Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst internett

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et stort problem med det trådløse nettverket på en bærbar maskin. Det står at nettverket fungerer akkurat som det skal. Det har også IP-adressen. Gateway og alle di adressene. Vi får kontakt med den andre PCen på huset, men vi kommer alikevel ikke inn på internett. Hva er problemet? Noen som kjenner til problemet?

MVH. Frolaz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se. Jeg får ikke kontakt når jeg pinger www.vg.no, men når jeg pinger den andre PCen i huset (bare ved å skrive inn hans ip-adresse), så får jeg svar med en gang. Jeg har ikke sjekket om det er samme gateway nei. Hvis det ikke er det, hvordan skifter jeg på den da? (Vet ikke hva routeren heter ennå. Skal si fra til dere senere.)

Problemet oppsto når vi fikk byttet internett-leverandør fra Telenor- Tele2. Det virket helt fint før, men nå funker det ikke. Merkverdige greier.

Lenke til kommentar

Pass på at det ikke ligger noen pppoe protokoll på netverkstilkoblingen. OFte dette henger igjen.

min datamaskin -> mine nettverkssteder -> vis nettverkstilkoblinger.

Høyreklikk på "tråløs tilkobling" og velg egenskaper. Sjekk der

Du kan også sjekke om det ligger "online oppkobling" eller "online adsl" på maskinen.

start -> kontroll panel -> legg til fjern programmer.

Ellers kan det kansje være at du har spyware på maskinen som opptar alle plassende for utgående.

I såfall instaler tcp/ip

start -> kjør > "netsh int ip reset resetlog.txt"

Husk og restarte maskinen etter du har gjort dette.

start -> kjør -> "netsh winstock reset catalog"

krever også restart.

MVH

JonJon

Lenke til kommentar

Skriv ipconfig i dosvindu. Se etter adressen til standard gateway(=router).

Bruker du automatisk ipadresse så behøver du ikke tenke på dette, men har du satt den manuelt så må den sjekkes.

Du går inn på kontrollpanel, nettverkstilkoblinger, lokalt nettverk, høyreklikk og velg egenskaper, tcp/ip og sjekk om den står i auto eller manuell.

Manuell standard gateway og DNS kan stå til det samme som du fant for standard gateway med ipconfig tidligere.

Lenke til kommentar

Du skriver at dere har byttet fra Telenor til Tele2, har du logget deg inn i routeren og endret fra PPPoA til PPPoE (dersom det er det Tele2 bruker) eller gått inn i routeren og endret PPPoA brukernavn og passord dersom de bruker det systemet?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Enkelt å greit:

Gå inn på kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger.

Slett deretter telenor oppkobling hvis du har det. Reparer lokal tilkobling.

Dette gjelder hvis tilfelle er at pppoe er lagt inn på maskina di...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...