Gå til innhold

Deres erfaringer med MSI?


Anbefalte innlegg

Har hatt 3 stk socket 478 msi og de kortsluttet fra 2mnd og 2år.

Skal selv unngå msi heretter.

6423043[/snapback]

 

har sikkert solgt (og/eller vært med på å selge) et par hundre hovedkort fra MSI og har god erfaring med disse. Har hatt MYE mer problemer med Asus, Epox, Gigabyte og ikke minst Abit hovedkort..

 

ALLE produsenter har en eller annen gang vært uheldig med sine batcher.. Er det ikke slik at MSI lager ENORMT mye hovedkort til mange store PC-merker? (IBM, HP osv)

Tror jeg leste en plass at MSI er størst av ALLE HK-produsenter.. Men ikke størst med RENE MSI hovedkort..

6423094[/snapback]

 

Du jobber for MSI eller bare er fan av MSI om du kommer med ett slikt utsagn.

Det ULTRA kortet som det heter som jeg hadde på socket A, var overklokkbart opp med 2mhz på fsb. Og en kompis av meg hadde samme typen, samme issue der og.

 

Sannheten er vel at ALLE hovedkort produsenter har issues, og at det heller er

de enkelte kort som utmerker seg..

 

Noen går for helhetlige pakker, andre for OC, andre for m-atx etc etc etc, type kort.

6426097[/snapback]

 

Slik jeg forstår innlegget til lohelle,har han solgt hovedkort generelt,ikke bare MSI.Du kan ikke anklage han for å være fan eller jobbe for MSI,for at han deler erfaring og svarer på ditt innlegg.OK,du har vært uheldig med ditt kort,neste gang kan det være av en annen produsent.Slik jeg tyder innleggene i denne tråden,er folk greit fornøyd med MSI.

 

Hva skjedde med ditt kort forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt problemer med MSI. Har i dag en Socket A PC som har surret og gått siden 2002. Eneste problemet med den er at jeg må resette BIOS hvis strømmen går mens det står på..

 

Har også et 939 HK som har fungert smertefritt. Har heller ikke hatt noe problem med LiveUpdate. Har flashet BIOS to ganger uten noe som helst problem. Eneste "problemet" jeg har hatt med det er en veps av en chipset vifte..

 

MSI :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv hatt endel MSI-kort opp gjennom årene (både hk og skjermkort osv), og kan ikke si meg annet enn meget fornøyd. Aldri hatt reklamasjon eller noe helst på det. Men nå kan det jo hende de har gått over til billigere komponenter for å få ned kostandene, og dette er jo ikke heldig for oss forbrukere.. Alt i alt kan jeg i alle fall anbefale merket..!

Lenke til kommentar

javel.. jeg er visst plutselig MSI-fan og jobber for de nå..

Jeg har solgt ganske mye MSI hovedkort, men jeg har solgt veldig mye fra andre produsenter også! Og de siste årene så føler jeg at MSI er MINST like bra som alle andre. Jeg har faktisk OGSÅ hatt problemer med noen socketA hovedkort fra MSI.. men mye av samme problemene hadde jeg med Asus, Epox osv (tror det var en dårlig "årgang" på kondensatorer på denne tiden)

 

Nå kjører jeg MSI og Tyan hovedkort på mine servere. Var innom et par Asus Dual Opteron hovedkort og hadde problemer med disse.. Men det betyr ikke at Asus er dårlig på noen som helst måte. Denne modellen var kanskje litt premature eller noe slikt..

 

Så generelt sett så er jeg veldig fornøyd med MSI. Men velger gjerne Tyan fremfor MSI om jeg kan velge..

 

ellers så syns jeg hovedkortene (fra hele HK-industrien) har blitt MYE bedre de siste 2-3 årene! (og særlig det siste året). Merker mindre retur av dette nå (Selv om jeg ikke selger så mye lengre)

Lenke til kommentar

Eg har eit MSI K8N Diamond-kort (sokkel 939), og det fungerer som ei klokke, det. Det einaste eg har å utsetje på det, er at det ikkje er nokon bra overklokkar. Det leverer tydelegvis ikkje nok spenning (Vcore) til prosessoren. Det var ein annan kar her på forumet (eg trur det var JimRamse?) som meldte om same problem i ein annan tråd.

 

Bortsett frå dette har eg ingenting å klage på. Alt er stabilt som fjell, sjølv om eg har overklokka så langt kortet vil tillate. :)

Lenke til kommentar

K8N NEO4 kortet kan diskuteres. Jeg skulle bygge en PC for en kamerat. Da tenkte jeg at MSI skulle være tingen. Men ha skjedde etter 2 måneder? Jo kortet begynte å bli usstabilt. Restarting i hytt og ver. Hadde problemer med oppstarten (før win load). Chipseth viften var veldig øredøvende. Da kjøpte jeg et ASUS A8N SLI Premium hovedkort, byttet bare hovedkortet. PCen har stått på i over et halvt år nå og ingen problem. Synes MSI var bedre i nForce 2 tiden jeg og nå har jeg fått mer sans for ASUS. MSI er ikke dårleg, men det varierer fra produkt til produkt.

Lenke til kommentar
K8N NEO4 kortet kan diskuteres. Jeg skulle bygge en PC for en kamerat. Da tenkte jeg at MSI skulle være tingen. Men ha skjedde etter 2 måneder? Jo kortet begynte å bli usstabilt. Restarting i hytt og ver. Hadde problemer med oppstarten (før win load). Chipseth viften var veldig øredøvende. Da kjøpte jeg et ASUS A8N SLI Premium hovedkort, byttet bare hovedkortet. PCen har stått på i over et halvt år nå og ingen problem. Synes MSI var bedre i nForce 2 tiden jeg og nå har jeg fått mer sans for ASUS. MSI er ikke dårleg, men det varierer fra produkt til produkt.

6433164[/snapback]

 

helt sikkert folk som har akkurat motsatt erfaring...

 

En ting er ihvertfall helt sikkert! og det er at det er veldig varierende kvalitet på hardware ute på markedet (selv innen samme produsent og produkt). I tillegg så er det nok ikke alltid hovedkortet har hatt defekter selv, men har blitt påført dette av brukerfeil, varmeproblemer eller annen HW (som for eks PSU) som ikke har "gjort jobben sin"..

Lenke til kommentar
En ting er ihvertfall helt sikkert! og det er at det er veldig varierende kvalitet på hardware ute på markedet (selv innen samme produsent og produkt). I tillegg så er det nok ikke alltid hovedkortet har hatt defekter selv, men har blitt påført dette av brukerfeil, varmeproblemer eller annen HW (som for eks PSU) som ikke har "gjort jobben sin"..

 

Er vi så heldig å få en objektiv debatt i denne tråden?

 

Så generelt sett så er jeg veldig fornøyd med MSI. Men velger gjerne Tyan fremfor MSI om jeg kan velge..

 

ellers så syns jeg hovedkortene (fra hele HK-industrien) har blitt MYE bedre de siste 2-3 årene! (og særlig det siste året). Merker mindre retur av dette nå (Selv om jeg ikke selger så mye lengre)

 

...eller snakker vi her om et for spinkelt grunnlag?

Lenke til kommentar

Jeg hadde et K8N NEO4 kort i ca et år,og hadde aldri problem med det.Det var overklokket i 6 mnd. uten noe tull.

 

Har ikke vært borti hovedkort med chipsetvifte som ikke bråker enda.Har et DFI sli-d nå,som skal være såkalt lydløst,men kan skrive under på at det er det ikke.

Lenke til kommentar

Kjøpte K8N NEO4 når det ble lansert med Bios 1.0. Det ble ikke bra før vi fikk Bios 1.6. Folk med Winchester(EDIT: Ikke Venice) CPU fikk dette aldri over 219FSB. Selv med de nyeste Bios'ene fungerer ikke alle minne-dividerene slik de skal under overklokking, og å justere minnetimings fra Windows kan jeg bare glemme. Mitt neste kort ble et fra Asus.

 

Av alle grafikk-kort jeg har kjøpe(ca 10) har jeg kun hatt reklamasjon på ett, og det var selvfølgelig et MSI 6600GT hvor viften datt at kjøleren.

 

MSI gir mye for pengene, men som ellers i livet får man det man betaler for.

Endret av Geir68
Lenke til kommentar

Jeg hadde MSI hovedkort før, det funket bra 3 måneder, så av en eller ennan merkelig grunn kortsluttet det mens jeg spilte... Tenkte bare omg og satte datamaskinen på igjenn, da fikk jeg helt svart skjerm og skjermkorslotten min funka ikke... Kjøpte nytt HK og alt funkegerte normalt igjenn...

Ps, dette var HK'et sin skyld at det kortsluttet, ikke at jeg hadde feil strømforsyning eller noenting, kunn feil på kortet

Lenke til kommentar
K8N NEO4 kortet kan diskuteres. Jeg skulle bygge en PC for en kamerat. Da tenkte jeg at MSI skulle være tingen. Men ha skjedde etter 2 måneder? Jo kortet begynte å bli usstabilt. Restarting i hytt og ver. Hadde problemer med oppstarten (før win load). Chipseth viften var veldig øredøvende. Da kjøpte jeg et ASUS A8N SLI Premium hovedkort, byttet bare hovedkortet. PCen har stått på i over et halvt år nå og ingen problem. Synes MSI var bedre i nForce 2 tiden jeg og nå har jeg fått mer sans for ASUS. MSI er ikke dårleg, men det varierer fra produkt til produkt.

6433164[/snapback]

 

jeg siter på eit asus kort og har akkurat det samme problemet!

Restart (og plutseleg avsluttning av spel ) har preget både mitt nåverende Asus kort OG mitt gammle MSI kort...

 

Men må sei at det som skjedde med MSI kortet var at eg va litt for hardt mot da :!:

 

har kje peiling kva som feiler Asus kortet :ermm:

 

Men uansett, anbefaler : MSI :innocent:

Lenke til kommentar

Sitter med et MSI-kort som jeg har hatt i 1/2 år nå. Hadde litt trøbbel i begynnelsen med USB-portene men det forsvant etter en oppdatering. Kan ikke si det overgår forventningene mine på noen måte...det funker helt greit.

 

Kjper sikkert et HK fra en annen produsent neste gang for å prøve noe annet...

Lenke til kommentar

MSI kommer lett på lista mi når eg vurderer nybygg, har vel bygd 4 av 6 maskiner siden 2000 med MSI hovedkort.

1. byggenr. "døde" i påska i fjor, hadde da vært "leke-PC" i vel 3 år, siden det var socket-A maskin med SDR RAM og AGP skjermkort og eg var på byggenr. 3 som var S939 med DDR og PCI-E skjermkort var det lite tilgjengelige deler for feilsøking/bytting.

Guttungen fikk overta gamlingens kontormaskin, ASUS nForce2 (mi 3. selvbygg..)

Gamlingen fikk ny kontormaskin med MSI K8N Diamond hovedkort som nå (4-5 måneder etter introduksjonen) hadde den trådløse løsninga i eska med WiFi og Bluetoth på samme PCI kort og antenne - den løsninga overtok eg :innocent: for arbeidet...

 

MSI si D-led løsning har eg likt godt, fikk litt feilmelding når mitt første og eneste ATI skjermkort "døde" få dager etter 939 maskina var igang. D-Led fortalte noe om floppycontroller feil, bilde på skjermen eksisterte ikke, etter ei stund fant eg ett PCI skjermkort i ei gammel maskin og bilde returnerte. Fikk nytt Gt6600 skjermkort og har etter det brukt maskina med alle de andre komponentene som var med fra fødselen uten noen problem :thumbup:

Lenke til kommentar

Er helt enig med at folk kan få et dårlig eksemplar. Tør å påstå at det ikke eksisterer noen merker som leverer såkalt "dårlig" kvalitet lenger, de hadde rett og slett ikke overlevd i lengden. Har selv hatt flere MSI hovedkort og har vært meget fornøyd med alle faktisk. Tror også mye av disse problemene kan være brukerfeil osv. Hadde et Asus nforce 3 hk som ikke fungerte bra i det hele tatt, men jeg skal ikke se bort ifra Asus i fremtiden av den grunn. Er nok ikke tilfeldig at siden nforce 2 serien har MSI vunnet flere priser fra store aktører som anandtech og toms hardware ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Det med at NOEN kort ikke funker som de skal bør ikke være avgjørende for valg av produsent/modell. Et defekt kort vil ikke virke bra så lenge at du ikke kan få nytt på garantien. Forøvrig tror jeg ikke det er noen stor forskjell på det området, siden overhyppighet av defekte kort gir dårlig rep. fortere enn svint. Dermed tror jeg at dette er noe kortprodusentene har høyt oppe på prioriteringslistene sine.

 

MSI er en av de aller største kortprodusentene, det tyder jo på at kortene funker bra. Selvfølgelig kan det variere fra modell til modell, men det er ikke verre enn å ta en tur på newegg og lese om det er mange som har trøbbel med kortene sine for å se om du har valgt et "uheldig" produkt. Hvis det er tilfelle er det en god sjangs for at det kommer en ny versjon av kortet hvor feilene er utbedret.

 

Noen som nevnte engang at supporten til MSI var dårlig, jeg kan ikke avkrefte eller bekrefte det. Men mulig noen andre som leser og skriver i denne tråden kan si noen ord om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...