AlecTBM Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg lurer på om noen vet om hvordan man lager en autokjør til cd'er?? Jeg brenner en del cd'er og gir dem bort til forskjellige og jeg vil gjerne ha det slik at en nettside som ligger på cd'n popper opp som inneholder en liste over innholdet. Jeg har prøvd å redigere en fra et spill, men den funka ikke så fint. Takker for alle positive svar altvitnde folk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Lag en autorun.inf og skriv [autorun] OPEN=autorun.exe Der autorun.exe er filen som skal åpnes automatisk. Siden dette kun gjelder .exe filer må vi trikse litt. Last ned winrar og legg alle filene som er påvirket av html siden i en komprimert fil via winrar. I winrar så må "create sfx archive" være merket. Gå til advanced og trykk "sfx options". gå til modes og merk av "unpack to temporary folder" og "hide start dialog" og overvrite all files. Prøv dette og gi et pip Lenke til kommentar
t0ggler Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Skriv følgende i notisblokk: [autorun] ShellExecute=index.htm Trykk på "lagre som", skriv "autorun.inf" som filnavnet, og lagre som alle filtyper. Dette bør fungere. Jeg har gjort det selv og nettsiden "popper" opp når cd'en er satt i. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 takker Dette var mye lettere Takkar Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Den funka med en gang. Thor: Da lærte vi noe begge to da:D Lenke til kommentar
gamemakerfan Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 skriv inn på Notisblokk: (ikke skiv inn med ()sånne tegn eksempel:(lala) greit?) [autorun] (Icon som kommer på "Min Datamaskin")icon = (Iconens navn skriv (mappe)\(fil).ico hvis du har iconen i mappe Skriv (icon).ico hvis iconen ikke ligger på mappe!) open = (din instalasjon eller annet Til slutt skriv .exe hvis det er program) name = navnet på cden så kommer opp på "min datamaskin") virker PS: trykk på "Fil" også trykk på "Lagre Som" og lagre som autorun.inf Men åssen lager man ISO filer Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Men åssen lager man ISO filer 6615311[/snapback] Bruk 1 sek på google ISO er et filformat som inneholder andre filer, akkurat som zip og rar, ace osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå