Gå til innhold

[Netcom Y-T] Nybegynnerspørsmål

Anbefalte innlegg

Ikke før jeg har fått telefonen min i hus oppstår det problemer. Jeg henvender meg her fordi Netcom kundeservice er ræv. Jeg kan begynne med en liten unødvendig historie, og hvis emnet er feilplassert kan mod flytte det om de vil. Det er også Young Talk-abbonnement det er snakk om.

Jeg kjøpte en Nokia 6680 på nettet. Pakken ble hentet og tatt med hjem. Hjemme oppdager jeg at jeg har fått med to simkort. "Hmm.. Merkelig" var min første tanke. Jeg setter i det første simkortet, setter mobilen på lading og prøver å ringe. Jeg husker ikke heelt hva datadamen sa, men hun sa ettelerannet med "kontantkort". "Jaja. Da var det det andre simkortet da" -tenker jeg. Vel vitende om at SIM-kort er lett å rote vekk, legger jeg det helt for seg selv på nattbordet mitt sammen med all mulig info og setter i det neste. Når jeg ringer da kommer følgende melding: "Får ikke kontakt med nettverk". Da skal jeg prøve å sette i det første sim-kortet, men finner selvfølgelig ut at det har jeg rotet vekk. Fantastisk. Jeg er sikker på at jeg lå det på nattbordet og etter noen times leting har det fortsatt ikke kommet "til rette".

Da gadd jeg ikke mer, ringte til Netcom Kundeservice der jeg sitter 15 minutter i kø. Han sier til meg at det er det første sim-kortet jeg skal bruke (han sjekket ut sim-nummer), og jeg prøver å grave frem litt info men fyren er potte sur.

Så da sitter jeg her, med et ubrukelig simkort og noen spørsmål jeg vil ha svar på som jeg ikke får fra netcom kundeservice. Jeg prøver nå å stille saklige spørsmål men de kommer jo frem som idiotiske, selv jeg ser det, så ikke bli provosert. :)

1) Jeg er jo registrert netcom-kunde, vil ikke jeg nå, selv om jeg ikke bruker en dritt, få en regning på 200 kroner hver måned?

2) Han i motsatt ende av røret sa at det jeg måtte gjøre var å gå til en Netcom-forhandler og... ettelerannet (Han mumlet jo så jævlig), jeg tolket det som om at jeg skal gå til forhandler og få ny Young Talk-pakke. Er det korrekt, siden jeg da har mistet sim-kortet? Dette må jo bety at svaret på spørsmål 1, er nei?

3) Hvis det er slik som på spørsmål nummer to vil jeg egentlig bare låse opp hele telefonen (den er bundet til netcom i 12 måneder) og skaffe meg et Chess-abbonnement. Dette er jo MULIG ut i fra reklamer på tv, men kanskje komplisert?

Håper på kjapp avklaring.

Hilsen en som absolutt ikke bryr seg særlig om mobiltelefoner. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kommer til å få en regning uansett om du bruker sim-kortet eller ikke.

2. Han har nok rett. Du går til en netcom forhandler og ber om nytt sim-kort, ikke ny young talk pakke. Kan hende at du må betale for nytt sim, koster rundt 200. Er du lat så kan du be netcom sende til deg og du henter det på posten. Da må du vise legitimasjon tror jeg.

3. Vil du at den skal bli låst opp så må du kontakte netcom. Husk at det koster, og netcom er de eneste som kan låse den opp for deg. Det er nytt system på nokias 3G telefoner, så netcom er de eneste som kan hjelpe deg med det problemet.

Lenke til kommentar

1) Jeg er jo registrert netcom-kunde, vil ikke jeg nå, selv om jeg ikke bruker en dritt, få en regning på 200 kroner hver måned?

2) Han i motsatt ende av røret sa at det jeg måtte gjøre var å gå til en Netcom-forhandler og... ettelerannet (Han mumlet jo så jævlig), jeg tolket det som om at jeg skal gå til forhandler og få ny Young Talk-pakke. Er det korrekt, siden jeg da har mistet sim-kortet? Dette må jo bety at svaret på spørsmål 1, er nei?

3) Hvis det er slik som på spørsmål nummer to vil jeg egentlig bare låse opp hele telefonen (den er bundet til netcom i 12 måneder) og skaffe meg et Chess-abbonnement. Dette er jo MULIG ut i fra reklamer på tv, men kanskje komplisert?

Håper på kjapp avklaring.

Hilsen en som absolutt ikke bryr seg særlig om mobiltelefoner.  :whistle:

6418223[/snapback]

1. Så lenge du har bundet deg til å bruke YT må du nok betale i 12 mnd uavhengig av om du bruker det eller ikke!

2. Du kan gå til en NetCom forhandler og få laget et nytt simkort. Hadde du kjøpt telefonen hos forhandleren hadde du sikkert fått det gratis, men siden du har kjøpt den på nett må du nok regne med å betale melom 100 og 200 kr for kortet. Det er tross alt du som har rotet det vekk.

3. Det er fult mulig å få låst opp telefonen. Ring NetCom og be om å bli løst fra avtalen og få utlevert operatørlåskoden. Du får da en søt liten regning på ca 1500kr fra netcom for avtalebrudd, men kan da bruke vilken operatør du vil ;)

Lenke til kommentar

Gå til ein NetCom-forhandlar og be om nytt Sim-kort på det aktuelle telefonnummeret er vel det enklaste, så kan du faktisk bruke abonnementet ditt. Som Eulogy sa, abonnementet er aktivt og du må betale det uansett om du brukar sim-kortet eller om du rotar det bort :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...