Footy Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Når jeg kobler min eksterne harddisk til maskinen via USB 2.0 utgangen får jeg som oftest beskjed om at dette vil gå mye kjappere på en "High Speed USB" utgang... Hvordan vite om det er en high speed eller ikke? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 En hispeed usb er bare raskere. Problemet ditt er vel at du ikke har instalert driverene som trengs til usb 2.0... Post hardwaren din her så kanskje noen finner usb 2.0 drivere evt sjekk cd ene du fikk med datamaskinen Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Nesten sikker på at jeg har det.. Dette er en nå 3 1/2 år gammel Dell maskin, er det navn på hovedkort du da spør etter? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 for å si det sånn.. jeg fant fram Cd'en med driverene på... da jeg prøvde å installere de fikk jeg bare beskjed om at siden jeg hadde SP 2 installert kunne jeg ikke installere de siden driverene var ment for SP 1.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvilken hardware har du? Du finner sikkert drvere på produsentens side Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 På de fleste hovedkort jeg har vært borti så ligger driverene for USB2.0 native i SP1/2, derfor kan du bare finne USB-driveren i "device manager" og velge "properties" -> "update driver". La den stå på automatisk, og den søker opp driveren selv. Verdt ett forsøk Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Når jeg kobler min eksterne harddisk til maskinen via USB 2.0 utgangen får jeg som oftest beskjed om at dette vil gå mye kjappere på en "High Speed USB" utgang... Hvordan vite om det er en high speed eller ikke? 6417364[/snapback] Du kan bruke et program som heter HDtach for å sjekke overføringshastigheten din. Så lenge den er godt over 1 MB/s så er det god grunn til å tro at du er tilkoblet en hi-speed USB2.0 port. Hvis den er på 1MB/s er det mest sannsynlig en full speed usb2.0 port. Endret 2. juli 2006 av Mr Burns Lenke til kommentar
Footy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 ok, jeg har kjørt testene... Litt usikker på hvilken test som var riktig, men jeg kjørte "Quick Bench (8mb Zones)... Det ser ut til at jeg har funnet problemet... Har 2 disker i maskinen, 2x Seagate ST3200822A og den eksterne Hardisken er en Maxtor OneTouch II USB.. Den ene HD'en (Seagate ST3200822A) som er delt opp i 3 deler, C:, D:(installerte ting)og E:(Filmer) får en gjennomsnittshastighet 91,3 mb/s i overføring... Maxtor OnTouch II (Eksterne) får 31mb/s i gjennomsnitt... Den siste HD'en (Seagate ST3200822A) derimot, som er delt i 3 deler den og (musikk, spill og diverse programmer) får en gjennomsnitt på 2,3mb/s... Hvorfor får den så lite? er det noen justering noe sted som står på galt? HJELP!! Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Du kan sjekke følgende: Gå inn i enhetsbehandlig -> IDE ATA/ATAPI kontrollere, og trykk på høyre->egenskaper på den kanalen som den trege disken er koblet til. Sjekk at under avanserte innstillinger at overføringsmodus står på "DMA hvis tilgjengelig", ikke "bare PIO" Hvis Maxtor OnTouch II (Eksterne) får 31mb/s i gjennomsnitt kan du være sikker på at det er USB2.0. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 sjekka i IDE ATA/ATAPI kontrollere.. den stod på Bare PIO. Fikk en kamerat til å titte på det. Disken er paya... En ny er på vei i posten Takker for all hjelp... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hva mener du med "Paya"? Gåen? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 sjekka i IDE ATA/ATAPI kontrollere.. den stod på Bare PIO. Fikk en kamerat til å titte på det. Disken er paya... En ny er på vei i posten Takker for all hjelp... 6461715[/snapback] Hvis den står på "bare PIO" kan du trykke den over på "DMA hvis tilgjengelig", det betyr ikke automatisk at den er ødelagt. Hvis den derimot ikke går an å få over på DMA så er det noe galt. Hva betyr forresten "paya"? Har hørt om papaya, men det er en frukt... Playa har jeg òg hørt om, men det passer ikke helt inn i sammenhengen. Lenke til kommentar
ch33p0x Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 sikker på at det er usb2.0 på maskinen din? at det ikke bare er 1.0/1.1 siden maskinen er såpass "gammel" Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Feilpostet, tråd stenges. Trådstarter burde vite bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg