Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til oppsett av ZyXEL 600

Anbefalte innlegg

:cry: Har et ZyXEL 600 Prestige modem fra Mimer... Så kjøpte jeg meg en Linksys WRT300N router som jeg ikke fikk til... Så sendte jeg mail til Mpx å spurte om de kunne fikse dette. Ja, da sa de selvsikkert... Bare logg inn på modemet og fiks på lan settingsene som annvist i word dokumentet jeg fikk og fiks på noe i WAN settingsene også som nevt i word dokumentet. Nå er internetten DØD! Hvordan kan jeg sette tilbake modemet slik det var uten internett? her jeg sitter nå fikk jeg ikke logget men inn på modemet 192.168.1.1!! Hva kan jeg gjøre?? Mimer sin kundeservice er bare åpen fra 8-16 man til fredag

EDIT: Vis jeg kjøper nytt modem, fordi det jeg har suger! Da er det lett og sette det opp og få internett ikke sannt?

Endret av ocvmelbye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så kødder man ikke med "tafjordingen" for da må man betale 500,- for rekonfigurering selv om jeg har hørt om folk som har fått modemet opp selv .

For det andre så står modemet i bro og hadde du satt opp Linkysen din til å motta ip fra DHCP serveren til Zyxel 600 modemet ditt så hadde alt fungert fra første stund istedet for å resette modemet til Mimer .

Nok om den saken men nå er det bare slik at enten så får man logget på Zyxel boksen for deretter rekonfigurere den eller så ringer man Tafjord Mimer på mandag slik at de får fikse det mot et "lite mellomlegg" .

Lenke til kommentar

nja! linksysen funket ikke fra første stund skjønner du;) jeg har prøvd forskjellige typer internett connections på router setupen uten hell:( så ingen muligheter for meg å få internett før mandag??? :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

får håpe at været holder seg XD :cool:

Lenke til kommentar

Ehmm nei det var visst en ting jeg glemte fortelle deg og det er at Linksys i motsetning til Dlink som ett eksempel må settes opp med ip i annen range så om Zyxel`n har 192.168.1.1 så må Linksys`n konfigureres til 192.168.2.1 .

Men da hadde det fungert med en gang desverre .

Om du holder inne resetknappen på Zyxel 600 modemet ditt litt lengre f.eks 15 sekunder eller mere for deretter prøve logge på på nytt og poster reseultatet så kan det være noen som vet hvilke instillinger som skal brukes "normalt" slik at du får testet .

Lenke til kommentar
Ehmm nei det var visst en ting jeg glemte fortelle deg og det er at Linksys i motsetning til Dlink som ett eksempel må settes opp med ip i annen range så om Zyxel`n har 192.168.1.1 så må Linksys`n konfigureres til  192.168.2.1 .

Men da hadde det fungert med en gang desverre .

Om du holder inne resetknappen på Zyxel 600 modemet ditt litt lengre f.eks 15 sekunder eller mere for deretter prøve logge på på nytt og poster reseultatet så kan det være noen som vet hvilke instillinger som skal brukes "normalt" slik at du får testet .

6416456[/snapback]

Hvis jeg holder inne reset knappen må i mere en 15 sek som du sa... Har det noe å si i forhold til å holde den inne i feks 2 sek? Tror du jeg kan få logget meg på da? fordi jeg har mailen fra mimer men oppsettet tror jeg..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at man ved å holde reset inne lenge nok får totalt resatt en slik boks og det er vel altså derfor du mister nettet men ikke får logget på boksen da den ikke har rebootet etter reset på korrekt måte .

Nå er du i den situasjon at du kan trykke reset så mye du vil for om du ikke får opp modemet på nytt så koster det uansett ikke mere en 500,- å få den rekonfigurert hos Mimer .

Jo det stemmer at du nok har en mail med ett oppsett for de statiske adresser og mail / ploggingsinformasjon men jeg tror ikke denne inneholder informasjon nok i dette tilfelle .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...