jamez Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hei. jeg har en kompis som er i usa. tenkte få han til å kjøpe med en mp3spiller til meg. men, jeg er litt usikker på hvor mye jeg vil bruke... mener dere at prisforskjellen mellom en iPod (10 eller 20gb) og en iRiver mp3-discman er verdt det... ipoden er jo mye fetere, men den koster jo også dobbelt så mye. regner med jeg klarer å få en ny Ipod 10gb for litt over 300$, mens en iRiver får jeg for bare 130$... hva ville dere valgt!? hvorfor? takk for svar! Mvh Jamez Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 iPod! Fordi: 2000-4000 sanger i lomma til en hver tid! Liten, kompakt. Bra menysystem. Topp design! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Ipod ville jeg valgt. er vel MYE raskere filoverføring der :smile: med Firewire den andre kjenner jeg ikke. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg sier også iPod. Hadde lenge lyst på iRiver, men nå har jeg kjøpt iPod - og er kjempefornøyd! Denne holder i mange år :smile: Lenke til kommentar
It's me Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 20gb er jo faktisk det dobbelte av 10gb(og det er en del), og siden du også kan bruke den som en ekstern hardisk så ville jeg kjøpt en 20gb. Evt 40gb hvis den har kommet. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 nei, ærlig talt.. Alt etter behov. Når du har 10gb og ca 2000 sanger i lomma har du musikk herfra og til... Tror aldri du klarer å ha nytte av alle sammen uansett. Nå det kommer bærbar hd må man sette dette opp mot eget behov. Jeg f.eks. klaere meg helt strålende med CD-RW. Ikke det kjappeste der ute eller med emst kapasitet, men til den prisen er det helt akseptabelt. Det jeg er litt redd for er at ting kan gå i stykker eller bli borte. En sånn liten dings har en tendens til å havne neders i sekken eller bli liggende å slenge (hvis du bruker den mye) Og da blir fort invisteringen mindre verdt enn den esken den kom i. Her må man gjøre avveielser (rart det der :smile: ) Lykke til! Skulle ønske jeg også kunne få det så billig. Kristian Finn [email protected] Lenke til kommentar
jamez Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Hehe... dere kommer til å drepe for å finn ut hvordan jeg klarte det... men, jeg fikk en 20GB ubrukt iPod for 200$... da var det lissom ikke så mye spørsmål om hva jeg skulle velge da! Den ligger hos kompisen i usa nuh... bare såå kjipt at han ikke skal hjem før like før jul... Jamez. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 smart valg av deg. Uansett så er ikke iRiver fra america så bra hvis du skal bruke den i europa (forskjellige radiofrekvenser og strømadapter tror jeg) Til dere som sier iPod uten å blunke: IKKE undervurder iRiver: -dritbra antishock (kan ikke sammenlignes med andre mp3CDspillere) -Radio (egntlig veldig fint å ha) -den støtter wma (så hvis man skal sammenligne med iPod så kan du si at den har 700MB x 2 = 1400MB med musikk siden wma tar halvparten av plassen) -Er tynn og har suveren fjernkontroll -Har norsk språk -Firewire vs CD (en 650MB CD går unna på liten tid hvis du har 32x eller 40x eller 48x) Uansett, iPod slår kansje iRiver på mange ting men er det verdt 2000kr????? iRiver støtter wma for de som bruker det, den har radio, og for de som ikke kan engeslk så godt (ikke så mange men...), men for dere som ikke trenger det og tilfeldigvis kan få tak i iPod billig så er iPod den suverent beste!!! Egentlig skulle jeg kjøpe iPod (Win 20GB), men når jeg innså at det ville koste meg 4 lapper begynte jeg å tenke med om. Når iRiveren duger og koster halvparten så hjelper det ikke at iPod'en er ***** fin har bra menysystem, har veldig stor gadget-faktor og stor kapasitet og bra og raskt menysystem. Da kjøper jeg heller iRiver. Og for resten får jeg CD'er, bra øretelefoner og høytalere og kansje litt til overs. Men hvis du har penger til det er det jo ingen ting i veien for å kjøpe iPod. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 smart valg av deg. Uansett så er ikke iRiver fra america så bra hvis du skal bruke den i europa (forskjellige radiofrekvenser og strømadapter tror jeg) Til dere som sier iPod uten å blunke: IKKE undervurder iRiver: -dritbra antishock (kan ikke sammenlignes med andre mp3CDspillere) -Radio (egntlig veldig fint å ha) -den støtter wma (så hvis man skal sammenligne med iPod så kan du si at den har 700MB x 2 = 1400MB med musikk siden wma tar halvparten av plassen) -Er tynn og har suveren fjernkontroll -Har norsk språk -Firewire vs CD (en 650MB CD går unna på liten tid hvis du har 32x eller 40x eller 48x) -det er bare å bruke multisession hvis du vill adde sanger -Du får CD-spiller i tillegg (og den er ekstremt tynn) -Du får display på fjernkontroll (på iPod'ens fjernkontroll er det bare knapper) Uansett, iPod slår kansje iRiver på mange ting men er det verdt 2000kr ekstra????? iRiver støtter wma for de som bruker det, den har radio, og for de som ikke kan engelsk så godt (ikke så mange men...), men for dere som ikke trenger det og tilfeldigvis kan få tak i iPod billig så er iPod den suverent beste!!! Egentlig skulle jeg kjøpe iPod (Win 20GB), men når jeg innså at det ville koste meg 4 lapper begynte jeg å tenke med om. Når iRiveren duger og koster halvparten så hjelper det ikke at iPod'en er ***** fin har bra menysystem, har veldig stor gadget-faktor og stor kapasitet og bra og raskt menysystem. Da kjøper jeg heller iRiver. Og for resten får jeg CD'er, bra øretelefoner og høytalere og kansje litt til overs. Men hvis du har penger til det er det jo ingen ting i veien for å kjøpe iPod. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 hmm.. når fikk iRiver "norsk" språk? har ennå ikke sett et norsk ord når jeg har valgt det på setupen.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-10-19 17:59, skrev jamez:Hehe...dere kommer til å drepe for å finn ut hvordan jeg klarte det... men, jeg fikk en 20GB ubrukt iPod for 200$...Jamez. /me wants it 2! Lenke til kommentar
wola Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-10-19 17:59, skrev jamez:Hehe...dere kommer til å drepe for å finn ut hvordan jeg klarte det... men, jeg fikk en 20GB ubrukt iPod for 200$...da var det lissom ikke så mye spørsmål om hva jeg skulle velge da!Den ligger hos kompisen i usa nuh...bare såå kjipt at han ikke skal hjem før like før jul...Jamez. ay! kan du få kameraten din til å kjøpe en til meg også? :smile: er temmelig seriøs også!! ser ikke bort ifra av at det kan ligge litt fortjenste for bryderiet også :wink: e-mail; [email protected] [ Denne Melding var redigert av: wola på 2002-11-14 02:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå