Muffinman Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Har hatt et strømbrudd her, noe som medførte at Windows bestemte at det var nødvendig å kjøre chkdisk ved neste oppstart. Imidlertid har det oppstått et problem; chkdisk går som det skal men maskinen fortsetter ikke med boot etterpå. Det går å trykke en tast innen 10 sekunder før chkdisk starter for å hoppe over diskkontrollen, men ved neste oppstart kjører den igjen. Hvordan kan jeg slå av den planlagte kontrollen slik at ting kan komme tilbake til det normale her? Endret 2. juli 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 start-kjør-skriv msconfig trykk enter. Her skal det være mulig å endre noe. Men IKKE tull for mye der om du er usikker! Ciao Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 MSconfig har vært i bruk siden W98 , men chkdisk ser ikke ut til å ligge der. Hvis det ikke er "dumprep 0 -k" da. Flere forslag... Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Mener det ligger under Generelt (skal stå som -normal oppstart der) eller under Boot.ini flappen (fjern alle haker). (Men står ikke som chkdsk under noen) Under boot.ini flappen er det /sos som sjekker drivere under oppstart og sjekker disken etter dette. Men mulig dette er helt feil... Ciao Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Har hatt et strømbrudd her, noe som medførte at Windows bestemte at det var nødvendig å kjøre chkdisk ved neste oppstart. Imidlertid har det oppstått et problem; chkdisk går som det skal men maskinen fortsetter ikke med boot etterpå. Det går å trykke en tast innen 10 sekunder før chkdisk starter for å hoppe over diskkontrollen, men ved neste oppstart kjører den igjen. Hvordan kan jeg slå av den planlagte kontrollen slik at ting kan komme tilbake til det normale her? 6413489[/snapback] jeg vil helst henvise til Hjelp og støtte hvor du skriver chkntfs og søk ,slik at du kan se på alle alternativer der. Du finner nok det du ønsker der. Samtidig se litt på chkdsk og fsutil. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 How to disable and enable Scandisk and Chkdsk during the boot sequence Mulig du finner noe her. Ciao Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 start-kjør-skriv msconfig trykk enter. Her skal det være mulig å endre noe. Men IKKE tull for mye der om du er usikker! Ciao 6413592[/snapback] Hva kan det gå galt her hvis man tuller mye ? Mener det ligger under Generelt (skal stå som -normal oppstart der) eller under Boot.ini flappen (fjern alle haker). (Men står ikke som chkdsk under noen) Under boot.ini flappen er det /sos som sjekker drivere under oppstart og sjekker disken etter dette. Men mulig dette er helt feil... Ciao 6414586[/snapback] How to disable and enable Scandisk and Chkdsk during the boot sequence Mulig du finner noe her. Ciao 6416471[/snapback] Hva er det du anbefaler for å løse problemet. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Du kan jo prøve å se på Topic tittelen. "Fjerne planlagt chkdisk - hvordan?" Er ikke ute etter en diskusjon. Prøver bare å hjelpe! Ciao Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Prøver bare å hjelpe! 6416564[/snapback] Og takk for det! Tar en titt etter jobb i dag. EDIT: Fulgte linken i innlegget ditt over. Selv om min regnøkkel allerede stod med det samme som man skulle endre til, tok jeg sjansen på å fjerne verdien. Starter nå fint uten chkdisk. Takk for hjelpen! Endret 1. juli 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå