Gå til innhold

Minste mobil med SIP/H323

Anbefalte innlegg

Nå har det kommet noen telefoner som kommer med SIP klient. Alle jeg har sett har vært på størrelse med terrassebord. Spøsmålet er det hvilken er minst?

Evt finnes det noen mindre telefoner som er klarer å kjøre SIP eller H323 klient i java? De må selvsagt ha WIFI.

Trenger ikke funksjon for å bytte mellom mobil og IP mens samtalen pågår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan qtek sine er, men E60 er ganske liten for å være en smartphone.. E70 på samme størrelse, men er hakket dypere enn E60'en. Har testet den innebygde SIP klienten i begge disse, og de fungerer.

Er Qtek 8300 i stand til å kjøre javaklient? (Jeg synes den virket ufattelig treig da jeg prøvde den.)

6425735[/snapback]

Lenke til kommentar

Står omtalt som ip-telefoni i denne artikkelen på amobil:

http://www.amobil.no/tester/mobiltester/nokia_e60/26986/2

Jeg har satt opp telefonenen min med smartRoaming, som du får via tools-catalogs-trial applications på mobilen, og Voop sin VoIP tjeneste (voop.no, ringing er gratis i test fasen deres: sms voop til 2290 for oppsett). Jeg har da VoIP på mobilen som jeg kan bruke mellom forskjellige wlan, og når det ikke er wlan tilgjengelig så går den over til 3G, noe som fungerer overaskende bra. Dette er absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan qtek sine er, men E60 er ganske liten for å være en smartphone.. E70 på samme størrelse, men er hakket dypere enn E60'en. Har testet den innebygde SIP klienten i begge disse, og de fungerer.

6433403[/snapback]

Hvilken teleleverandør testet du mot?

Amobil skriver i testen av E70:

Vi ringte Nokias forhandlersupport og fikk beskjed om at vi måtte få nødvendige innstillinger fra vår leverandør av IP-telefoni. På spørsmål om hvilke leverandører av IP-telefoni som støttet E70s teknologi, var svaret "ingen." Vi fikk opplyst at heller ikke Skype eller lignende ville fungere.

Det virker jo ikke helt lovende. Hadde vært intresant å vite hvilken levrandør (evt privat server program) du har testet med.

Lenke til kommentar
Det virker jo ikke helt lovende. Hadde vært intresant å vite hvilken levrandør (evt privat server program) du har testet med.

Jeg har testet med flere forskjellige leverandører. Den enkleste å få det til med er Voop (voop.no). Der sender du bare en melding til 2290 med Voop som innhold så får du tilsendt innstillingene til telefonen. Vyke har akkurat lasert Vyke IP, der får du opp alle innstillingene du trenger når du går inn på siden for produktet. Dette forutsetter at du har penger på vyke kontoen din. I tillegg har jeg fått det til å fungere med easypabx.com, men denne har jeg bare testet på intern nummere (mellom easypabx brukere). Har også hørt at folk har fått det til å fungere mot skype, men da kun mot en definert bruker (du kan ikke ringe hvem du vil), og mot Gizmo project.

Lenke til kommentar
Hadde vært intresent å vite om noen har fått disse til å virke med Asterisk eller Swyx servere.

6462908[/snapback]

I følge Voop sine sider så bruker dem Asterisk...

Her er en link til pressemeldingen om produktet:

http://www.voop.no/content/view/40/49/

Er det andre en nokia som har telefoner med SIP som får plass i en bukselomme?

6462908[/snapback]

Jeg håper P990i fra Sony Ericsson som kommer snart skal ha innebygd Voip SIP-klient, men det er tvetydige informasjon å finne om dette på nettet.

Lenke til kommentar
Hadde vært intresent å vite om noen har fått disse til å virke med Asterisk eller Swyx servere.

6462908[/snapback]

I følge Voop sine sider så bruker dem Asterisk...

Her er en link til pressemeldingen om produktet:

http://www.voop.no/content/view/40/49/

Må logge seg inn for å se den pressemeldingen, men stoler på deg.

Er det andre en nokia som har telefoner med SIP som får plass i en bukselomme?

6462908[/snapback]

Jeg håper P990i fra Sony Ericsson som kommer snart skal ha innebygd Voip SIP-klient, men det er tvetydige informasjon å finne om dette på nettet.

6466327[/snapback]

Den krever jo sin bukselomme. Faktisk litt større enn E70. (Rart man må ha så mye rart i mobilen for å kunne ringe med hjemmetelefonen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...