Gå til innhold

Noen spørsmål angående MIDI-keyboard

Kenny Bones

Anbefalte innlegg

Siden alle skryter av Cubase, lurer jeg på om jeg skal sjekke det ut. Har det samme prinsipp som FL Studios Step Sequencer og Playlist? Har det noe med Cubasis å gjøre?

Hvis jeg skal ha audio i FL Studio, bruker jeg Adobe Audition. Syns ikke det har vært så utrolig irriterende ennå, men.

Og hvem behøver å spille inn vokaler når man har Speech Synthesizer? :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, lurer nå på som kanskje ligner det jeg har spurt om før. Greia er, dama kjøpte en laptop, HP Pavilion 2004ea for en stund siden (sitter på den nå) og jeg har installert en demoversjon av Audition og tenkte jeg bare skulle spille inn et par ting så jeg husker det. Maskinen er ikke så veldig bra og lydkortet er vel innebygd. Vet ikke særlig mer. Greia er, jeg spiller inn et spor. Setter på meg headsettet og spiller inn nytt spor oppå. Når jeg er ferdig og skal høre på, så er det så sykelige forsinkninger i det andre sporet. Det virker nesten som om forsinkningene blir verre og verre lenger ut. Jeg prøvde netopp også å spille inn at jeg kakket en fast rytme på mikken for å så spille inn nytt spor oppå der mens jeg hadde på masse lyd på høyttalerne. Det skal være helt identisk, men det andre sporet er sånn litt forsinket hele tiden, så det høres ut som dobbeltslag.

Dette har vel noe med buffere eller cache å gjøre ikke sant? Har prøvd å stille på forskjellige buffer greier, men merker ikke forskjell i hele tatt. Har søkt google også, men vet ikke helt hva jeg skal skrive for å finne akkurat det jeg leter etter. :(

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Høres ut som om du har et latency-problem. Om du har mulighet til det, så stiller du ned buffersize så mye du har mulighet til. Det er mer krevende for prosessoren men gir lavere latency.

Du kan prøve å laste ned asio4all, www.asio4all.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...