ikke alle det, men mange er det...tror at grunnen til det er fordi vi har det for godt faktisk... det virker ihvertfall på meg mange ganger at de som er frekkest er de som har best kår...dette gjelder ikke bare i Norge, men også ellers i verden...

6421170[/snapback]

Aka fremmedfrykt og nasjonalisme? :p

Lenke til kommentar
vi normenn er veldig frekke...såklart er ikke alle det, men mange er det...tror at grunnen til det er fordi vi har det for godt faktisk... det virker ihvertfall på meg mange ganger at de som er frekkest er de som har best kår...dette gjelder ikke bare i Norge, men også ellers i verden...

6421170[/snapback]

Helt enig. En i klassen min er søkkrik! Han blir hele tiden overrasket over hvor mange som ikke har like god råd som han selv. Vi måtte betale x-antall penger til en klassetur for en stund tilbake siden. Han sa: "Ja, men alle klarer jo å betale det." Det viste seg derimot å være feil og over halvparten hadde ikke råd til å betale, denne personen er også veldig flink til å slenge dritt til lærere og alle andre og elsker å skryte om alt nytt han får. Klarer bare ikke sånn oppførsel.

Lenke til kommentar
vi normenn er veldig frekke...såklart er ikke alle det, men mange er det...tror at grunnen til det er fordi vi har det for godt faktisk... det virker ihvertfall på meg mange ganger at de som er frekkest er de som har best kår...dette gjelder ikke bare i Norge, men også ellers i verden...

6421170[/snapback]

Aka fremmedfrykt og nasjonalisme? :p

6421173[/snapback]

 

nope... tenkte ikke slikt... de som har det best, er også frekkest... ikke mot utlendinger eller noe...tenkte generelt

 

edit: PureJoy: nettopp!

Endret av King_P
Lenke til kommentar
Da klikket den utenlandske unge mannen helt, og i respons svarte han hold kjeft du din albino, potet jævel før jeg knuser det stygge trynet ditt. Jeg ble helt paff, og var redd for at han utenlandske unge mannen skulle slå ned en mann som var ca. 20 cm høyere enn ham.  Han klikket helt og begynte å kalle nordmannen for rasist, albino og løsunge. Tro det eller ei han skremte dritten ut av nordmannen.  :dribble:

6418946[/snapback]

 

Sinnsykt kult!  Kunne ønske jeg var like tøff i kjæften i sånne situasjoner.

6418963[/snapback]

 

Det er norsk å vere frekk. Bra gjort at utlendingen iallfall, frekke folk er provoserande.

6418999[/snapback]

 

så utrolig bra :!:

 

bra at noen setter slike folk på plass

6419021[/snapback]

 

Men flott av den unge mannen å stå opp...Raice your voice against the wall :w00t:

6420685[/snapback]

 

Haha, han rasisten ble grundig eid, ja! :!:

6421145[/snapback]

 

Ja, overreagere og true med vold er kjempebra oppførsel!

 

Ikke rart samfunnet går til helvete, og folk ikke viser hverandre respekt, når det er slik oppførsel det store flertallet tydeligvis ser opp til.

 

Her var det snakk om rasistisk idiot møter voldsfiksert idiot. Begge to ufyselig idioter. Og dere som sitter å ser opp til slike, uansett hvem av dem... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Ja, overreagere og true med vold er kjempebra oppførsel!

 

Ikke rart samfunnet går til helvete, og folk ikke viser hverandre respekt, når det er slik oppførsel det store flertallet tydeligvis ser opp til.

 

Her var det snakk om rasistisk idiot møter voldsfiksert idiot. Begge to ufyselig idioter. Og dere som sitter å ser opp til slike, uansett hvem av dem... :thumbdown:

6421920[/snapback]

Nå glemmer du en viktig ting, og det er at den svarte mannen nesten garantert ikke var rasist. Han sto jo helt vanlig i kø og smilte til medmenneskene sine, uavhengig av hudfarge. Men når en rasist kommer og er skikkelig drittsekk mot ham, og han tar igjen med samme mynt og det er effektivt, bør han heller få cred for det enn å bli sett ned på.

Lenke til kommentar

Det var først når jeg begynte i service yrket at jeg skjønte hvor frekke nordmenn kunne være. Det sjokkerte meg. Jeg jobber i en internasjonal butikk med ca 50% utenlandske kunder, og av min egen erfaring er det flere "grupper" mennesker som er frekkere enn andre: Det norske eldre damer fra vestkanten som ikke klarer å stå i kø, det er norsk ungdom på 15-20 som tror de er tøffere enn alle andre, det er norske mannfolk på 35-55 som tror de har mer peil på produktet enn selgeren. Av utlendinger er de fleste ydmyke og høflige. Dette varierer selvsagt stort fra person til person, hvilket humør folk er i og hvor stressede de er. En ting er sikkert, etter en stund i service yrket lærer man seg å takle frekke folk ved å svare med samme mynt.

 

edit, jeg har også opplevd å bli kalt rasist av norske "innvandrere" som ikke klarer å stå i kø og mener at jeg er rasistisk siden de som sto først i køen ble ekspedert først, osv.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Ja, overreagere og true med vold er kjempebra oppførsel!

 

Ikke rart samfunnet går til helvete, og folk ikke viser hverandre respekt, når det er slik oppførsel det store flertallet tydeligvis ser opp til.

 

Her var det snakk om rasistisk idiot møter voldsfiksert idiot. Begge to ufyselig idioter. Og dere som sitter å ser opp til slike, uansett hvem av dem... :thumbdown:

6421920[/snapback]

Nå glemmer du en viktig ting, og det er at den svarte mannen nesten garantert ikke var rasist. Han sto jo helt vanlig i kø og smilte til medmenneskene sine, uavhengig av hudfarge. Men når en rasist kommer og er skikkelig drittsekk mot ham, og han tar igjen med samme mynt og det er effektivt, bør han heller få cred for det enn å bli sett ned på.

6421930[/snapback]

Cred for å aggere voldstulling? True med vold er å ta igjen med samme mynt? Håper du er ironisk.

 

Edit: Og hva har det med saken å gjøre om den svarte var rassist eller ikke? Jeg er ikke rassist, skal jeg da få cred for å true folk som oppfører seg dårlig med å slå inn trynet på dem? Herregud....

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Cred for å aggere voldstulling? True med vold er å ta igjen med samme mynt? Håper du er ironisk.

6422034[/snapback]

Sinte hvite mann fikk det han ba om, og han lærte nok noe av det.

 

Jeg kjenner mange utlendinger (eller immigranter, som jeg kaller dem), og de forteller gang på gang om rasister de møter. Og det mest effektive å gjøre mot rasister er å true med å jule dem opp. Om man svarer med å være snill og grei, blir man spytta på og rasistene forandrer ikke syn.

 

Edit: Og hva har det med saken å gjøre om den svarte var rassist eller ikke? Jeg er ikke rassist, skal jeg da få cred for å true folk som oppfører seg dårlig med å slå inn trynet på dem? Herregud....

Du sa at den svarte mannen var like ille. Jeg mener han ikke var det, fordi han ikke oppførte seg som en rasist. Kan tenke meg han lo etterpå da rasisten hadde stukket av.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Cred for å aggere voldstulling? True med vold er å ta igjen med samme mynt? Håper du er ironisk.

6422034[/snapback]

Sinte hvite mann fikk det han ba om, og han lærte nok noe av det.

6422056[/snapback]

Ja, at utlendinger er hissige tullinger som burde hives ut av landet.

 

Jeg kjenner mange utlendinger (eller immigranter, som jeg kaller dem), og de forteller gang på gang om rasister de møter. Og det mest effektive å gjøre mot rasister er å true med å jule dem opp. Om man svarer med å være snill og grei, blir man spytta på og rasistene forandrer ikke syn.

6422056[/snapback]

Og du tror noen rasister forandrer syn på utlendinger, når de flyr rundt og truer med å gi alle folk som står i veien for dem juling? Det fører bare en ting med seg, og det er at folk missliker utlendinger mer og det blir fler rasister.

 

Det er forresten en mellomting mellom å være underdanig og å true folk med vold.

 

Edit: Og hva har det med saken å gjøre om den svarte var rassist eller ikke? Jeg er ikke rassist, skal jeg da få cred for å true folk som oppfører seg dårlig med å slå inn trynet på dem? Herregud....

Du sa at den svarte mannen var like ille. Jeg mener han ikke var det, fordi han ikke oppførte seg som en rasist. Kan tenke meg han lo etterpå da rasisten hadde stukket av.

6422056[/snapback]

Ja, det er jo langt bedre å true folk med vold, enn å slenge dritt. :whistle:

 

Jeg fatter ikke at folk kan snakke om at det er for lite respekt, og samtidig forsvare aggressiv idiot-oppførsel. Det er rett og slett tragisk...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Må si at jeg ikke hadde valgt samme løsning om jeg havnet i en liknende situasjon.

 

Men når det kommer til voldstruslene, var utlendingen neppe seriøs.

Lenke til kommentar

Apropos frekke fyrer uansett hvor de kommer fra. Hvorfor må de absolutt si "pass deg når du er ute på byen, for da skal jeg ta deg" istedenfor å ta deg der og da? Hvorfor vente? Og hvis man sier "jeg står jo her. Du kan bare ta meg her og nå" så kommer de med masse unnskyldninger om at det går ikke nå. Det må skje tidligst når man er ute på byen. Hva slags greie er det?

Lenke til kommentar

Det er sant at man skal prøve å unngå bråk og prøve å ignorere frekke nordmenn på 30-35 års alderen. Men det er noe som heter selvrespekt, og refleksbevegelse som får deg til å reagere automatisk hvis noen prøver å slenge dritt på deg uten at du har gjort noe. :dontgetit:

 

De fleste "utlendinger" (selvom de er født i Norge og har foreldre fra et annet land) er utrolig snille og hyggelige folk. Det er i kulturen deres å respektere andre mennesker og en veninne av meg fortalte meg at dette blir de lært opp til fra de er små :tease:

De må respektere foreldre, lærere og alle som er eldre enn dem og selvfølgelige de små. :thumbup:

 

Jeg syns at han nordmannen som var en voksen mann på ca. 35 år, oppførte seg som en drittunge forran en ung mann på ca. 25 år. Hva var det han tenkte på, han kunne ha blitt banket opp der og da av den unge mannen. De utenlandske menn er veldig sånne macho typer og har enorm tempramang. :cry:

Han utenlandske mannen viste at han var tøff og en skikkelig mann, mens nordmannen viste at han var en pingle som holdt på å miste sine 36 tenner....i kjeften. Det jeg la merke til var at han utenlandske mannen hadde tatt en sånn cola flaske i hånda si og det var like før han holdt på å slå i trynet til han nordmannen. Jeg ble drit redd, men så kom en jente som var sammen med ham og stoppet ham. Da var nordmannen helt rød i trynet og skjelvende stakk han. :thumbdown:

Den utenlandske snakket drit høyt på sitt eget språk mens han nevnte noen norske ord som bla. horeunge, løsunge, potet, albino...mens den jenta prøvde å roe ham ned. :hmm:

 

Reiser ikke vi nordmenn til utlandet? Tenk om vi som utlendinger i utlandet hadde blitt behandlet slikt? :mad:

Endret av Rembrandt
Lenke til kommentar

Jblack : så klart skal man svare folk som er frekke mot deg... mener ikke vi skal gi den lille utlendingen cred men at han forsvarte seg er helt naturlig...

er noen frekke mot deg så er du bare patetisk om du ikke svarer...at han valgte å svare med trusler om vold er da vel ikke rart, hadde nordmannen fortsatt så hadde han sikkert gitt han juling... med rette!!

Lenke til kommentar
Det er sant at man skal prøve å unngå bråk og prøve å ignorere frekke nordmenn på 30-35 års alderen. Men det er noe som heter selvrespekt, og refleksbevegelse som får deg til å reagere automatisk hvis noen prøver å slenge dritt på deg uten at du har gjort noe.  :dontgetit:

6422943[/snapback]

Nei, det har ingenting med selvrespekt å gjøre. Man kan ha like mye selvrespekt selv om man overser idioter.

 

Å reagere automatisk med aggresjon har mer med manglende selvkontroll å gjøre.

 

Jeg syns at han nordmannen som var en voksen mann på ca. 35 år, oppførte seg som en drittunge forran en ung mann på ca. 25 år.

6422943[/snapback]

Synes jeg osså.

 

De utenlandske menn er veldig sånne macho typer og har enorm tempramang.  :cry:

6422943[/snapback]

Desverre virker det som om det er slikt folk her inne ser opp til...

 

Han utenlandske mannen viste at han var tøff og en skikkelig mann, mens nordmannen viste at han var en pingle som holdt på å miste sine 36 tenner....i kjeften.

6422943[/snapback]

Er mann en skikkelig mann fordi man truer andre med vold? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jblack : så klart skal man svare folk som er frekke mot deg... mener ikke vi skal gi den lille utlendingen cred men at han forsvarte seg er helt naturlig...

er noen frekke mot deg så er du bare patetisk om du ikke svarer...at han valgte å svare med trusler om vold er da vel ikke rart, hadde nordmannen fortsatt så hadde han sikkert gitt han juling... med rette!!

6423010[/snapback]

Man er ikke patetisk fordi man overser tullinger. Og det er forksjell på å svar for seg og å være agressiv.

 

Det som er patetisk er å overreagere og oppføre seg som en tulling for småting. Hadde det vært meg som mista kontrollen og tok av slik, så hadde jeg vært drit flau og skamfull etterpå.

 

Tragisk at så mange her inne ser opp til aggressiv adferd på denne måten. Skikkelig trist.... :thumbdown:

 

Edit: Folk som i det hele tatt snakker om å slå inn trynet på andre mennesker, det synes jeg er tragiske personer...

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...