Jinxed Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Er det helt høl i hodet å montere en liten subwoofer i hattehylla? Er null og niks interessert i å lage svære kasser og dritt og møkk for å få litt bass, så jeg tenkte å bare smelle den rett hattehylla først som sist, og eventuelt bygge en bitteliten kasse rundt den på undersida. Jada, jeg er dum som et brød =) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Er vel ikke så dumt det? Kanskje vurdere å lage ny plate selv da, hvis det er en bil av typen du kanskje kan vurdere å selge senere. da er det fint å ikke ha modifisert originalinnventaret for mye? Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Er vel ikke så dumt det? Kanskje vurdere å lage ny plate selv da, hvis det er en bil av typen du kanskje kan vurdere å selge senere. da er det fint å ikke ha modifisert originalinnventaret for mye? 6415462[/snapback] Hmm joda, du har kanskje rett i det siste der, men hvis et hull i hattehylla skal være avgjørende for om jeg for solgt bilen eller ikke, så kan vedkommende potensielle kjøper vennligst hoppe i dass for min del =) Mon tro om ikke jeg skal vurdere en sub i hattehylla da. Noen som kan anbefale en ålreit 8"? [edit:] Dessuten, må jeg bygge kasse rundt suben, eller funker det greit uten? Bagasjerommet kan vel funke som en slags "kasse", hehe Endret 30. juni 2006 av habla espanol Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Vel, kommer vel litt an på elemente en kjøper, men skal vel mye til for at du finner ett element som spiller idélt i ei SÅ stor "kasse". Selv har jeg montert 2x12" rett bak seteryggen i baksetet, og bruker hele bagasjerommet som "basskasse", funker fint det, dyp og grei bass.. Idéelt sett burde du nok lagd ei kasse til den, men vist du ikke er altfor kravstor til lyd, funker det nok greit uten kasse og.. BTW: Du har ikke vurdert et komponent-sett? Har sett noen komponent-sett med 8" bass, 4" mellomtone og 1" diskant tror jeg. Noe slikt måtte jo være greit da? Så får du noe diskant og mellomtone også bak.. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hva slags bil er det snakk om? Det finnes elementer som er ment for å monteres "Free Air" eller "Infinite Baffle" som det heter. Disse trenger ingen egen kasse. Støtter ikke helt forslaget til nikk0. Har du mulighet til å montere et bra sett foran så gjør det. Er jo tross alt der man sitter i bilen, ikke sant? Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Det er en Peugeot 306, 95-modell - glemte å nevne det =) Jeg har et par komponenthøytalere montert foran, Infinity Reference 6510CS (eller noe), med separate diskanter montert på dæsjen, men jeg tenkte å supplere med ei lita subwoofer bak, for good measure =) Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvis du skal sette suben i hattehylla så burde du avstive hattehylla. Den enkleste måten en å ta å lage en ny hattehylle av MDF eller sponplate. Bare bruk den hattehylla du har som mal å skjær ut en ny en Når det gjelder å bruke hele bagasjerommet som kasse så tviler jeg på at det blir så stor suksess, i allefall hvis du bare skal ha en 8" element. Da må du som du sier lage en liten kasse å skru den oppunder elementet. Såklate "Free Air" elementer er dyre. Koster for det dobbelte av "vanlige" elementer (sist jeg sjekka). Ellers så tar ikke en kasse på 30 liter så mye plass. Jeg har et 12" element med en sånn kasse. Den skulle kanskje ha vært på et par-tre liter til, men jeg synes det låter bra nok. Hvis du vil så kan jeg legge ut et bilde av den kassa jeg har. Men for å oppsummere da. Fult mulig å sette et basselement i hattehylla, men jeg anbefaler da at du lager en ny hattehylle av MDF eller en litt tykk sponplate. Orginale hattehyller er som regel ikke så stive av seg. Og det er enklere å lage en ny en enn å stive av den orginale. Og den dagen du selger bilen så kan du jo bare sette den på plass igjen hvis den nye eieren ikke vil ha anlegget Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Takk for alle tips, folkens! Meget opplysende =) Tror jeg bare skal prøve meg fram. Kommer til å montere en 8" rett i den eksisterende hattehylla og se hvordan det blir. Hvis det suger maks, så får jeg heller lage en ny hattehylle. Er fremdeles interessert i tips om en ålreit 8" som ikke koster skjorta =) Endret 1. juli 2006 av habla espanol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå