LowBalls Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! jeg vurderer og begynne med kreatiner, men jeg lurer på eksakt hva det gjør? og har det noe biefekter? vil jeg bli sterkere, eller ikke bli så fort sliten? ser det er mange merker ute å går, hvilket av disse burde jeg eve. ta? HER Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 jeg er langt ifra noen ekspert på dette området men kan si litt. kreatine monohydrat som er den billigste og mest vanlige sorten består av kreatin, et produkt som produseres daglig i kroppen. det gjør at du binder vann til musklene som kan gi økt volum og styrke, eller du blir ikke så raskt sliten. altså melkesyren forsinkes på en måte. monohydrate krever en oppladningsfase på om lag 1-2 uker. under oppladningsfasen skal du ta en viss mengde hver dag. etter oppladningsfasen skal du gå ned på en mindre dose hver dag. plx, correct me if im wrong Lenke til kommentar
kollier Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Om du går på kreatin er det himla viktig å være påpasselig med vanninntak. 2-3 liter om dagen er vel anbefalt mengde. Vær også klar over at volum, og mye av effekten, blir borte igjen når du slutter på styret. Ooog, dersom du ikke følger instruksjoner nøye, kan det ende med at kroppen din ikke produserer kreatin selv, noe som vil bli kroken på døra for muskelveksten din. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 dersom du ikke følger instruksjoner nøye, kan det ende med at kroppen din ikke produserer kreatin selv, noe som vil bli kroken på døra for muskelveksten din. 6417854[/snapback] det skremte meg litt.... er de instruksjonene vanskelig å følge? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Alt du trenger å vite om Kreatin Monohydrat: Iform.no - Kreatin Monohydrat Ang. det med at kroppen slutter å produsere kreatin om du gjør noe feil/går på det for lenge: Det har aldri blitt bevist, og faller dermed under kategorien "kosttilskuddsmyter fortalt av gymlærere". Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Et par kamerater av meg som skulle begynne med det, de sa noe om at du kom til å svette noe sykt av det. Altså ikke bare når du trener, men hele tiden, selv når du sitter stille. Synes du det er verdt å gå rundt og være svett og lukte for å bli fortere sterk? Det synes ikke jeg... Men finnes jo muligens noen sånne spesial deodoranter, men den kan jo ikke brukes over hele kroppen. (Altså ikke i pannen, på ryggen og slikt.) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ting som kan peke mot at kreatin øker prestasjonene til hjernen i tillegg (en eldre artikkel jeg har lest, men ikke kan linke til.) Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Du burde sette 2-3 1,5l flasker med vann i kjøleskapet som du skal tømme hver dag! Så du må regne med hyppige do-besøk... Også kan noen få litt ekstra kviser av det. Men det funker bra! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Et par kamerater av meg som skulle begynne med det, de sa noe om at du kom til å svette noe sykt av det. Altså ikke bare når du trener, men hele tiden, selv når du sitter stille. Synes du det er verdt å gå rundt og være svett og lukte for å bli fortere sterk? Det synes ikke jeg... Men finnes jo muligens noen sånne spesial deodoranter, men den kan jo ikke brukes over hele kroppen. (Altså ikke i pannen, på ryggen og slikt.) 6418590[/snapback] jeg har gått på kreatin i vell 2 måneder nå. svetter ikke mer enn vanlig. går dog på do hele tida. mye vann Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Er du uheldig, får du masse kviser av det. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Var en del tull her, men les linken til iform så får du i hvert fall litt mer greie på hva kreatin er. Vil anbefale denne til deg Det er en boks med helt vanlig Kreatin Monohydrat til en billig penge og dersom du ikke har brukt kreatin før er det greit å starte her. Kreatin monohydrat er dessuten det mest brukte kreatinet på markedet. Det du bør huske på er, som andre allerede har sagt, å drikke mye vann. Drikk en 3-4 liter hver dag. Nå som det er sommer og varmt i været svetter du mye mer enn vanlig, også mens du sover, så drikk så mye vann du klarer. Vann er sunt og når man tar kreatin er det helt nødvendig å drikke ekstra mye, blant annet for å unngå løs mage og hodepine. Merk at kreatin ikke virker på alle mennesker, men dersom det virker på deg vil det ha en god effekt på treningen din. I begynnelsen vil du helt sikkert gå opp 1-2 kg i vekt pga kroppen binder opp mer vann enn normalt, men dette er vanlig og vil avta når du slutter med kreatin. Husk at du må ha en oppkjøringsfase når man starter på en ny kreatinkur. Da bruker man et par dager hvor man tar større mengder kreatin enn normalt. En kur varer i ca 3-4 uker og etter det bør du ha en pause på omtrent like lang tid. Merk at ikke alle er enig i dette og noen bruker kreatin så og si sammenhengende. NB! Du bør ikke begynne med kreatin med mindre du har trent en god stund. Kreatin gjør at du blir mer eksplosiv og utholdende, men dette er en rask vei til sykestua dersom sener og muskelfester ikke er godt nok forberedt på den påkjenningen du vil utsette dem for. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Har prøvt det tidligere. Følte kunn at eg fikk opp overskudd mye fortere nå eg tok det. Eg brukte det ikke så mye nå eg trente,men nå eg jobbet i silo 15timer og tok kreatin nå eg kom hjem så var eg fin dagen etter. Viss du skal prøve kratin så husk å drikk mye vann,pga kreatin gjør at musklene trekker til seg meir vann... Endret 6. juli 2006 av terhi Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei! jeg vurderer og begynne med kreatiner, men jeg lurer på eksakt hva det gjør? og har det noe biefekter? vil jeg bli sterkere, eller ikke bli så fort sliten? ser det er mange merker ute å går, hvilket av disse burde jeg eve. ta? HER 6417799[/snapback] Altså, du vil begynne på kreatin, men du veit egentlig ikke hva det gjør? Glem det! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Her er det en del informasjon om kreatin.. http://www.trim.no/pub/search.php?q=kreatin Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 En på jobben brukte kreatin, og huden hans sprakk over brøstet(like under skuldra) etter en tids bruk med kreatin. Musklene utvidet seg fortere enn huden. Du kan jo prøve proteinpulver. Skal du bli sterk må du få i deg en viss menge med proteiner om dagen. Proteiner bygger og reparerer muskler. Ellers så innholder fisk og rødt kjøtt mye proteiner og kreatin. Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Nå ble det mye tull her. For det første: Det har ALDRI skjedd før at kroppen har sluttet å produsere kreatin hos et menneske. Når man inntar Kreatin oralt vil kreatin monohydrat omdannes til kreatin fosfat som er vannbindene og vil trekke vann inn i musklene. Man vil automatisk bli litt "større" (jeg ble 2-3cm større rundt armene når jeg brukte Kreatin Ethyl Ester). Skal du ha vanlig Monohydrat så ikke spis/drikk citrus frukter (feks appelsin) siden kreatin vil bli til et annet stoff som kan skade organer. Ikke drikk koffeindrikker heller siden koffein er vannavledende. Følg rådet til frosten, ikke ta det vis du er nybegynner. Det med svette har jeg aldri hørt om. Jeg tror ihvertfall ikke at jeg svettet mer av kreatinet. Vis du vil ha god framgang så må du ha et godt kosthold i tillegg. Spis minimum 6 ganger daglig og minimum 2-3g proteiner per kg kroppsvekt. Folk med dårlige nyrer anbefales ikke å bruke kreatin. Har du tenkt å brenne av mye penger på kreatin så kan du kjøpe X-CE-ME fra proteinfabrikken som er kreatin ethyl-methyl ester, som blir bedre tatt opp enn monohydrat, det trenger heller ingen oppladningsfase og vil ikke legge seg over musklene, men inni som gjør at du ikke ser like "oppblåst" ut. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Alt du trenger å vite om Kreatin Monohydrat: Iform.no - Kreatin Monohydrat Ang. det med at kroppen slutter å produsere kreatin om du gjør noe feil/går på det for lenge: Det har aldri blitt bevist, og faller dermed under kategorien "kosttilskuddsmyter fortalt av gymlærere". 6417961[/snapback] det er et faktum at en får redusert kroppsproduksjon av å ta tilskudd av hva enn det måtte være, kroppen trenger ikke lage det en får tilført i mengder. at kroppen slutter å lage kreatin høres ut spinnvilt ut. hvordan ville da kroppen fungert? kreatin funker veldig bra, har mye å si på om en har lite av det fra før osv. en bør ha muskelmasse fra før av for å fylle vannlagrene i kroppen. noe alle har, en god del muskelmasse. hvis en veier 40 kilo kan det være fordel å unngå å kjøpe kreatin de første månedene. har forstått at kreatin tilhører alle sporter. Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har hørt at kreating blir ulovlig å bruke av volleyballspillere neste sesong (En volleyballspiller sa det). Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 who cares, volleyball iz teh gay Lenke til kommentar
Avean Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg anbefaler det ikke. Har ikke brukt det selv men har hatt venner som har brukt det. De fikk ganske fort muskelmasse men tvert de stoppet å trene ble de lubben. Annet problem er at musklene får unaturlig form. Ihvertfall når du trener for å få en vakker kropp så syns jeg du bør holde deg unna altfor mye tilskudd. Når du pusher på kroppen for å forandre seg raskere enn naturlig så vil du få unaturlig resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå