Gå til innhold

Deres erfaringer med MSI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nevnt dette til lubricator før, men jeg nevner det gjerne igjen.

 

Jeg har drevet på som supporter i en del år, og har støtt på mange problem med MSI-hovedkort. En stor andel av disse var socket A. Men jeg har ikke prøvd de nye MSI-hovedkortene, så jeg kan ikke uttale meg om hvor dårlige eller bra de er. Men jeg vil likevel ikke kjøpe hovedkort fra MSI selv.

 

BTW: lubricator: når får du nytt hovedkort?

Lenke til kommentar

Har selv brukt mange MSI hovedkort, uten problemer. Det var en periode der de brukte en del kondensatorer som hadde en tendens til å ryke etter en stund etter det jeg har lært, men det skal ikke lenger være en faktor.

 

Ellers så har jeg et riemig nøytralt forhold til MSI. Stabile hovedkort som jeg ikke har hatt noe særlig problemer med.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

MSI mekker generelt gode komponenter. Har et MSI Socket 939 HK idag, og det kjører flawless. Eneste å påpeke er at nordside-viften bråker ved kaldstart. Kan byttes ut dog.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Jeg synes den live-updaten er bra, jeg. OK, du får kanskje ikke driverne med EN GANG de kommer ut, men ellers er det kjekt å flashe BIOS i windows++ :) Og jeg har hatt ett MSI-kort som etter at en skrutrekker kom litt hardt mot noen baner funker utmerket p.t. Kompisens MSI-kort tok kvelden etter flere års hardt arbeid for noen måneder siden. 1-1 hos meg, asså ;)

Lenke til kommentar
Har hatt 3 stk socket 478 msi og de kortsluttet fra 2mnd og 2år.

Skal selv unngå msi heretter.

6423043[/snapback]

 

har sikkert solgt (og/eller vært med på å selge) et par hundre hovedkort fra MSI og har god erfaring med disse. Har hatt MYE mer problemer med Asus, Epox, Gigabyte og ikke minst Abit hovedkort..

 

ALLE produsenter har en eller annen gang vært uheldig med sine batcher.. Er det ikke slik at MSI lager ENORMT mye hovedkort til mange store PC-merker? (IBM, HP osv)

Tror jeg leste en plass at MSI er størst av ALLE HK-produsenter.. Men ikke størst med RENE MSI hovedkort..

Lenke til kommentar

Har bygd ca. 10-12 med MSI - socketA/478/939. Stabile kort etter diverse oppdateringer - har aldri hatt noe tull med LiveUpdate. NB-vifta er ofte noe skrot, på linje med samme hos mange produsenter.

 

Bra BIOS også for OC. Ofte over gjennomsnittet utstyrt, og prisen under average. Ingen kort er kommet i retur.

 

MSI anbefales :)

Lenke til kommentar
Har hatt 3 stk socket 478 msi og de kortsluttet fra 2mnd og 2år.

Skal selv unngå msi heretter.

6423043[/snapback]

 

har sikkert solgt (og/eller vært med på å selge) et par hundre hovedkort fra MSI og har god erfaring med disse. Har hatt MYE mer problemer med Asus, Epox, Gigabyte og ikke minst Abit hovedkort..

 

ALLE produsenter har en eller annen gang vært uheldig med sine batcher.. Er det ikke slik at MSI lager ENORMT mye hovedkort til mange store PC-merker? (IBM, HP osv)

Tror jeg leste en plass at MSI er størst av ALLE HK-produsenter.. Men ikke størst med RENE MSI hovedkort..

6423094[/snapback]

 

Du jobber for MSI eller bare er fan av MSI om du kommer med ett slikt utsagn.

Det ULTRA kortet som det heter som jeg hadde på socket A, var overklokkbart opp med 2mhz på fsb. Og en kompis av meg hadde samme typen, samme issue der og.

 

Sannheten er vel at ALLE hovedkort produsenter har issues, og at det heller er

de enkelte kort som utmerker seg..

 

Noen går for helhetlige pakker, andre for OC, andre for m-atx etc etc etc, type kort.

Lenke til kommentar

Har hatt både Asus, Abit, gigabyte, Epox og Msi. Av de leverandørene er det Epox og Gigabyte jeg sitter med mest bismak i munnen av. Gigaytekortet døde en rask død etter en ukes tid. Har drept et par abit, men det er de jeg har hatt flest av. Statistisk sett av de kortene jeg har eid er det Asus og MSI som jeg har hatt minst problemer med. Samtlige av kortene har blitt overklokket. Abit og MSI er de som har hatt de beste biosene og var generelt best egnet til slikt bruk.

 

MSI er jo geniale på pris vs funksjonalitet ihvetfall, ingen tvil. I dag hiver jeg ut mitt MSI Neo2 Platinum (nf3) så snart pakken med mitt nye K8N SLI dukker opp i postkassa sammen med radeon x1800xt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...