Gå til innhold

Bueskyting, fin trening?

Anbefalte innlegg

har drevet med konkuranse bueskyting i 3 år, har hatt en pause på noen måneder.

Ja det er fin trening,men du trener jo ikke akkurat kroppen så bra da,litt muskler på høyra skulder og biceps kanskje :p

Hvis du skal ha en sport bare for treningen sin skyld bynn med vekter! :grin:

6742571[/snapback]

å begynne med ting som ja middelalder fekting bueskytting osv er veeldig god trening....FY F#%/ hvor slitsomt det er å løpe etter motstanderen din i ringbrynje og et tungt våpen....dette er ikke bare trening men utrolig morro...kommer jo seff litt ann på hvor interessen din ligger da^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg liker er det middelalderen og jeg elsker å styre bueskyttere i spill som Stronghold og de er omtrent det eneste jeg produserer, likevel har jeg knapt rørt en bue, men har veldig lyst. Er det noen tips til steder det er noe middelaldertreff eller noe og folk kler seg ut etc. Man kan prøve å skyte litt med bue og slikt, nå blir dette kanskje litt offtopic, men bare lurer..?

Sverd har jeg prøvd, og det var egentlig ikke så tungt som jeg hadde trodd, men enkelte "moves" kan jo bli litt tunge da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hmm, det nevnes at man må være kraftig for å spenne en profesjonell bue. Må bare klare opp her litt, man tilpasser bue etter kroppens fysikk å ikke motsatt. Er målet å bli proff så starter man ikke med buer på 60 pund. Er målet å bli sterk å bygge kropp så finns det helsestudioer å treningssentrer for dette formålet, men skyt gjerne med bue ved siden av;)

Bueskyting er en fin sport å den blir hva man selv gjør det til, en individuell idrett der man om man vil til topps da, trene en del mer en bare skyting, kondisjon,styrke å konsentrasjon er tre stikkord. Men man kan skyte godt også på ren hobbybasis hvis man har lyst å gidder å stille opp på trening en til to ganger i uka:) EN KJEMPEFIN SPORT FOR ALLE:) selv om man kansje ikke er verdens sterkeste å kansje ikke klarer å spenne opp en sånn såkalt "proffbue??".

m/hilsen bueskytter gjennom 10 år.

For mere info. www.bueskyting.no eller www.nbjf.net

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...