Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gammel golf, "ny" spiller

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjöpt en gammel golf.. fra 84. Det virker som at original spilleren sitter i. Har en annen spiller med iso-kontakt(?)... I originalspilleren så sitter en og en kabel i spilleren.. Regner med at jeg må kopple dette virr-varret till noe.. Noen som har fremgangsmåte? og hva jeg må gjöre, eventuellt kjöpe.. Er helt blank..

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først og fremst løsne ut den gamle spilleren. Tviler på at den kontakten som står i passer i ISOen på den nye. Stikk på en lokal bilstereo-forhandler, si at du trenger en overgang som passer i ISOen på spilleren din. Finn ut hva som er hva av de originale kablene og sy det sammen med den nye kontakten du har kjøpt. Sett spilleren i og get going med Gluntan på full guffe.

Lenke til kommentar

Hvis du vil at det skal funke en uke eller to, bruker to tape. Om du vil at det skal funke en måned, er sukkerbit greit. Om du vil at det skal holde litt lenger enn det, får du lånt deg en tang til skjøtehylser og bruker det. Billigbillig på Biltema eller Clas Olsson.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jo den brukenes hvis du får tak i den, men det spørs jo alt etter hvor gammel den er og hvilket merke det er.

Det jeg tenkte du kunne kjøpe, er en ISO-overgang. Mange biler kommer ferdig med en slik, og da trenger du egentlig bare å plugge cd-spilleren til, men da er du som tidligere nevnt avhengig av den kabelen ut av spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...