krikol Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Som sagt er eg noob i bygging av PC. Har satt sammen ei lita liste, men eg vei tikkje om det passer Kan nokon hjelpa meg? Her er lista: Er det noko eg har glømt??Noko eg treng? Please help me! Endret 30. juni 2006 av krikol Lenke til kommentar
maskot Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Ser bra ut då.. Kva skal den brukast til? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Som sagt er eg noob i bygging av PC. Har satt sammen ei lita liste, men eg vei tikkje om det passer Kan nokon hjelpa meg? Her er lista: Er det noko eg har glømt??Noko eg treng? Please help me! 6413086[/snapback] Jøss. En data uten skjermkort, du er genial . Du har nok glemt skjermkort ja, hvis du ikke har tenkt og bruke et innebygd skjermkort i hovedkortet. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jøss. En data uten skjermkort, du er genial . 6413120[/snapback] Alle er ikke like geniale som deg vet du, lille venn Trådstarter: Sjekker nå om det passer sammen men hvor mye penger har du tenkt å bruke? Skjermkort mangler som Vorpal sier og det vil du sikkert bruke litt penger på Alt passer sammen der ja, alt du trenger er et skjermkort eller 2 (siden du har såkalt SLI på hovedkortet ditt kan du ha 2 skjermkort) finn 1 eller 2 stk i denne listen så kan folk hjelpe deg enda mer Endret 30. juni 2006 av Equerm Lenke til kommentar
krikol Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Ser bra ut då.. Kva skal den brukast til? 6413100[/snapback] Den skal brukes til alt mulig Skal ikkje vere noko spilledata.. Lenke til kommentar
krikol Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Som sagt er eg noob i bygging av PC. Har satt sammen ei lita liste, men eg vei tikkje om det passer Kan nokon hjelpa meg? Her er lista: Er det noko eg har glømt??Noko eg treng? Please help me! 6413086[/snapback] Jøss. En data uten skjermkort, du er genial . Du har nok glemt skjermkort ja, hvis du ikke har tenkt og bruke et innebygd skjermkort i hovedkortet. 6413120[/snapback] Hadde tenkt å bruke det innebygde ja Bør eg ikkje det?? Skal jo ikkje vere noko spilledata Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvorfor velge en IDE disk? Velg S-ATA 2. Hvorfor en dvd spiller? Legg på en hundre lapp og få dvd brenner med på kjøpet. Og som sagt, du mangler et skjermkort. Har du noe operativsystem?= windows xp f.eks. Lenke til kommentar
krikol Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Hvorfor velge en IDE disk? Velg S-ATA 2. Hvorfor en dvd spiller? Legg på en hundre lapp og få dvd brenner med på kjøpet. Og som sagt, du mangler et skjermkort. Har du noe operativsystem?= windows xp f.eks. 6413792[/snapback] Treng ikkje noko dvd brenner, har det på ein annan datamaskin operativsystem, dar sa du noko Men korleis er det med kablar og sånt?? Må eg kjøpe kablar utanom eller føljer det med? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Det er ikke noe integrert skjermkort på det hovedkortet, det er iallefall ikke noe i den beskrivelsen eller produktkoden som indikerer det, og de pleier være gode med å gjøre det.. SATA disker istedet for IDE. IDE er på vei ut. SATA er fremtiden. Ingen ulemper vs IDE heller, bare fordeler. Gå for SATA disk. Det meste av kabler du trenger følger med ja, med mindre du kjøper "bulk" varer, noe det ikke ser ut som du har gjort... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Som sagt er eg noob i bygging av PC. Har satt sammen ei lita liste, men eg vei tikkje om det passer Kan nokon hjelpa meg? Her er lista: Er det noko eg har glømt??Noko eg treng? Please help me! 6413086[/snapback] Jøss. En data uten skjermkort, du er genial . Du har nok glemt skjermkort ja, hvis du ikke har tenkt og bruke et innebygd skjermkort i hovedkortet. 6413120[/snapback] Hadde tenkt å bruke det innebygde ja Bør eg ikkje det?? Skal jo ikkje vere noko spilledata 6413780[/snapback] Kan ikke se at det er innebygd skjermkort på det hovedkortet der. Her har du et som har innebygd skjermkort. billigere enn det du har valgt er det også Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei. Hadde vært litt enklere om du oppga et maks beløp. Ville nok satset på AM2 hovedkort nå, da er det større mulighet for å oppgradere senere. Hvis du kommer med en ca. pris, kan jeg komme med et forslag på oppsett. Og vil du helst bare handle fra den butikken du har vist til, eller spiller det ingen rolle? MVH Nettulf Lenke til kommentar
krikol Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Hei. Hadde vært litt enklere om du oppga et maks beløp. Ville nok satset på AM2 hovedkort nå, da er det større mulighet for å oppgradere senere. Hvis du kommer med en ca. pris, kan jeg komme med et forslag på oppsett. Og vil du helst bare handle fra den butikken du har vist til, eller spiller det ingen rolle? MVH Nettulf 6414315[/snapback] Ca. 4-5000 har ingenting å sei med butikker Hadde vore fint viss du kunne satt opp eit komplett oppsett til meg Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Hei igjen. Har satt opp noe lignende du hadde i utgangspunktet her. Har endret på prosessor, hovedkort og minne samt DVD brenner. Omtrent samme pris som den listen du lagde først, men trolig mye mere fremtidsrettet. Kan se handlevognen her , og de har alle delene hos Netshop. Regner med du har valgt kabinett ut fra hva du liker av utseende, så det har jeg ikke gjort noe med. Lykke til med kjøp og bygging! Nettulf EDIT: Glemte å si at du gjerne må slenge på Operativsystem også. Koster 795 for Win XP home f.eks. Endret 30. juni 2006 av Nettulf Lenke til kommentar
Sing Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Ikke noe vist å kjøpe kjølepasta. Det sitter på kjøleren som følger med prosessoren Har du skjerm fra før..? Lenke til kommentar
krikol Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Ikke noe vist å kjøpe kjølepasta. Det sitter på kjøleren som følger med prosessoren Har du skjerm fra før..? 6414657[/snapback] Jepp, ikkje noke spessielt bra men skal nok kjøpe meg ny snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå