Dimanche Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Som tittelen sier, lurer jeg på hvordan man skal lade iPod nano første gang. Skal den lades i 12 timer a la mbiletelefoner eller? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 uten å vite noe om det vil jeg anta at den er utstyrt med et Lithium Ion batteri og da er det bare en myte at det må lades helt opp første gang og at "klattlading" skader batteriet... så det er vel ikke noe fasit på det men sett den på over natta eller noe du så kan du kose deg med den hele dagen etter Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Akkurat kjøpt Ipod Nano selv og i manualen står det 3timer eller når displayet viser at den er klar. Har ikke tuklet med skjønnheten enda så kan ikke si om det er nok Edit: Jeg har 2gb utgaven, aner ikke hvor lenge 4gb skal lade. Endret 1. juli 2006 av CurSe Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) For noen år siden kjøpte jeg meg en ny mobil, og butikken sa at jeg skulle la den stå over natten for å få maksimalt ut av batteriet. I instruksjonsboken fant jeg senere ikke noe om dette. Men, på min nåværende mobil, som jeg også tror har den batteritypen med det vanskelige navnet som de fleste mobiler har, så stod det at den ikke burde stå i laderen mer enn nødvendig. Dette kunne angivelig skade batteriet. Takker for alle svar hittil , men er fremdeles usikker. Edit: Regner med at alle nanoene har samme batteri, men det er altså 1gb utgaven det er snakk om. Endret 2. juli 2006 av Dimanche Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det står mye rart om lading i instruksjonsbøker, men de aller fleste apparater har en indikator som sier ifra når det er fulladet. Etter det skjer det ikkeno om en lar laderen stå på, og du kan trygt koble den fra. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Akkurat koblet til ipod og installert software som fulgte med, men nå lurer jeg litt på hva som foregår. Da jeg koblet til ipod nano under installasjonen var det et bilde som viste at ipoden ladet batteriet, nå blinker et forbudsskilt med teksten "Do not disconnect" under, er alt som det skal være? Ble spurt om jeg ville starte maskinen på nytt, men takket elegant nei til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå