Lafro Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei. Har et stort problem med det trådløse nettverket på en bærbar maskin. Det står at nettverket fungerer akkurat som det skal. Det har også IP-adressen. Gateway og alle di adressene. Vi får kontakt med den andre PCen på huset, men vi kommer alikevel ikke inn på internett. Hva er problemet? Noen som kjenner til problemet? MVH. Frolaz Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Skriv ping vg.no i cmd (start->kjør->cmd->ping vg.no) bare for å sjekke om den har kontakt i det hele.. [edit] Og det hadde vært fint å vite hvilken router du har. Endret 1. juli 2006 av sn0dig Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Litt merkelig problem. Har du dobbeltsjekket at du har korrekt adresse til standard gateway i tcp/ip? Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Skal vi se. Jeg får ikke kontakt når jeg pinger www.vg.no, men når jeg pinger den andre PCen i huset (bare ved å skrive inn hans ip-adresse), så får jeg svar med en gang. Jeg har ikke sjekket om det er samme gateway nei. Hvis det ikke er det, hvordan skifter jeg på den da? (Vet ikke hva routeren heter ennå. Skal si fra til dere senere.) Problemet oppsto når vi fikk byttet internett-leverandør fra Telenor- Tele2. Det virket helt fint før, men nå funker det ikke. Merkverdige greier. Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Pass på at det ikke ligger noen pppoe protokoll på netverkstilkoblingen. OFte dette henger igjen. min datamaskin -> mine nettverkssteder -> vis nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på "tråløs tilkobling" og velg egenskaper. Sjekk der Du kan også sjekke om det ligger "online oppkobling" eller "online adsl" på maskinen. start -> kontroll panel -> legg til fjern programmer. Ellers kan det kansje være at du har spyware på maskinen som opptar alle plassende for utgående. I såfall instaler tcp/ip start -> kjør > "netsh int ip reset resetlog.txt" Husk og restarte maskinen etter du har gjort dette. start -> kjør -> "netsh winstock reset catalog" krever også restart. MVH JonJon Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Skriv ipconfig i dosvindu. Se etter adressen til standard gateway(=router). Bruker du automatisk ipadresse så behøver du ikke tenke på dette, men har du satt den manuelt så må den sjekkes. Du går inn på kontrollpanel, nettverkstilkoblinger, lokalt nettverk, høyreklikk og velg egenskaper, tcp/ip og sjekk om den står i auto eller manuell. Manuell standard gateway og DNS kan stå til det samme som du fant for standard gateway med ipconfig tidligere. Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ser da ingen grunn til og bruke manuelle instillinger her. Som han sier er han jo koblet til ruteren og får kontakt med den andre maskinen på det lokale nettverket. MVH JonJon Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Forsåvidt enig i at auto er greit i mange tilfeller. Bare lurte siden han ikke ser ut til å få kontakt med std. gateway. Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Tipper standard gateway er 192.168.1.1 eller 192.168.2.1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Du skriver at dere har byttet fra Telenor til Tele2, har du logget deg inn i routeren og endret fra PPPoA til PPPoE (dersom det er det Tele2 bruker) eller gått inn i routeren og endret PPPoA brukernavn og passord dersom de bruker det systemet? Endret 1. juli 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Tele2 benytter seg ikke av noen innloggingssystemer. Bridge ftw. Virker som han kommer på internett med den andre maskinen, så tviler på at det er noe med instillingene i ruteren. Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Vis ikke den andre maskinen fungerer på nett heller så kan det være at pppoe instillinger ligger i modem eller ruter. Dersom dette er tilfellet må du deaktivere dette og sette modem til bridge. Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Internettet funker på den andre maskinen ja. Det er en philips router. Jeg skal prøve det som dere har forklart meg, så skal jeg gi beskjed om jeg skulle få d til Lenke til kommentar
frez Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ta kontakt med Tele2 kundeservice på 02000! Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 ALDRI IKKE RING! Tele2 supporterer ikke rutere. Koble den vekk først Lenke til kommentar
frez Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Enkelt å greit: Gå inn på kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger. Slett deretter telenor oppkobling hvis du har det. Reparer lokal tilkobling. Dette gjelder hvis tilfelle er at pppoe er lagt inn på maskina di... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå