Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra Telenor - Spørsmål om modem

Anbefalte innlegg

Da skal de endelig bygge ut ADSL her jeg bor, har vært i kontakt med telenor og fått reservert plass osv.

De vil da selge meg et modem til cirka 600 kr, jeg har en anelse at jeg kanskje bør kjøpe dette selv utenom? Hvis det er tilffelle, hvilket modem burde jeg gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare tipse deg om at om Telenor bygger ut sentralen får du mange andre leverandører som du kan få. Blant disse er:

- Bluecom

- Tele2

- NextGenTel

- DirectConnect

- Start

Det var de jeg kom på i farten. Jeg selv kan trygt anbefale deg Bluecom, så slipper du unna PPPoE tullet. Har også hørt mye bra om DirectConnect, uten at jeg har noe erfaring med dem selv. Når det gjelder valg av modem så bør du være meget kritisk, det er mye som er rett og slett skrap som blir levert ut som standard.

Lenke til kommentar

Har sjekket litt rundt og jeg fikk faktisk treff på nextgentel og directconnect. Må si at jeg ble ganske overrasket over akkurat det.

349 kr hos telenor for 2 mbit, ser ut som det tilbudet ikke er så ille.

Hos nextgentel kommer det opp at de kan levere 6 mbit til meg, men telenor sier at de maks kan levere 2 mbit. 6 mbit er uansett uaktuelt, men 3,5 mbit til 398 kr frister. Må vel ta en telefon til Nextgentel og forhøre meg om hvordan ståa er.

Har Nextgentel fått orden på kundeservicen sin nå?

Lenke til kommentar

Man kan vel si at jeg bor utpå landet.

Quote telenor.no: "Tekniske forhold i linjenettet der du bor medfører at vi kan levere maks hastighet 2000/300 til din bolig."

Ikke alle kan få 20 mbit vettu :)

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at NGT ikke kan levere hos deg. Men Directconnect leverer der telenor leverer. Har directonnect selv (byttet fra bluecom), og er kjempefornøyd! Akurat nå er de billige i forhold til telenor også.

Bor selv på landet, og det er et par år siden vi fikk oppdatert sentralen vår. Det er flere som har prøvd å bestille NGT her, men NGT har tydeligvis den normen at de gir alle og en hver falske forhåpninger, for så å komme etterpå å si at "vi kan desverre ikke levere likevell".

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Jeg kan garantere deg at NGT ikke kan levere hos deg. Men Directconnect leverer der telenor leverer. Har directonnect selv (byttet fra bluecom), og er kjempefornøyd! Akurat nå er de billige i forhold til telenor også.

Bor selv på landet, og det er et par år siden vi fikk oppdatert sentralen vår. Det er flere som har prøvd å bestille NGT her, men NGT har tydeligvis den normen at de gir alle og en hver falske forhåpninger, for så å komme etterpå å si at "vi kan desverre ikke levere likevell".

6437188[/snapback]

Directconnect er vel rundt samme i pris som telenor.

Telenor 2 mbit - 349 kr ( vet det står 1500 på telenor.no, men de har hele tiden sagt 2 mbit til meg).

Directconnect 2,4 mbit - 399 kr.

I tillegg slipper jeg etablering hos telenor, tror det blir dem allikevel jeg.

Snakket akkurat med nextgentel, ventet bare i 3 min! Må ha vært heldig da, hvis de ikke har fikset kundeservicen. De kunne ikke levere til meg, selv om hjemmesiden deres sa noe annet.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...