Hayer Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei Jeg har laget noen bilder med som her helt lik eneste forskjellen er en stripe som flytter seg litt ned for hver gang... Nå vil jeg få gjort dette til en animasjon hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvilke programmer har du til rådighet? Hvis du har Imageready til Adobe så er vel det kansje best. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 har Imageready ja... Men skjønner ikke helt hvordan jeg bruker det.. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Du åpner bildene i Imageready og drar alle bildene inn i en ramme, når dette er gjort tar du frem animationpaletten hvis den ikke er der fra før da. (Window -> animation.) Så flytter du layerne til riktig posisjon i layerspaletten og gjør alle unsynlig. (det øyet foran alle layerne..) Når du har øverste layer synlig velger du "new frame" i animationspaletten (som på bildet.) og setter inn hvor lenge du vil den skal vare i en meny rett under bildet i animasjonspaletten. Klikk så ut "øyet" i det øverst bildet i layerpaletten og gjør neste "øye" synlig. (slik at det bildet du vil vise bestandig er merket øverst i layerspaletten. Dette repiteres til ønsket resultat oppnåes. Når du skal lagre så kan du lagre arbeidsfilen men for å få en gifanimasjon så må du "save optimized as.." (Ctrl+Shift+Alt+S ) Her må du prøve deg frem men du må huske på å alltid lagre som gif og ikke jpg eller noe annet. Noe du stiller inn i "optimize paletten" Lenke til kommentar
Landkrabben Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Men hvordan kan på enkleste måte og F.eks flytte på enn fot? eller ei hand? til ett menneske... er det noen tjuvtriks der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå