hightow Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Da mener jeg de første 5-10 minuttene før selve filmen er ordentlig i gang. Et eksempel kan være James Bond-filmene som alltid har en actionfylt intro for å kickstarte filmen. Min favoritt må være 'Dawn of the Dead', der etter hovedpersonen har klart å komme seg ut fra huset sitt og inn i bilen. Så får vi en kameravinkel som er ganske høyt oppe der vi ser henne kjøre av gårde... og da begynner musikken - Johnny Cash med 'The man comes around' - da fikk jeg litt frysninger. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Introen til Lock Stock and Two Smoking Barrels, når Bacon selger telefoner(?) på gata er like bra hver gang Edit: typo Endret 1. juli 2006 av tofagerl Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det første jeg tenker på er Pulp Fiction. 'Pumpkin' scenen. "...and I'll execute every motherfucking last one of ya!" *gitar* Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Siden Bond er nevnt, skal jeg la være. De første 15 minuttene av "Saving Private Ryan" er ganske intens, tenker på invasjonen av Normandie. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 tja, kommer ikke kommer ikke på noen kjempe fantastisk opening nå men shootout'n i hardboiled i begynnelsen av filmen er jo ganske kul Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Siden Bond er nevnt, skal jeg la være.De første 15 minuttene av "Saving Private Ryan" er ganske intens, tenker på invasjonen av Normandie. 6417296[/snapback] Beste åpningsekvens i film noensinne syns eg Blei litt satt ut og sjokkert første gangen eg såg den,gjør fortsatt inntryk på meg. Endret 1. juli 2006 av Mala Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 I Full Metal Jacket, da soldatene får beskjed om hvordan det vil bli i militæret Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Introen til Lock Stock and Two Smoking Barrels, når Bacon selger telefoner(?) på gata er like bra hver gang Edit: typo 6417218[/snapback] Han selger vel egentlig alt mulig , men den introen er drit fet! Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Tror jeg sier Lord of War jeg, åpningsreplikken + skapelsen av en kule falt i smak hos meg. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Åpningsscenen i Once Upon a Time in the West er noe for seg selv. På stasonen, med disse gutta som venter på toget, og Harmonicamannens første optreden. Edit: Åpningsscenen i Reservoir Dogs er classisc "She sings about a guy with a big dick" "Toby" "A a, I don't tip" Denne café scenen er spekket med fantastiske dialoger. Endret 1. juli 2006 av Bruckiania Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Touch Of Evil. Once Upon A Time In The West kan også nevnes. S, Lenke til kommentar
Toriyama Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Introen til The Warriors er et lite mesterstykke synest nå jeg. Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Lord of War falt i smak hos meg og. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg tror faktisk Matrix har den introscenen som overrasket meg mest. Jeg satt i salen og ventet meg en ganske standard actionfilm, men hoppet nesten ut av stolen etter den sinnsyke introen med Trinity vs agentene. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Intro til Lord Of War er kjempebra, er den eneste jeg kan komme på nå. Det er ikke ofte jeg digger introer akkurat. Digga å se hvordan den kula ble lagd, så skyti inn i huet på han fyren. Utrolig bra lagd syns jeg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 nå kom jeg på favoritten, HEAT så klart!! hele begynnelsen der man ser de gjør tingene sine uten å vite hvorfor, så selve ranet av transporten. alt er bare så bra, lydene fargene, realismen alt. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 ^^ Ah.. selvfølgelig, den er også en av mine favoritter Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 InterMission sin er litt bra. Der han kjeltringen står og snakker med hu dama. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå