Gå til innhold

hvor er det billigst og raskest å handle små ting?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en 20pin ATX til 24pin overgang og derfor lurer jeg på hvor man kan kjøpe en slik uten å måtte betale alt for mye i frakt. Dessuten er jeg interessert i at leveransen ikke skal ta alt for lang tid. Ser at komplett kan sende det i brev med en pris på kun 40kr, det ser bra ut. men hvordan er leveringstiden?

Kanskje litt på siden av selve spørsmålet mitt, men vet noen hvor man kan få tak i en slik overgang i fredrikstad?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt på siden av selve spørsmålet mitt, men vet noen hvor man kan få tak i en slik overgang i fredrikstad?

Kanskje Clasern har. Playshop burde vel ha en slik. Pcutstyr har sikkert.

Jeg bestilte et SD minnekort forrige fredag hos komplett som ble sendt med brev å det fikk jeg tirsdag denne uken.

Lenke til kommentar
Kanskje Clasern har. Playshop burde vel ha en slik. Pcutstyr har sikkert.

Jeg bestilte et SD minnekort forrige fredag hos komplett som ble sendt med brev å det fikk jeg tirsdag denne uken.

6417084[/snapback]

Å bestille fra PCutstyr blir dessverre ikke noe billigere enn å bestille fra komplett, pcutstyr kjører jo et ekspidisjonsgebyr på 53kr. Og etter det jeg vet kan man ikke bare gå innom å kjøpe en dings, litt synd det der. Men jeg skal prøve playshop og clas.

Siden du bestilte en så liten ting fikk du brevet i postkassa da?

Lenke til kommentar
Kjøpte en gang en 3700 med stock kjøler fra komplett og betalte kun 39,- i frakt og jeg fikk den nokså fort. Tror det var 3 eller 4 dager men husker ikke helt ...

6418922[/snapback]

Trodde det bare gjaldt varer for under 800 kroner elns jeg?

Og under 350 gram? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Den overgangen er unødvendig siden den ikke gir noen forskjell for hovedkotet. Hovedkortet fordeler selv den 12V-kanalen det er snakk om dersom man putter 20-pin-pluggen i hovedkortet. Adapteren gjør akkurat samme arbeidet som hovedkortet allerede gjør.

Jeg bruker selv en PSU med 20pin plugg på et hovedkort med 24pin plugg fordi adapteren er helt unødvendig.

Dersom du skal gjøre det skikkelig må du kjøpe ny PSU med 24pin-plugg. Selv gidder jeg ikke det siden det fungerer utmerket med min 350W PSU med 20pin plugg.

Lenke til kommentar

Mener dere at jeg bare kan koble 20-pins kontakten på hovedkortet uten overgang? Hva må jeg i såfall gjøre for å få det til? Regner ikke med at det bare er til å plugge 20-pins kontakten plass.

Hva inneholder de 4 ekstra kotanktene på 24-pins tilkoblingen?

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar

kremt: Det ser ut til å gå fint på det kortet. Plass nok i massevis på siden av 20pin-pluggen.

Gunderz: Det er faktisk bare å koble til uten noe mer om og men. kontakten har en utforming som gjør at den passer kun på en måte: den riktige. Hvis det ikke hadde vært noe bra å koble slik ville de garantert valgt en annen form på kontakten. Som nevnt: Jeg har plugget min 20pin rett i kontakten på hovedkortet med 24pin plugg. De siste 4 pinnene inneholder bare 2 jord og 2 12V. 20pin-pluggen inneholder allerede flere 12V. Hensikten med å levere 12V over flere pinner er å senke strømstyrken som må gjennom hver pinne og dermed reduserer varmgangen i kabelen og pluggen. (Noe som kun er et problem på de aller råeste systemene (les: FX-60 overklokket mye, eller Pentium Extreme Edition)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...