Nemesis86 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Se for deg følgende: Du får lov til å bestemme tracklista til en konsert ditt favoritt band skal spille. Tracklista skal beste av 20låter... ikke flere.... Skriv gjerne også akkurat hvorfor du velger å bygge opp tracklista som du gjør. Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Mitt favoritt band er da Bon Jovi.... Og slik ville da min tracklist sett ut 1. Have a Nice Day (Have a nice day) 2. It's My Life (Crush) 3. One Wild Night (Crush) 4. Runaway (Bon Jovi) 5. Bad Medicine (New Jersey) 6. Blaze of glory (Young guns II soundtrack) 7. Living In Sin (New Jersey) 8. I'll Be There For You (New Jersey) 9. Never Say Goodbye (Slippery when wet) 10.All About Lovin' You (Bounce) 11.Wild Is The Wind (New Jersey) 12.You Give Love A Bad Name (Slippery when wet) 13.You Had Me From Hello (Bounce) 14.Blood On Blood (New Jersey) 15.Wild in The Streets (Slippery when wet) 16.Raise Your Hands (Slippery when wet) 17.Livin' On A Prayer (Slippery when wet) 18.Bed of Roses (Keep the faith) 19.Maybe Someday (100,000,000 Bon Jovi fans can't be wrong) 20.Thank You For Loving Me (Crush) Slik ble da lista, tanken bak den er at den er fordelt opp slik at de 3 føste delene veksler på fart og "kraft". Låt 15. 16 og 17 er en utrolig rå kombinasjon får å skape ett perfekt klimaks før slutten av konserten. Håper flere har spennende lister å komme med. Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det hadde blitt Opeth konsert på meg, med følgende sanger i denne rekkefølgen: 01. The Leper Affinity 02. The Grand Conjuration 03. In My Time Of Need 04. Master's Apprentices 05. Harvest 06. The Moor 07. Godhead's Lament 08. Advent 09. A Fair Judgement 10. Windowpane 11. Ghost Of Perdition 12. The Baying Of The Hounds 13. To Rid The Disease 14. Wreath 15. By The Pain I See In Others 16. Hope Leaves 17. Reverie (Harlequin Forest) 18. Atonement 19. Ending Credits 20. Deliverance Grunnen til at jeg velger 'The Leper Affinity' som førstelåt, er egentlig bare fordi den har en utrolig kul begynnelse, og jeg synes det vil passe som førstelåt på en konsert. Det samme gjelder egentlig 'Deliverance'. De siste 3 minuttene av sangen er et dritkult gitarriff med enda kulere trommespilling som går om og om igjen. En bra avslutningslåt mener jeg. De andre 18 sangene er valgt enkelt og greit fordi de er fantastiske alle som én. Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Vel. Genesis er verdens beste band, og dette ville faen meg blitt verdens beste konsert. Ja. 1. The Return of the Giant Hogweed 2. The Fountain of Salmacis 3. The Cinema Show 4. I Know What I Like (In Your Wardrobe) 5. The Knife 6. The Battle of Epping Forest 7. After the Ordeal 8. Can-Utility and the Coastliners 9. Entangled 10. The Musical Box ---Ølpause--- 11. Firth of Fifth 12. The Lamb Lies Down on Broadway 13. Squonk 14. In the Cage 15. Mad Man Moon 16. Carpet Crawlers 17. Watcher of the Skies 18. Dancing with the Moonlit Knight 19. Counting out Time 20. Supper's Ready Lenke til kommentar
sixx Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 G3 konsert... først kommer Eric Johnson ut med disse sangene: 1. cliffs of dover 2. Zenland 3. Bloom Deretter kommer Satriani med disse: 4. Flying in a Blu dream 5. Headless 6. New Last Jam Så kommer Steve vai: 7. Liberty 8. Ballerina 12/24 9. The Audience Is Listening Til slutt får vi en ekte G3 jam med alle sammen med disse låtene(såklart modifisert med skikkelige sgitarsoloer): 10. Jimi hendrix's- all along the watchtower 11. Paul Gilbert's-Down to mexico 12. Led zeppelins- whole lotta love Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Red Hot Chili Peppers og Jack Johnson går sammen og spiller sine beste sanger 1. Jack Johnson - Taylor 2. Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue 3. Jack Johnson - Flake 4. Red Hot Chili Peppers - Californication 5. Jack Johnson - Crying Shame 6. Red Hot Chili Peppers - Dani California 7. Jack Johnson - Sitting, Waiting, Wishing 8. Red Hot Chili Peppers - By The Way 9. Jack Johnson - Breakdown 10. Red Hot Chili Peppers - Can't stop -- PAUSE, Jack Johnson surfer og Red Hot Chili Peppers griller ostepop-- 11. Jack Johnson - Mud Football 12. Red Hot Chili Peppers - Otherside 13. Jack Johnson - Traffic In The Sky 14. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge 15. Red Hot Chili Peppers - Snow 16. Jack Johnson - Banana Pancakes 17. - Hard To Concentrate 18. Jack Johnson - Good People 19. Red Hot Chili Peppers - The Zephyer Song 20. Jack Johnson, Red Hot Chili Peppers og Arne Scheie synger 12mann - HeiaBrann Den dagen dette skjer gir jeg 100 kr til alle på forumet Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Lynyrd Skynyrd, Neil Young og The Who spiller en konsert sammen: 1. The Who - Who are You 2. Lynyrd Skynyrd - Freebird 3. Neil Young - A Man Needs a Maid 4. The Who - Baba O'Riley 5. Neil Young - Alabama 6. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama 7. The Who - Summertime Blues 8. Neil Young - The Needle and the Damage Done 9. Lynyrd Skynyrd - The Needle and the Spoon 10. The Who - You better you bet 11. Neil Young - Are You Ready For The Country 12. Lynyrd Skynyrd - Swap Song 13. The Who - My Generation 14. Neil Young - Words (Between The Lines Of Age) Hadde dette skjedd, hadde jeg vært i lykkerus resten av livet mitt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 System of a Down varmer opp med: - Toxicity - Attack - Dreaming - Stealing Society Så dukker Metallica opp og gir oss: - Fade to Black - One - Nothing Else Matters - Master of Puppets - Sanatyrium Og etter det er det klart for hovedbandet Rammstein: - Reise, Reise - Link 234 - Mein Teil - Morgenstern - Steim um Stein - Moskau (med Tatu) - Amerika - Du Hast - Rammstein - Sonne - Ich Will - Mein Herz Brennt - Ohne Dich - Stripped - Mutter - Spieluhr og den siste sangen blir "Seemann" med såklart plastbåten ut til publikum. Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Mange bra konserter her... Men hold oss til Maks 20 låter folkens Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Mitt favorittband er The Rolling Stones. Jeg har lagt mest vekt på at konserten skal bestå av låter som spenner over hele gruppens karriere, fra midten av 60-tallet til i dag, men selvsagt med hovedvekt på «gullalderen» fra 1968 til 1972 og «sølvalderen» fra 1976/1978 til 1981. Ellers ser jeg det som et mål at det skal være stor bredde i låtvalget, det vil si at en type låt avløses av en annen type låt. En rockelåt bør heller etterfølges av en blueslåt enn nok en rockelåt. Her følger listen: 1. «Jumpin' Jack Flash» (1968) -- obligatorisk åpningslåt 2. «Love in Vain» (Let It Bleed, 1969) 3. «Get Off of My Cloud» (1965) 4. «Worried About You» (Tattoo You, 1981) 5. «Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker)» (Goats Head Soup, 1973) 6. «Tumbling Dice» (Exile on Main St., 1972) 7. «Shattered» (Some Girls, 1978) 8. «Midnight Rambler» (Let It Bleed, 1969) --- Keith Richards avslutter med to låter --- 9. «Happy» (Exile on Main St., 1972) 10. «Before They Make Me Run» (Some Girls, 1978) --- Pause --- 11. «Everybody Needs Somebody to Love» (The Rolling Stones No. 2, 1965) -- duett med Solomon Burke 12. «Brown Sugar» (Sticky Fingers, 1971) 13. «Fool to Cry» (Black and Blue, 1976) 14. «Honky Tonk Women» (1969) 15. «New Faces» (Voodoo Lounge, 1994) 16. «Don't Stop» (Forty Licks, 2002) 17. «Hand of Fate» (Black and Blue, 1976) 18. «Blood Red Wine» (aldri utgitt, 1968) 19. «Street Fighting Man» (Beggars Banquet, 1968) --- Ekstranummer --- 20. «Can't You Hear Me Knocking» (Sticky Fingers, 1971) -- perfekt avslutning med fem minutter «jamming» Så får vi se 1. september på Koengen i Bergen om jeg får ønsket mitt oppfylt. Redigert: Hvordan klarte jeg å glemme «Honky Tonk Women»! Fjernet «Salt of the Earth» fra listen og endret litt på rekkefølgen i andre sett. Endret 5. juli 2006 av PelsJakob Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Isis er først ut på scenen og skal varme opp for Tool 1 - Celestial (The Tower) 2 - Glistren 3 - Gentle Time 4 - The Begining And The End 5 - False Light 6 - So Did We 7 - In Fiction 8 - Weight så en time pause, Isis folka kommer ut fra backstage å jeg få singnert Isis cd'en min. så kommer Tool ut 1 - Stinkfist 2 - Jambi 3 - 46 & 2 4 - Lateralus 5 - Jimmy 6 - Sober 7 - Schism 8 - Disposition 9 - Reflection 10 - Hooker With A Penis 11 - Part Of Me 12 - Crawl Away 13 - Eulogy 14 - Intension 15 - Third Eye 16 - No Quarter 17 - The Pot 18 - Prison Sex 19 - Wing For Marie 20 - 10.000 Days Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 En favorittkonsert ville vært med Tupac.. *Høre på Dear Mama live versjon* Gåsehud. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Konserten er med Stryper. 1. Soldiers under command 2. The way 3. Free 4. Loud 'n' clear 5. Reborn 6. Open your eyes 7. Roch the hell out of you 8. Caught in the middle 9. Winter wonderland 10. Calling on you 11. Rain 12. More than a man 13. The yellow and black attack 14. To hell with the devil 15. The rock that makes me roll 16. Rockin' the world 17. Reach out 18. Makes me wanna sing 19. Lady 20. In God we trust Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Konsert med Metallica anno 1989 Location: Hall James Hetfield - Vocals og Rhytm Guitar Jason Newstead - Bass guitar Lars Ulrich - Drums Kirk Hammet - Lead Guitar Intro - The Ecstacy of Gold (Ennio Morricone - The Good, the Bad and the Ugly (1966)) Blackened The Four Horsemen Harvester of Sorrow James Hetfield: "Are you ready!? Whos got Ride the Lightning here!?!?! Tonight; Metallica gives you the whole album!" *publikum i ekstase* Ride the Lightning (1984) Fight Fire With Fire Ride the Lightning For Whom The Bell Tolls Fade to Black Trapped Under Ice Escape Creeping Death The Call of Ktulu *publikum går bananas* James Hetfield: "Hell yeah! Do you want some more!? Ladies and gentlemen, the masterpiece of metal; MASTER OF PUPPETS!" Master of Puppets (1986) Battery Master of Puppets The Thing That Should Not Be Welcome Home (Sanitarium) Disposable Heroes Leper Messiah Orion Damage, Inc. Metallica går av scenen, hallen rister. Men til stor glede for fansen går gutta på igjen. One Eye of the Beholder Seek and Destroy (17 min. versjonen. Jaymz lar meg synge Seek and Destroy èn gang) Metallica går av på nytt av, men kommer tilbake igjen (!) Am I Evil? Og på slutten; James Hetfield:"This song is entitled Whiplash, you cant sit!" Whiplash Jason synger sisteverset og det tar av. Endret 11. juli 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Konsert med In Flames: Intro: Pallar Anders Visa 1. Behind Space '99 (liker den best) 2.Vanishing Light 3.In Flames 4. Upon An Oaken Throne (1993 promo version) 5.Suburban Me 6.Moonshield 7. Wayfaerer 8. Jotun 9. Biosphere 10. Subterranean 11.Dialogue With The Stars 12.Episode 666 13.Coerced Coexistence 14.Resin 15.Zombie Inc. 16. Scorn 17. The Hive 18.Embody The Invisible 19. Hargalåten Folk tror de er ferdige, men så kommer ekstranummeret... 20. December Flower Tror rett og slett jeg hadde grenet av glede hvis dette hadde skjedd, minst. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Her må det tenkes litt.. Tror jeg ville ønsket en konsert med litt av hvert, delt opp i 2 deler. En konsertert som starter med god deilig 70talls prog og rock. For å "kicke" det opp noen hakk hadde vi vidre beveget oss mot slutten av 90tallet for å få en overgang fra 70tallets prog til 90tallets psykedeliske heftige toner. Ville sett noe slik ut før det er obligatorisk øl og vin pause backstage med alle artistene såklart. 1. The Who - Who are you? - Selv om jeg alltid har sett på denne som en "walk off" sang, syns jeg den hadde vært knall helt i starten. Vidre ville jeg at Pink Floyd skulle ha spilt Animals albumet, rett igjenom uten stopp. 2. Pink Floyd - Pigs on the wing pt. 1 3. Pink Floyd - Dogs 4. Pink Floyd - Pigs (Three different ones) 5. Pink Floyd - Sheep 6. Pink Floyd - Pigs on the wing pt. 2 Nå hadde vi hoppa rett fram til 2003 og hentet inn The Mars Volta, de skulle fått æren av å spille de siste 4 låtene. For å ikke gjøre overgangen fra Pink Floyd til Mars Volta starter de slik: 7. Mars Volta - Televators 8. Mars Volta - The Roulette Dares 9. Mars Volta - Cassandra Gemini - Denne herligheten varer i en god halvtime og vi hopper litt tibake i tid igjen til 2002 og lar gutta avslutte med 10. Mars Volta - Concertina -- Øl, vin, røyk for de som ønsker og koselig prat med våre musikalske helter -- Andre økt vil gå over til det mørkere og tyngre. Det blir en sarlig blanding av Isis, Opeth, Deftones og ikke minst Tool. 11. Isis - So Did We - Uheldigvis får Isis kun spille en sang, nå er det gutta i Deftones som står klare! 12. Deftones - Fist - Nå må gutta få opp stemningen her! 13. Deftones - Needles and Pins 14. Deftones - Hexagram Deftones avslutter med Hexagram og lar svenskene komme på scenen! 15. Opeth - The Leper Affinity 16. Opeth - The Drapery Falls Nå er det endelig klart for det store høydepunktet; Tool! Storskjermene senkes ned, lyset forsvinner og syke forvridde animasjoner dukker opp på skjermene: 17. Tool - Stinkfist 18. Tool - Rosetta Stoned 19. Tool - The Grudge "Let go, let go, let go, let goooooooooo!" Puplikum (les: meg) er i ekstase! Sangen avsluttes med et brak og en elleviss jubel høres. Tool går av scenen, men det ropes på ekstranummer. De kan ikke skuffe fansen, i hvert fall ikke på en konsert av slike dimensjoner! Rolig gitar høres, det kjentet riffet suser utover den stappfulle salen, det er ikke til å tro; 20. Tool - Pushit. "IT WILL END NO OTHER WAAAAAAAY!" Det er nesten ikke liv igjen i publikum, og godt er det. Det er få som vil overleve en slik konsert! Etter sangen er nachspiel med alle gutta, og såklart; mer øl! Ah.. må slutte å dagdrømme.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det hadde blitt Opeth konsert på meg, med følgende sanger i denne rekkefølgen: 01. The Leper Affinity 02. The Grand Conjuration 6416884[/snapback] Du er ikke så langt unna i starten i hvert fall. Så Opeth både på Roskilde og på Quart, og da startet de med The Grand Conjuration. På Roskilde hadde de en rolig introlåt før den igjen. The Grand Conjuration er en utrolig tøff låt. Kjenner ikke godt nok til Opeth for å sjekke om resten av lista di "stemmer" dessverre. Og så tilbake til tråden: Lett! Meshuggah: 1. I, hele låta 2. Catch 33, hele albumet sammenhengende 3. Spam 3. Rational Gaze 4. Perpetual Black Second 5. New Millennium Cyanide Christ 6. Corridor Of Chameleon Også er det kanskje 113 av andre favorittband jeg også gjerne skulle se, men Meshuggah har jeg bare sett en gang, og det var før jeg blei knallinteressert i de i det hele tatt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Beste livebandet ever.. Teh Who 1.Heaven & Hell 2.The Kids Are Alright 3.Substitute 4.Boris The Spider 5.I Can See For Miles 6.Young Man Blues 7.Summertime Blues 8.A Quick One, While He's Away 9.Baba O'Riley 10.Won't Get Fooled Again 11.The Real Me 12.The Punk Meets The Godfather 13.5:15 (Entwistle bass-solo) 14.Water 15.Pinbal Wizard 16.Acid Queen 17.My Generation (sånn som den er på Live At Leeds) 18.Who Are You 19.Magic Bus 20.We're Not Gonna Take It Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg klarer ikke bestemme meg for et band, så det blir Lynyrd Skynyrd, Guns N' Roses og The Who som spiller sammen. 1. The Who: Who Are You. 2. Guns N' Roses: Welcome To The Jungle 3. Guns N' Roses: Sweet Child of Mine 4. Lynyrd Skynyrd: Black Bettie. 5. The Who: Baba O Riley 6. Guns N' Roses: Slash gitarsolo. 7. The Who: Behind Blue Eyes. 8. Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama. 9. Guns N' Roses: Civil War. 10. The Who: Won't Get Fooled Again. - Pause - 11. Guns N' Roses: Paradise City 12. The Who: Boris The Spider. 13. Guns N' Roses: November Rain. 14. Lynyrd Skynyrd: That Smell. 15. Guns N' Roses: 14 Years. 15. Lynyrd Skynyrd: Freebird som en glimrende finale og en ekstra lang gitarsolo. - Bandene går av scenen - - Bandene går tilbake til scene fordi jeg jubler så mye - 16. Guns N' Roses: Paradise City. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Oppvarmingsband: Dimmu Borgir anno 1997 0. Intro: Inn i Evighetens Mørke part I 1. Alt Lys er Svunnet Hen 2. Raabjörn Speiler Draugheims Skodde 3. Broderskapets Ring 4. Entrance 5. Mourning Palace Så kommer Emperor på scenen. 6. Alsvartr (The Oath) + Ye Entrancemperium 7. The Loss and Curse of Reverence 8. In the Worldless Chamber 9. Comsic Keys to my Creation and Times 10. Depraved 11. Emtpy 12. Nonus Aequilibrium 13. Of Blindness and Subsequent Seers 14. Thus Spake the Nightspirit 15. Towards the Pantheon 16. Wrath of the Tyrant 17. The Acclamation of Bonds 18. I Am the Black Wizards 19. Inno A Satana 20. With Strength I Burn Det beste er at jeg kommer til å få oppleve nesten identisk Emperor-konsert nå i sommer på Wacken! Håper bare de tar de to låtene fra IX som jeg har valgt her, og ikke de tradisjonelle Curse You All Men! og An Elegy of Icaros. (Men de er jævlig bra de også.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå