stian_molvik Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! Bror kjøpte seg en pc for noen måneder siden. Dette gjorde han selvfølgelig mens jeg var inne i forsvaret, og oppdaget selvfølgelig ikke at pc'en var grei nok i seg selv, men manglet skikkelig skjermkort (dvs. et integrert ett). Hovedgrunnen til at han i det hele tatt kjøpte seg pc, er desverre for det meste å spille. Som den snille storebror jeg er, trøstet jeg med at det sikkert går helt fint å kjøpe et skjermkort senere. Åpnet opp maskinen idag til min store forundring å ikke finne noen plass å plassere et skjermkort. Vet at AGP er sånn passe ut, AGP slot var det definitivt ikke på det hovedkortet. Tenkte litt på sånn PCI - Ekspress, har ingen aning om hvordan dette ser ut, men på det hovedkortet så d kun ut til å være 3 pci-slots... Kan ta bilde om ønskelig... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ja ta bilde av det du Men det er jo bare å kjøpe et nytt hk til den samme sokkelen med PCIe Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Anbefaler å kjøpe nytt hovedkort uansett om det er pci-e slot på det, dell hk kan ikke overklokke prosessoren (om broren din har planer om det..). Når det gjelder skjermkort-slot så er den som oftest over PCI slot'ene og står litt lengre inn på HK. Eksempel på pci-e slot Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Takker for svar. Bror blir nok litt lei seg nå tenker jeg.. Hvordan finner vi ut hvilken socket det er på hovedkortet? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hent CPU-Z det finner info om CPU, hovedkort - chips og sørside, RAM med mere. Har det på laptop'en eg sitter på nå (NC6120). Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Dell følger ikke alltid ATX, så hvis du skal bytte hovedkort anbefaler jeg å sjekke på forhånd om det passer. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) 95% av alle dell maskiner bruker BTX har jeg lest et sted ...... Rett meg om jeg tar feil Endret 1. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå