m0g1e Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) (PSU har ikke skylda i denne sammenhengen. - Har testet) (Harddiskene fungerer prikkfritt - testet 7 stk) Hovedkortet mitt har store problemer når jeg kobler til hardisker og CD-stasjoner i ATA-kablene. Jeg klarer nå så vidt å kjøre 1 HD og 1 CD-ROM. Hver av stasjonene jeg bruker har sin egen ATA-kabel, så slave/master problematikken er utelukket. Heller ikke CS/MA/SL jumperene på stasjonene har noe å si - alt skal være riktig satt her. Forskjellige kombinasjoner har jeg også prøvd med. Resultatet er forskjellig fra boot til boot. Noen ganger blir det gjenkjent en harddisk/Cd-Rom, andre ikke... Overklokk har heller ingen betydning. Ved default set i BIOS er ting de samme. Noen tanker om hva jeg tror dette kan skyldes: - Gammel BIOS(selv om HK klarte å kjøre massevis av stasjoner før - tviler sterkt egentlig) - En eller annen komponent tilkoblet som påvirker alt annet - dvs stasjonene.(hva dette skal være vet jeg ikke. - Hovedkortet er rett og slett gammelt og "slitt"? 1-2 år nå. Edit: Det er noe med HK har jeg funnet ut. Uansett kabel jeg bruker blir det bare rot i stasjonene, noen vil ikke vises engang. Om noen setter av litt tid til å gi meg noen tips er jeg meget takknemlig for det! Endret 1. juli 2006 av nollie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå