Patience Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Dette scriptet logger alle IP-adresser på siden min. Men jeg ønsker ikke min egen IP-adresse logget. Er den noen måte å ekskludere min egen ip fra loggingen? <?php function logIP() { $ipLog="logfile.txt"; // Your logfiles name here (.txt or .html extensions ok) // IP logging function by Dave Lauderdale // Originally published at: www.digi-dl.com $register_globals = (bool) ini_get('register_gobals'); if ($register_globals) $ip = getenv(REMOTE_ADDR); else $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $date=date ("l dS of F Y h:i:s A"); $log=fopen("$ipLog", "a+"); if (preg_match("/\bhtm\b/i", $ipLog) || preg_match("/\bhtml\b/i", $ipLog)) { fputs($log, "Loggført IP: $ip - Logget dato: $date<br>"); } else fputs($log, "Loggført IP: $ip - Logget dato: $date\n"); fclose($log); } // Place the below function call wherever you want the script to fire. logIp(); ?> Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 if(!$ip == "123.456.78.9") { //kjør scriptet } På norsk: Om $ip ikke er 123.456.78.9, så skriver den til fila. Forutsetter selvfølgelig at du har fast ip. Hvis ikke kan du kanskje lage en cookie som innholder noe kun du har if(!$_COOKIE['tralala']) { //script } Eller er jeg helt lost? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 etter function logIP() { kan det også skrives: if($ip == "xxx.xxx.xxx.xxx"){ return; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå