Espen K Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Som teksten sier så fikk jeg denne feilmeldingen på kameraet mitt når jeg slo det på i går ettermidag. Prøvde å la det ligge over natten uten batteri og tok ut minnekortet i går kveld. I dag så så jeg at en av disse tappene som står opp i minnekortet fulgte med ut Prøvde et annet minnekort og tror du jaggu meg ikke det virker som før. får tatt bilder og overført de til pcn via usbkabelen Er det farlig at denne "pinnen" ikke er der ? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Den pinnen kommer fra kameraet ditt. Hvor stort er det cf kortet som du fikk error på og hvor stort er det som virket? Kan jo hende at den pinnen brukes av kort over en viss størrelse. Ta en titt inn i kameraet der hvor kortet sitter og se om ikke det mangler en pinne. Endret 1. juli 2006 av RC1 Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Den pinnen kommer fra kameraet ditt.Hvor stort er det cf kortet som du fikk error på og hvor stort er det som virket? Kan jo hende at den pinnen brukes av kort over en viss størrelse. Ta en titt inn i kameraet der hvor kortet sitter og se om ikke det mangler en pinne. 6416879[/snapback] Jo det mangler en pinne i kamerat. Minnekortet som virker er scandisk på 1GB, mens TwinMOS kortet på 2GB ikke vil virke nå. Når jeg setter det inn så får jeg feilmelding err 99 Mulig 1gb kortet ikke bruker denne pinnen, og når jeg setter inn 2gb kortet så blir det en feil. Men i stad så viket 2gb kortet slik at jeg fikk tømt det for biler, men nå kommer det bare err 99 i kameraet når jeg slår det på. Uansett så skal jeg levere det inn på garantien til mandagen, slikt skal jo ikke skje Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Som du ser på diagrammet her her ser det ut til at den pinnen er en av to VCC-kontakter(for tilkobling av strøm). Sannsynligvis har hver pin en maks mengde Ampere den kan levere, så kortet gir feilmelding hvis det ikke får nok strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå