Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Polo 6N. uten sub

TB9

Anbefalte innlegg

Har fått meg en polo 97modell, men det er skralt med anlegg i denne.

Og jeg har ikke særlig peiling på anlegg.

Tenker på 4" fremme siden det passer i originalt, og 6x9" bak i hattehylle. Og uten sub.

Er ikke dunk dunk som er prioritert, men litt fin lyd.

Disse har jeg kikket på: 4" Focal 6x9 Focal

Noen som vet hvor dybt 4"en bygger? Dårlig plass på venstre side

Spilleren som står i nå er en Blaupunkt Lausanne 4x35w, med ISOkontakt. ikke fullkoblet.

Men jeg klarer ikke finne noe informasjon på denne, som linjeutgang etc..

Dersom jeg bytter denne ut med en ny spiller som har innebygget 4x50w forsterker, vil den klare å drive disse høyttalerene?

Eller vil det være bedre å beholde den gamle og kjøpe en forsterker?

Evt kjøpe både forsterker og spiller selv om det blir dyrt.

Kan noen komme med anbefalinger?

Tenkte 2000-2500 for forsterker/spiller (evt begge deler)

Totalt rundt 5000kr (6000 om det skulle være nødvendig)

Trenger jeg noe mer enn kabelsett for å få dette til da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk gidder å kjøpe slike "billigspillere". Enten varer de ikke så lenge, eller så er de rett og slett crap. De sliter med å lese plater, mangler normale innstillinger og er håpløs lyd av. Spilleren er kjernen i bilstereo, kjøp nå en skikkelig spiller!!

Lenke til kommentar

Kjøp deg en Alpine eller Pioneer spiller. Morel pulse høytalerene skal ligge i prisklassen din. Da får du bra spiller, og bra høytalere. Senere er det jo bare å sette dette på forsterker, da skulle du sitte med ett bra anlegg.

Lenke til kommentar

ang sub er det mest det at jeg ikke vil ha kassen i bagasjerommet. det er lite nok plass som det er.

og vi hadde i mine ører god lyd i gamle familiebilen uten sub.

kan noen finne et ok oppsett for meg?

er mest interessert i å handle fra megabillig, evt indoaudio.

tenkte på ca priser

frontsett kr1000

6x9 høytt. kr1000

forsterker kr2000

kabler kr500

Akkurat spiller tror jeg jeg har funnet, Pioneer DEHP7700MP, som jeg skal koble til ipoden.

Lenke til kommentar

føler jeg må ha noe lyd bakfra også, kjører bare på sucky 4" originalt fremme nå. selv om lyden er crap føler jeg mest at jeg trenger litt lyd bakfra.

4tommere har jo sine begrensinger, men det er dette som er plass til i originalfestene.

og uten sub blir det vel ikke nok lyd med bare frontsett?

Lenke til kommentar
føler jeg må ha noe lyd bakfra også, kjører bare på sucky 4" originalt fremme nå. selv om lyden er crap føler jeg mest at jeg trenger litt lyd bakfra.

4tommere har jo sine begrensinger, men det er dette som er plass til i originalfestene.

og uten sub blir det vel ikke nok lyd med bare frontsett?

6429308[/snapback]

Det du kan gjøre, det er å bruke 6x9 som en form for midbass. Lodde av ledningen på diskanten så slipper det å rote til lydbildet like mye, og du vil få med deg de lavere frekvensene som 4" ikke greier å spille. Kan være greit med et highpassfilter på 4", ellers prøver de og å spille lavere frekvenser og sliter seg ut på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...