Gå til innhold

Underholdning i form av spillkonsoll til flytur!

Anbefalte innlegg

I slutten av ferien bærer det til sydligere strøk.

5 1/2 times flytur x 2 resulterer i mye kjedsomhet. Samt at jeg kanskje skal kjøre buss til skolen neste skoleår.

Derfor, jeg trenger noe tidsfordriv i form av en spillkonsoll.

Har kikket på PSP, Nintendo DS osv.

Har mest lyst på PSP, virker som nintendoen er "for barnslig" og litt for stor & klumpete.. og dårlig utseende.

Derfor, skriv din mening.. HUSK ARGUMENTER! For/imot

På forhånd takK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har PSP, og liker den veldig godt.

En stor og fin brei skjerm, som er best å ha når man skal se film. Er ikke noe å problem å se en eller to filmer i strekk på den.

Mange homebrews om du får tak i en 1.5 versjon. Mulighet for kamera og GPS, skal vist blir langsert til høsten. Bra lydkvalitet på musikk, men andre hodetelefoner enn de som følger med er et must. Ellers er det bare å spørre om man lurer på noe angående psp'en.

Lenke til kommentar

Gå for nintendo DS lite. Den gamle ds'n ser barnslig ut ja, mens lite er litt mer ipod aktig, og da sier det seg selv at den er sexy. Om du leter etter ei maskin som kan spille av film, spille av musikk, spille middels spill på og som er rimlig dyr, da kjøper du PSP. Om du leter etter ei spillmaskin uten like, der det blir sluppet mange nye titler hver eneste måned og som ikke er for dyr, da går du for nintendo DS.

Lenke til kommentar

Smag og behag. DS er en ren spillkonsoll, mens PSP er en multimediamaskin om du har stort nok minnekort (noe som ikke er så alt for dyrt). Har du en mp3-spiller som kan spille av musikk og filmer fra før, så går du for DS, men har du en gammel og lusen mp3-spiller så kjøper du selvfølgelig PSP. I dag kom det en downgrader til FW 2.6 (håper du vet hva jeg snakker om) som gjør at man kan få FW 1.5. Med det kan man spille såkalte homebrews. PSP er vel hakket dyrer enn DS.

Så nå er det opp til deg å vurdere om du skal kjøpe PSP eller DS. Jeg må også få legge til at den nye versjonen av DS, DS lite ser meget lekker ut.

Lenke til kommentar
Har du en mp3-spiller som kan spille av musikk og filmer fra før, så går du for DS, men har du en gammel og lusen mp3-spiller så kjøper du selvfølgelig PSP. I dag kom det en downgrader til FW 2.6 (håper du vet hva jeg snakker om) som gjør at man kan få FW 1.5. Med det kan man spille såkalte homebrews

Min situasjon:

Dårlig mp3-spiller med 128 mb.

Bra nok pc til spill.

Sony PS fan egentlig (til tross for at jeg har hatt 2 nintendo maskiner før.)

For 2 timer siden hadde jeg ikke peil på hva homebrews betydde. Men, lesing hjalp. Og skjønner hva du mener nå :p Jeg ble negativ da jeg leste på et par psp forum at nyere versjoner ikke hadde mulighet for dette. da jeg får råd til å kjøpe konsoll 15. august (lønning)

akkruat nå ligger det 80% PSP > 20% Nintendo.

Da det virker som PSP har mulighet for mye rart.

Men jeg har litt tid til å bestemme meg.

Har et spm. til; er det mulighet for å bruke PSP i bil ?

f.eks koble til LCD skjerm o.l ?

Lenke til kommentar

Tviler på at det finnes noe nå, men kanskje det kommer etterhvert. Men de PSP'ene som selges nå kommer vel med FW 2.5 eller 2.6 og som sagt så kom det en downgrader i dag som gjør at man forvandler 2.6 til 1.5. Les litt på PSPnett og PSPavisen så finner du ut mer. Lykke til med kjøp.

Lenke til kommentar

Dersom du er redd for at DS er for barnslig utseendemessig, så gå for DS Lite. Den er litt av en skjønnhet. Skjermen er MYE bedre også (også bedre enn PSP sin). Skal du ha lang undeholdning på DS så går du for Mario 64 DS, Mario Kart DS, New Mario Bros, Castlevania Dawn of Sorrow, Meteos, Princess Peach og kanskje Kirby Power Paintbrush. Jeg ser på DS som en langt bedre spillplatform enn PSP om du ser bort fra grafikken.

Selv om du sikkert vil si at spillene til Nintendo ser barnslig ut, så er det bare å gi de en sjanse. For du kommer garantert til å like spillene. Spill er ikke bare vold og fin grafikk ;)

Men er du mer interessert i film, så er det ingen andre alternativer enn PSP. Den er langt bedre til det, selv om du kan med tilbehør se film på DS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:thumbdown: Helt klart PSP :!: :) ..... Hvis man sammenligner den mot DS så har PSPen myyyyyyye bedre skjerm :thumbup: , mulighet for UMD (eller andre filmer), billigere spill (etter det jeg vet) og et myyyyyyyyyyyyyye lettere styre system...

Så etter min mening mener jeg at Nintendo DS var helt misslykka..... ihvertfall når PSP kom sååååå mye bedre en DSen

Lenke til kommentar

Dhack, du bør vel slutte å uttale deg noe mer. For det første, har DS lite 2 MYE bedre skjermer enn PSP i tillegg til att den ene er trykkfølsom. UMD formatet Sony har sluppet har blitt en ny formatflopp på lista til sony i tillegg til at kvaliteten + lyden på filmen er ganske dårlig. Og lettere styresystem? Jaok. Er ikke uten grunn att hele redaksjonen til IGN og itavisen nå bare spiller på DS'n og ikke på PSP. I begynnelsen såg det ut til at sony skulle "vinne" den håndholdte spillkrigen, men etter at nintendo har sluppet mange fler + nytenkende og geniale spill var det nok nintendo som trakk det lengste strået i denne omgang. Joda PSP er nok ei fin spillmaskin og kan nok kanskje hevde seg i fremtida, men akuratt nå og en god til tid fremover kommer nok nintendo til å dominere det håndholdte spillmarkedet.

Lenke til kommentar

I min verden er dette ett enkelt valg, men nå har ikke jeg tatt i en NDS engang da...

Men ser for meg at de er noe 5-10 åringer sleper rundt på..

Nei her i gården er det PSP for alle penga!

Argumenter for:

Billige spill (sjekk qxl.no)

Homebrew! (sikle)

Brae spill (for voksne og barn)

Film

Musikk

internett

Rett og slett en uber go multimedia maskin!

mot:

litt dårlig batterilevetid

Alt burde spilles i fra minnekort, siden bruk av umd spillern dreger masse strøm.

Siden jeg nevnte homebrews der oppe vil jeg også nevne noen av favorittene mine innenfor homebrews!:

Streame video i fra PC'n til PSP'n trådløst!

Fjernstyr PC'n med PSP'n trådløst!

Og som sakt kjøp en med Firmware 1.5-2.6 for den beste firmwaren i dag er 1.5, med den kan du emulere firmware 2.71 som er den nyeste. (det vil si ha en 1.5 psp, men start ett program så er den 2.71, men når du restarter psp'n igjenn så er den 1.5 igjenn)

Sjekk programmet her

Ett annet tips er og sjekke Qxl.no der finner du mange PSP'er med firmware 1.5 ferdig, men nå kan du nedgradere nesten alle psp'er uten om de med firmware 2.7 og oppover.

Bruker selv min PSP dagelig, på turer til film, musikk og spill, og hjemme til altmulig, i fra som fjernkontroll til ps2'n og tv'n til og fjernstyre server maskina.

Er selv veldig fornøyd med spillene som finnes til den, du har alle sjangere til den, så det er noe for alle:)

Og du kan laste ned og installere GBA emulator på den, så får du nå nesten en DS da:)

I bunn og grunn en PSP er 1000 i 1!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...