rss1 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Budsjett: 15000-18,000 kr Her er det jeg har bestemt meg for, men trenger ideer til resten av oppsettet, planen er å bygge selv, både for å lære hvordan(får hjelp om nødvendig), og fordi det er så mange forskjellige leverandører. AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte - 2995kr - Komplett.no Saitek Eclipse Keyboard, blått lys i taster, Sort/Sølv, Laser Cut - 426kr - PCUtstyr.no Cooler Master Cavalier 3, Sort Kabinett, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) CAV-T03-UK - 619kr - PCutstyr.no Club3D Geforce 7950 GX2 1024 MB, PCI Express, SLI-støtte - 4395kr - Netshop Samsung SpinPoint T133S 300 GB - 779kr - PCUtstyr.no Hiper HPU-4B580 - 720kr - PCUtstyr.no Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern MPF-920-Z/121 - 65kr - PCutstyr.no Og så det jeg enda ikke vet, oppdaterer denne tråden ettersom jeg leser forslag CD/DVD - Tja..Forslag? Hovedkort - Åpent, må selvfølgelig passe med skjermkortet. Mus - Har en, men vil vurdere en ny, liker -ikke- trådløse som går på batteri. Minne - Finnes så mye forskjellig, men skal jo ha 2048 ram, forslag? Skjerm - Vet virkelig ikke, bare den er flat Noe jeg glemte? Takk for hjelpen Endret 3. juli 2006 av rss1 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Diskettstasjon - Trenger jeg en sånn "Multikortleser" ? Vet ikke egentlig hva det er for noe. Harddisk - Trenger vel rundt 300gb plass, er ikke typen som skal ha hundrevis av filmer og sånt lagret. Lydkort - Jeg har allerede et litt gammelt Sound Blaster Audigy 2, og jeg bruker alltid headsett, er det nødvendig med nytt? Strømforsyning? - Vet ikke om dette er nødvendig eller ikke, vil gjerne vite litt mer om dette. Er ikke kontakten i veggen bra nok lenger? 6412787[/snapback] Multikortleser leser av minnekort (fra kamera, mp3spillere osv.) Det er ikke en diskettstasjon. Samsung sine hardisker anbefales! Støysvake. Om du bare skal bruke headset holder nok onboard kortet på hket ditt. Strømforsyning må du ha pcen din trenger 12v 3v 5 & 9v. tror jeg x] ikke for å være slem, men tror også du burde få med deg en til å bygge pc om du ikke har mer innsikt i pc enn at du tror at det holder med 230v. rett inn på hket. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei! Av harddisker sats på WD eller Samsung. Strømforsyning: Hiper HPU-4B580 720 kr Du kan bruke lydkortet du har. DVD-brenner: Nec ND-3550 249 kr. Jeg håper dette hjelper deg litt på vei. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
rss1 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Sånn, da oppdaterte jeg litt, men trenger fortsatt forslag til det som er igjen Ja jeg vil ha noen her som kan hjelpe til, men ønsker å lære mer om det. Efikkan, er den 'DVD-Brenneren' også på alle måter en vanlig CD-stasjon, eller kan jeg kun bruke den til å brenne dvd'er? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Velg heller ett ATI Radeon X1900XTX. Er for mange feil på GeForce 79XX serien, de har store problemer med volt regulatoren til minnet på store deler av 79XX serien. Spiller ingen rolle om man overklokker eller ikke. Mitt 7900GT døde etter to uker, noe som er for dårlig. Annbefaler ATI og fraråder nVIDIA etter den opplevelsen. Har satt opp et forslag hos SHG. (Klikk "Vis/Skjul den skjulte teksten!" for oppsettet.) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 3. juli 2006 av Medion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå