Ustedalen Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Etter en lang tur i Lofoten i denne uka, har jeg kommet hjem med over 700 bilder i raw format. Det som irriterer meg er at jeg ikke får sett bildene før jeg åpner dem opp i Photoshop, og det tar veldig lang tid da for å finne ut av hvilket bildet som er riktig.. Noen som har noen programanbefalinger, slik at jeg kan få sett hvilket bilde det er før jeg åpner det i photoshop? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Du kan prøve med RAW Image viewer, eit PowerToy frå Microsoft. Då skal ein kunne sjå RAW-bilete på same måte som vanlege bilete i Utforsker. Kan lastast ned her. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Det er fremdeles mulig å laste ned Rawshooter Essensiells gratis på Pixmantec.com. Det er et fint program til både å browse og konvertere med. PS fungerer veldig dårlig til browsing, og det er delvis problemet ditt, så vidt jeg forstår. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det er fremdeles mulig å laste ned Rawshooter Essensiells gratis på Pixmantec.com. Det er et fint program til både å browse og konvertere med. PS fungerer veldig dårlig til browsing, og det er delvis problemet ditt, så vidt jeg forstår. 6415023[/snapback] Litt uenig ang. PS og browsing. Adobe Bridge som er "browseverktøyet" til PS CS og CS2 er genialt i min mening. Desverre litt treg å starte opp men veldig kjekt til browsing. Men utenom det så funker jo ACDsee greit. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Man kan jo også bruke Adobe Bridge, om man foretrekker det. En fullgod "explorer" som følger med CS2. Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Adobe Bridge har desverre alt for dårlig kvalitet på preview (lavoppløselig monster-komprimert jpeg preview). At ikke Adobe snart gjør noe med dette er uforståelig for meg. Dette bruker jeg i stedet.... Camera Bits Photo Mechanic Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Helt enig! Adobe bridge er skandaløst! Altfor tregt og bildekvaliteten er heller ikke imponerende. Hvorfor ikke bruke Picasa? Litt slitsomt på grunn av et noe sært katalog system, men om du kun browser de mappene du skal se i, fungerer det greit. Ellers så er det jo gratis. Kvaliteten er rett og slett imponerende, spesielt på raw. Sammenlign f.eks med tilsvarende jpg bilde i windows bildebehandling, forskjellen er enorm! Detaljer, skarphet og farger kommer frem på en helt annen måte. Uvurderlig når du skal "renske" opp i de 40 bildene du tok av samme solnedgangen. Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hvorfor ikke bruke Picasa? 6421204[/snapback] Støtter Picasa ICC profiler? Finner ikke noe info om det på websiten deres.... Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 du kan også prøve faststone image viewer. syns det er genialt Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hva med det norske programmet Pixort? Er det noe å satse på? http://www.pixort.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå