Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor er nettet mitt så tregt på min bærebare

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en ny dell bærebar maskin med trådløst nettverkskort og trådløs router (d-link). På de andre maskinene mine med kabel er hastigheten på over 2700kbit/s, men på den bærebare med trådløst er det bare litt over 200kbit/s, hva kommer dette av? syns også hastigheten varierer veldig selv om maskinen ikke flytter på seg. Den skal vel gå raskere enn 200kbit/s?

Router er : D-Link AirPlus G DI-524 Trådløs Router DSL/Cable (802.11g)

Nettverkskort er: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt meg en ny dell bærebar maskin med trådløst nettverkskort og trådløs router (d-link). På de andre maskinene mine med kabel er hastigheten på over 2700kbit/s, men på den bærebare med trådløst er det bare litt over 200kbit/s, hva kommer dette av? syns også hastigheten varierer veldig selv om maskinen ikke flytter på seg. Den skal vel gå raskere enn 200kbit/s?

6415572[/snapback]

Det kommer an på hva som befinner seg mellom den trådløse basen og PC'en hvorvidt du får et stabilt nett, hvilken signalstyrke har du på Dell'en ?

Normalt vil du uansett vil ha en klar hastighetsforskjell, dog ikke så mye som du har...

_nifty_

Lenke til kommentar

Signalstyrken på dell`en er ypperlig som det står. nettet mitt er stabilt og har alltid vært det på de andre maskinene

6415572[/snapback]

Det kommer an på hva som befinner seg mellom den trådløse basen og PC'en hvorvidt du får et stabilt nett, hvilken signalstyrke har du på Dell'en ?

Normalt vil du uansett vil ha en klar hastighetsforskjell, dog ikke så mye som du har...

_nifty_

6416424[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale å teste ut litt forskjellige channels. Jeg har vært borti dette problemet mange ganger, og selv om du kan ha godt signal, kan det ofte være dårlig overføring på grunn av kanaler. du har 13 å velge i så .... prøv deg litt frem :)

Eventuelt skifte til en bedre wireless gateway som linksys :p

Endret av Devlish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...