Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er dette et bra kamera?

http://www.smarte-ting.no/produktsider/kamera1/kamera1.php

6417958[/snapback]

Skal ikke være for sikker her men... ting som gjør mye gjør hver enkelt ting "dårlig", særlig når du ser til den prisen. Også tviler jeg på at det oser kvalitet akkurat når du drar den ut av esken :no:

6 Mpx interpolert er ca halvparten i reelle pixler (tror jeg) men tviler egentlig litt på at den innebygde optikken klare å utnytte det engang.

Har du 2000 kr ++ så gå for ett billigkamera av kjent merke med videofunksjon... nikon, canon, casio, olympus, panasonic, fujifilm, hp, kodak, pentax, samsung, sony etc.

Søk i andre tråder så finner du sikkert ett billig kompaktkamera som passer deg.

Tror ikke du vil angre på det :)

Lenke til kommentar
er ikke pixler og slikt jeg er met opptatt av, skal ikke ta så mangen bilder med det

det er filming og fimings egenskapene jeg er mest ottat av

6418265[/snapback]

Vet at utseende assosierer litt til film men tro meg, ett "billig" kompakt er ihvertfall like bra som dette, trolig mye bedre, også på filming.

Canon Ixus 60, pris ca 2500 kr

Casio Exilim Z600, pris ca 2500 kr

Disse er nok begge bedre enn produktet du ser på, hentet fra Elkjøp.

Er du mest opptatt av video, kjøp ett videokamera... koster alt fra 2500,- på elkjop.no og alt av dette vil være mange hakk bedre enn det du tenker på der.

Lenke til kommentar

Det finnes en egen kategori for videokamera lenger nede på siden. Det er mulig du får flere svar der. Her er tråden feilpostet. Ønsker du kjappe og informative svar er det best å poste tråden under riktig kategori. Dette er posten for digitale kompaktkameraer.

Lenke til kommentar
det er jo et video kamera som vi ser på her jo, ikke et fotoapparat

grunnen til at jeg vil kjøpe det er pga størrelsen

de fleste andre video kameraene er jo ganske mye større

6418758[/snapback]

Dette er ikke et videokamera. Det er et stillbildekamera som fremhever videofunksjonen, selv om det er standard på stillbildekamera. Den lagrer altså video på minnekort, noe som blir VELDIG dyrt, har dårligere kvalitet og fyller opp minnekortet på få minutter. Et videokamera lagrer stort sett på mini-DV kassetter som er MYE billigere, tar mye mer video og har mye bedre kvalitet.

Uansett vil ikke oppløsning på 3/6 megapixler ha noe å si på video uansett, ettersom video har en standard oppløsning på ca. 0,4 megapixler. I tillegg vil optikken, signalbehandling, lysfølsomhet og andre faktorer mest sannsynlig være langt dårligere på dette kameraet, enn et ekte videokamera.

Et slikt "lureprodukt" som du ser på her, bør du styre langt unna. Kjøp heller et videokamera... et som faktisk er et videokamera. Anbefaler Panasonic GS-27 eller lignende kamera.

Lenke til kommentar

:)

Et slikt "lureprodukt" som du ser på her, bør du styre langt unna. Kjøp heller et videokamera... et som faktisk er et videokamera. Anbefaler Panasonic GS-27 eller lignende kamera.

6418956[/snapback]

Jepp, styr unna!!

INGEN grunn til å kjøpe ett slikt produkt når prisene på skikkelig kvalitet ligger noen hundrelapper over bare... :)

Lenke til kommentar
er ikke pixler og slikt jeg er met opptatt av, skal ikke ta så mangen bilder med det

det er filming og fimings egenskapene jeg er mest ottat av

6418265[/snapback]

Er du overhodet interessert i og se hva du filmer bør du velge ett kjent kamera.

Forøvrig merkelig at du skal kjøpe ett KAMERA for nesten kun til filming når det finnes VIDEOKAMERA også digitalt.

Lenke til kommentar
takker for alle svar =)

kan noen anbefale et videokamera i lomme format da?

6424083[/snapback]

Her er noen modeller, de er riktignok 2-3 ganger dyrere enn det første du så på men gir minst 20 x bedre resultat. Da skulle nok valuta for pengene være grei sammenlignet med det "bastard"- produktet vi sammenligner med...

http://www.dinpris.no/prices/cid_19_gid_12...d_582_pid_99696

http://www.dinpris.no/prices/cid_19_gid_12...d_582_pid_72619

http://www.dinpris.no/prices/cid_19_gid_12..._582_pid_128533

Lenke til kommentar

Sistnevnte lagrer jo på minnekort, noe som ikke anbefales. Samtidig får Samsung rimelig dårlige karakterer i alle tester jeg har sett de har vært med i. I såkalte stortester får de stort sett sisteplassene.

Ville sett på et av de to øverste som Kameragutten anbefaler. Ettersom de er så små så er ikke kvaliteten av den beste akkurat, men mye bedre enn kamera som lagrer på minnekort.

Lenke til kommentar

Sikkert sant det han sier.... hadde jeg vært deg hadde jeg gått fra kravet om at det måtte være lommeformat og kjøpt en av billigmodellene til f. eks Panasonic. Disse skal være noe av de beste på markedet i billigsegmentet ihvertfall..... :hmm:

Lenke til kommentar
Sikkert sant det han sier....  hadde jeg vært deg hadde jeg gått fra kravet om at det måtte være lommeformat og kjøpt en av billigmodellene til f. eks Panasonic.

6426074[/snapback]

En ting man bør passe på med de aller billigste videokameraene er støy fra driverket. Noen av de aller billigste DV kameraene har så mye støy fra driverket at de rett og slett er ubruklige, men jeg kan lite om videokameraer så jeg vet selvsagt ikke om det gjelder Panasonic.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Når man snakker om solen (så skinner den)....

Kom nettopp en test fra Akam selv angående ett Panasonic vidokamera med 30x Zoom. Linken er her:

http://www.akam.no/test/videokamera/panasonic_nv-gs37e/26703

Ikke noen negative sider å trekke frem konkluderer de med (dette er sikkert tatt den lave prisen i betrakning). Man får utrolig mye for pengene, du får dette videokameraet for under 4000 kr inkludert DV-kasetter og veske.

Lenke til kommentar

Disse er elendige kamera. Både videokvaliteten og stillbildekvaliteten suger.

Det er egentlig bare et dårlig kamera som ser ut som et videokamera. LIGG UNNA!

Edith: snakket nå om det "smarte" kamera

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...