Gå til innhold

Første inntrykk Prey demo x360

Straffa

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg si? Etter å ha spilt gjennom Prey demoen på PC mange ganger så gledet jeg meg til å se hvordan det er på konsollen.

Overasket!

Jeg kjører alt max på PC og på x360 kan jeg ikke se at det er noe dårligere i det heletatt. Skyggene er der, grafikken er der og jeg synes det er helt greit og bruke kontrolleren i stedet for mus/tastatur.

Dette er bra. Ble overbevist at jeg skal ha dette til x360 :)

Litt merkelig at x360 demoen er på over 1 GB mens PC demoen er litt under 500 MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig posetiv overasket selv :cool: Var digg og kjøre dette på xboxen på min hdtv, ble en helt annen opplevelse må jeg si.

Spilte igjennom hele demoen nå og. Helt lik pc versonen. Jeg syntes dem hadde dyttet grafikken litt mer opp enn det som var på pc versonen. hvis du ser på bestefaren helt i starten så virker han litt mer lav texture på pc`en og mer high texture på xbox 360.

I like it!

Eneste som plagde meg, enten så har jeg ræva connection her i kveld elle så syntes jeg det "hakker / lagger" ganske mye i multiplayer når man er 8 som fighter. På pc demoen var ikke dette et så stort problem. Men igjen, tror dette spillet vil gi meg mange mange gode timer med underholdning fremover :thumbup:

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Jeg er veldig posetiv overasket selv  :cool: Var digg og kjøre dette på xboxen på min hdtv, ble en helt annen opplevelse må jeg si.

Spilte igjennom hele demoen nå og. Helt lik pc versonen. Jeg syntes dem hadde dyttet grafikken litt mer opp enn det som var på pc versonen. hvis du ser på bestefaren helt i starten så virker han litt mer lav texture på pc`en og mer high texture på xbox 360.

I like it!

Eneste som plagde meg, enten så har jeg ræva connection her i kveld elle så syntes jeg det "hakker / lagger" ganske mye i multiplayer når man er 8 som fighter. På pc demoen var ikke dette et så stort problem. Men igjen, tror dette spillet vil gi meg mange mange gode timer med underholdning fremover  :thumbup:

6415633[/snapback]

Leser på diverse forumer noen mener x360 er faktisk et hakk bedre enn PC med bedre effekter mens andre sier det ser best ut på PC. Altså kan det ikke være store forskjellen enten det er PC eller x360.

Eneste jeg kommer på er at på PC kjøres det stabilt på 60 FPS på min rig, mens x360 har satt den til 30 FPS. Det holder jo sikkert til å være på konsoll.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg er veldig posetiv overasket selv  :cool: Var digg og kjøre dette på xboxen på min hdtv, ble en helt annen opplevelse må jeg si.

I like it!

Eneste som plagde meg, enten så har jeg ræva connection her i kveld elle så syntes jeg det "hakker / lagger" ganske mye i multiplayer når man er 8 som fighter. På pc demoen var ikke dette et så stort problem. Men igjen, tror dette spillet vil gi meg mange mange gode timer med underholdning fremover  :thumbup:

6415633[/snapback]

Leser på diverse forumer noen mener x360 er faktisk et hakk bedre enn PC med bedre effekter mens andre sier det ser best ut på PC. Altså kan det ikke være store forskjellen enten det er PC eller x360.

Eneste jeg kommer på er at på PC kjøres det stabilt på 60 FPS på min rig, mens x360 har satt den til 30 FPS. Det holder jo sikkert til å være på konsoll.

6415740[/snapback]

ja sant, jeg merker ikke at det er 30 fps. Trodde det ville bli et problem men for øyet mitt ser det like smooth ut som det gjør med 60fps.

Lenke til kommentar

Jeg synes at spillet var veldig kjekt, god grafikk og ellers stilig gameplay. Jeg opplevde også det med hakking i mp delen, litt kjedelig ja.... Men, Men, jeg kommer nok til å kjøpe spillet til min x360.

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er noen merkbar forskjell går jeg helt klart for X360 versjonen. Var litt skeptisk til å porte spillet over til X360 etter det mislykkede forsøket med Quake4, men det kan virke som de har gjort en bedre jobb her.

6416524[/snapback]

De har gjort en veldig bra jobb :)

Det ser nok litt bedre ut med en PC som kan kjøre det i 4xaa 16af, men det ligger ikke så langt bak.

Lenke til kommentar
ja sant, jeg merker ikke at det er 30 fps. Trodde det ville bli et problem men for øyet mitt ser det like smooth ut som det gjør med 60fps.

6415852[/snapback]

På konsoll spill holder det ofte med 30 FPS da du ikke har mus.

Det går litt mere flyt i spillet med 60 FPS som COD2, men det er ikke nødvending på en konsoll. Bilspill på konsoll derimot liker jeg at det er satt til 60 FPS så man får en skikkelig fartsfølelse.

På PC er det mye strengere krav. Med en mus i stedet for en kontroll så beveger du deg mye fortere rundt og trenger flere bilder i sekundet. Spille Prey på PC med 30 FPS hadde vært helt uaktuelt.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jo, jeg svarer:

Jeg ble skuffet, syntes pc versjonen fungerte mye bedre. Opplevde en del frameproblemer, så dersom jeg kjøper dette spillet blir det nok på pc. Kjøpte GRAW for noen dager siden og ble overveldet, så Prey på konsoll ble en ordentlig nedtur.

Jeg har jo snakket varmt for FPS på konsoll, men det virker som D3 motoren rett og slett ikke fungerer like bra på konsoll som den gjør på pc.

To nedturer denne uken altså, Chromehounds og Prey(som virker veldig bra på pc dog)

Over G derimot...

Lenke til kommentar
Jo, jeg svarer:

Jeg ble skuffet, syntes pc versjonen fungerte mye bedre. Opplevde en del frameproblemer, så dersom jeg kjøper dette spillet blir det nok på pc. Kjøpte GRAW for noen dager siden og ble overveldet, så Prey på konsoll ble en ordentlig nedtur.

Jeg har jo snakket varmt for FPS på konsoll, men det virker som D3 motoren rett og slett ikke fungerer like bra på konsoll som den gjør på pc.

To nedturer denne uken altså, Chromehounds og Prey(som virker veldig bra på pc dog)

Over G derimot...

6420966[/snapback]

Enig med deg, Chromehounds var virkelig dårlig, men prey var ikke noe dårlig, funket mye mye mye bedre enn quake 4 værtfall, jeg merket ikke noe slowdowns ikke som jeg kan huske, eneste store forskjellen jeg kan huske er at jeg syns kanter var litt mer hakkete på xbox 360 versjonen, men det gjør ikke stort.

Lenke til kommentar

*vræl*

Dette var fælt. Ikke noe nytt for 360 spill, men så dere oppløsningen på noen av teksturene? Dette var jo som Duke Nukem' 3D! Grafikken oppfører seg og ligner veldig mye på Doom 3 til xbox.. Og quake 4 til 360 - en ganske rar grafikk. Ellers var spillet dønn kjedelig.

Lenke til kommentar

Spilte gjennom PC-versjonen for en ukes tid siden. Syntest det var veldig kjedelig selv. Var liksom ingenting fengende med spillet. Det såg lovende ut i trailere, men det gjelder jo stort sett alle spill :)

Eneste skikkelig negative med Doom 3 motoren er at alt ser ut som det er dekt med et lag med plastikk og at alt er så altfor mørkt. Nå er det kanskje mye av settingen av spillet at det er mørkt, men uansett.

Skal absolutt ikke ha dette spillet.

Lenke til kommentar

Hmm synes dette var morsomt, så kommer sikkert til å kjøpe det. Ja, det stemmer at grafikken ikke er helt på topp å alle teksturer, men det jeg likte er at det er så gjennomført. Masse fine detaljer og mange ting som er hentet fra Duke Nuke 'em (flushe dassen, vaske hendene, trykke ut såpe osv er morsomme detaljer i mine øyne). Alt virker gjennomtenkt og godt designet. De har også (igjen, i mine øyne) gred å gjøre D3-motoren litt mindre plastikk på mennesker enn det det var på Doom 3.

Kommer sikkert til å kjøpe dette ja.

Lenke til kommentar
Jo, jeg svarer:

Over G derimot...

6420966[/snapback]

Etter å ha spilt x360 verisjonen en del ganger så legger jeg merke til at textures faktisk ikke er like bra som PC verisjonen. Legg merke til hun dama bak disken hvor dårlig hun er i forhold til PC verisjonen.

Det er vel det at Doom 3 engine ikke fungerer bra på konsollen. COD2 fungerer jo glimrende og det med 60 FPS

Prey skal skaffes på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...