cool_boy Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hei! jeg skal kjøpe meg ny ram..men er litt usikker på hva som blir best av dette her: 2stk corsair el.kingston 256mb pc 133 cas 2 el. 1 stk. corsair el. kingston 512mb pc 133 cas 3 har hørt at cas 2 er raskere og mer agressive enn cas3,stemmer det? men jeg skal ha meg 512mb ram og 1 ram brikke er vel bedre å klokke med enn 2? :s men hvor mye er det å hente på ytelsen mellom en 256mb cas 2 og en 512mb cas 3 brikke? hva er best å klokke med?(cas2 eller cas3) og hva er forskjellen på disse to?? åssen blir pris forskjellen på dette? har ellers en p4 w 1,7@1,8ghz nå(fikk den over 2 ghz med pc 100 sd,men klokket ned fordi vakke helt sikker på om ram'n tålte dette..hehe) skal i hovedsak bruke ram'n til spill og overklokking :smile: håper på noen svar.. hilsen cool_boy Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hvorfor ikke ddr ram? eller har du ikke hovedkort som støtter det? veit ikke helt hvem jeg ville valgt jeg.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 ekkje de sånn at HK berre støtta ddr ELLER sd, ikkje begge dele?? eller er det berre på visse kort? eller har eg misforstått heilt :???: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 23:22, skrev arve87:ekkje de sånn at HK berre støtta ddr ELLER sd, ikkje begge dele?? eller er det berre på visse kort? eller har eg misforstått heilt :???: ...det finnes 'kombikort', ( men kan selvsagt ikke kjøre ymse ram samtidig ) f.eks.: ESC K7S5A V3.X - men neppe alle hovedkortprodusenter lager disse. btw, et 'overgangskort' med OK specs. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 hei! jeg har: asus p4b-e hovedkort støtter sd ram(står at d er 5 memory slots,2ddr og 3sd men jeg fant bare 3sd og ingen ddr :s) så hovedkortet støtter altså sd ram og cpu opptil 2,4ghz+ har oxo en p4 1,7ghz wilemette(som er overklokkings vennlig tro d eller ei..men jeg tviler på at jeg kommer over fsb 133-140mhz fsb) så jeg trenger ikke no bedre enn en bra sd ram brikke :smile: 1,7@133fsb=2261mhz 1,7@140ffs=2380mhz men så har det seg jo sånn at pc 133 sd greier 150mhz fsb eller mer..så jeg tror det er cpu'n som stopper meg..ellers går det mot ny ok rec av wilemette!! men går for enten crusial,kingston eller corsair ram..tror jeg satser på en brikke jeg.. hilsen cool_boy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå