PMnormal Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Et biprodukt av min fåfengte, kortvarige jakt på arkitektur sist søndag, var noen andre fine bilder fra Hydro Aluminium, Karmøy. Hvilken funksjon dette vannet har, vet jeg ikke. Syntes likevel det var et fint motiv. Selv liker jeg best det andre bildet(IMG_7077_01_web.jpg), men jeg legger ved det andre for å høre hva dere mener. Hvilken av dem er best? Jeg mener som sagt nummer 2. Bildene er tatt med 18mm på f/14, iso 200 og 1/320s. Endret 30. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Du får legge ut bildet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Merkelig. De var der i stad. Nå skal de i alle fall være der. Lenke til kommentar
kimoajaj Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Digger speilbilde bilder, ville vært fornøyd hvis jeg hadde tatt dem. En ting jeg alltid har lurt på om jeg kommer til å få til, er å ta bilde av de irriterende refleksjonene som ofte oppstår på tv bildet (pga. sola) når man ser på TV, man må liksom konsentrere seg om å fokusere på tv bildet, hvis dere skjønner hva jeg mener. Må prøve det en dag når sola kommer fram:). Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Bra bilde, fint motiv og alt det der, men det var en ENORMT LITEN anelse av undereksponering , mener jeg. Ellers flott Edith: jeg tok meg friheten til å vise hva jeg mente. Endret 2. juli 2006 av Litejk Lenke til kommentar
lma Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Vel, ikke dumt dette, av de to versjonene liker jeg den til høyre best. Fint med de kryssende linjene. Pent motiv, men du kunne kostet på deg ISO 100, ettersom det er antydning til støy i bildet(mulig det er komprimeringsstøy?). Fin dybde. Ellers et pent motiv. Har du brukt polariseringsfilter?(fin knall blåfarge). Liker måken, den gir mye. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Rent, enkelt og pent, men veldig usikker på effekten av linjene. Merker hvordan hodet legger seg automatisk på skakke... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Vel, ikke dumt dette, av de to versjonene liker jeg den til høyre best. Fint med de kryssende linjene. Pent motiv, men du kunne kostet på deg ISO 100, ettersom det er antydning til støy i bildet(mulig det er komprimeringsstøy?).Fin dybde. Ellers et pent motiv. Har du brukt polariseringsfilter?(fin knall blåfarge). Liker måken, den gir mye. 6424957[/snapback] Ingen filter har vært brukt her. Støyen kommer nok fra komprimeringen, som du selv antyder. Jeg liker forresten også best det andre bildet, nettopp på grunn av de linjene. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg liker også det andre best. Mer harmonisk plassering av horisont, samt de nevnte linjene som funker bra. Pen blåfarge i himmelen er det også. Ellers er jeg enig i at komprimeringen er litt hard. Dette bildet tåler fint 150-200KB, så blir det penere, og ikke minst vil det få bedre skarphet, siden jpeg-komprimering har en tendens til å drepe skarpheten. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Ja, jeg dro nok litt mye i spakene her. Takker ellers for fin respons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå