Skaptrollet Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) hei, jeg lurte på om det finnes noe lignende for postgre, som phpmyadmin er for mysql ? noe som er veldig likt... og i samme slengen lurte jeg på om det er en enkel måte å konvertere databasen min til postgre, f.eks kan jeg bare eksportere den i phpmyadmin og importere inn i postgre admin gui(ala phpmyadmin hvis det finnes) ? eller må jeg konvertere ? Og til sist lurte jeg på om jeg må skrive om spørringene mine til postgre!? eller om de vil fungere bare jeg bytter fra mysql_query til pg_query ? Endret 1. juli 2006 av WaBBiT Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) phppgadmin bør vel kunnes sies å være ganske likt phpmyadmin, dog litt forskjeller men ikke sånn ekstreme at det gjør noe. Ting du må konvertere er vel primært auto_increment. Disse må skrives om til sekvenser. Jeg må ærlig innrømme jeg har svært lite kunnskap om postgres (startet å se på det i går faktisk ...), så du får nesten ta en titt i manualen. Dog hvis du eksporterer tabellene med kompabilitet satt til postgres i phpmyadmin burde det være det eneste du trenger å endre. Spørringene vil forøvrig være så og si de samme siden SQL er et standardisert språk. Edit: Etter litt lesing kan det vist være noen små forskjeller på CREATE TABLE fra mysql til postgresql. Igjen, en liten titt i manualen skader ikke Endret 1. juli 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå