Gå til innhold

Deres erfaringer med MSI?


Anbefalte innlegg

Hei. Skal ikke hugge hodene av noen hovedkortprodusenter, men her er mine erfaringer med MSI: For 3 år sia i sommer fikk jeg en stasjonær pc med Pentium 4, 2.8 GHZ, 512 MB ram, 128 MB Skjermkort og 2x120 GB Disker og Selvfølgelig et MSI Hovedkort.

Maskina fungerte vel fint i rundt en uke, så begynte den å restarte av seg selv. Helt plutselig. Jeg begynte da å spekulere litt i hva det kunne være. Jeg lot det bare surre å få litt til. Den begynte å restarte flere ganger fant jeg ut. Så jeg prøvde å formatere maskina. Problemet var der fremdeles. Prøvde både Windows 2000 og XP, både Norsk og Engelsk. Men alle Os`ene hadde samme problemet.

Siden at det var en garanti pc så sendte jeg den inn på Service. Det tok en månedstid så fikk jeg maskina tilbake. Lot den være standard, og problemet var der fremdeles. Prøvde alt mulig. Bytte skjermkort. Harddisk, kjøpe ny PSU, Nytt kabinett, CPU Kjøler og en Kabinettvifte. Problemet var der enda også. Prøvde å oppdatere drivere, og Flashe Bios. Problemet var der like forbanna.

Restartinga kom helt plutselig. Under spilling (Når jeg gjorde det) under programmering, chatting, musikk høring og alt mulig. Fant aldri helt ut hva som var problemet. Så for rundt 3 månder siden bestemte jeg meg. Nå kjøper jeg en ny pc for da var jeg lei av maskina mi. Gikk ikke an å holde på sånn å surre. Kjøpte da helt nye deler og satte sammen en ny maskin selv. Den maskina fungerer kjempe fint nå i dag. Det er riktignok et MSI kort på den nye pc`en min også, men jeg kunne aldri falt meg inn at det kunne være samme feil på det kortet. Det var det heller ikke. Og den nye maskina fungerer kjempe fint, uten restart og noe tull.

 

Forøvrig skal det sies at alle de andre maskinene i huset har MSI kort de også.

Jeg drev å spekulerte litt fram og tilbake om jeg skulle kjøpe MSI eller ASUS på den nye maskina, men det ble da altså MSI, det ble jeg egentlig ganske så fornøyd med. Har no vært stabil i 3 månder nå da så det ser no ut til å fungere greit, dessutten ville jeg ha et hovedkort med litt funksjoner og det har MSI K8N Diamond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne har jeg ikke hatt noe problemer med når det gjelder MSI iallefall. Riktignok har jeg bare brukt 2 ramtyper på MSI sine hovedkort også da. Crucial og Cosair har jeg hatt på MSI kortene. Cosair har jeg på mitt nåværende hovedmaskin. Det fungerer kjempe bra. Har 2x512 MB Cosair 400 MHZ rambrikker og det fungerer kjempe bra på mitt MSI K8N Diamond kort.

Jeg er ikke noen klokker jeg, så jeg klokker hverken CPU, Skjermkort, ram eller noen ting jeg da.

Lenke til kommentar

Jeg har et K9N SLI Platinum i maskinen nå og det fungerer fjellstøtt! Dette kortet var et av de første MSI lagde som støttet AM2 og det vant DriverHeaven's "Gold award" med en gang. De sa at dette var den beste nyskapningen fra MSI på lenge og at kortet var veldig stabilt... noe jeg kan bekrefte...

 

Når det gjelder software og support hos MSI er det veldig bra på begge fronter... CoreCenter og Live Monitor som følger med kortet er genialt. Der kan du stille på Volt og FSB om hverandre, den måler også temperaturene på CPU og system.

 

De få gangene jeg har sendt spm på mail til MSI har jeg fått svar samme dagen eller dagen etter, og hver gang har det vært relevante og gode svar på det jeg har spurt om...

 

Er alt i alt veldig godt fornøyd med MSI :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...