Dy§no Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 For å svare på mitt eget spørsmål, dvs. en kamerat svarte for meg; er å ta en molex kabel fra strømforsyningen og klippe av den ene kabelen(husker ikke fargen, men han skal fikse det for meg). Kablene festes sammen med en strømbryter, slik at jeg kan slå av og på strømforsyningen for bare denne kabelen. Da oppnår jeg det jeg ønsker, som er å kunne slå av backupene når jeg ikke bruker disse, og da øke levetiden på disse, redusere varmeutvikling i kabinettet og ev. støy. Men han mente jeg bare kunne slå på sammen med oppstart av windows, ellers ville ikke os vite om disse. Eksterne løsninger finnes, men disse koster langt mer en interne hd, og medfører "kabelrot". Synes iden er super – rart ingen andre har gjort dette(det er det vel gjerne). 6423964[/snapback] Kun en kabel er dumt. En disk bruker +5V til elektronikken, og +12V til motor. Så å skru av kun ei av disse spenningen vil føre til at enten elektronikken eller motoren bruker straum. Så ikkje gå for noko slikt. Enten bør du la alle kabler vere tilkopla, eller fråkopla. Gå iallefall for ei løysing, t.d slike drev-skuffer som er uttakbare. Dei er laga for det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Synes iden er super – rart ingen andre har gjort dette(det er det vel gjerne). 6423964[/snapback] Kanskje det ikke blir gjort fordi det fungerer dårlig? Windows er jo ikke forberedt på at en disk plutselig "forsvinner". Tror det blir problemer når du slår på strømmen igjen. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg har ett par eldre enermax drev rammer jeg pleide å bruke og de har da ett nøkkelhull hver som gjør at at man slår av og på disken, om man så har nøkkelen til å vri rundt med. Må jo være akkurat det du trenger. Tror det er å finne i de fleste 5.25 "drevrammer". Jeg ville gått for S-ATA disker med en slik type drevramme og aktivert disken/e for hotswap kontra ytelse. Da har du det akkurat slik du ønsker og så sikkert som mulig. Endret 2. juli 2006 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå