OpelAstra Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei. Har et lite spørsmål: Mine drivaksel mansjetter er ødelagt, så er jeg veldig usikker på om leddene/knutene er ødelagt... Hvordan kan jeg vite det? Kan et verkssted vite det ved å se på de? Jeg har hørt at man kan høre knakkelyd når disse går i stykker, er denne lyden høy? Er det noen grad av ødeleggelse på disse knutene? Hvis knutene er litt ødelagt og jeg setter på nye mansjetter vil knutene gå helt sund allikevel? Hvor mye skal det koste sånn ca å skifte mansjetter evt mansjetter og knute på en Opel Astra 91 modell? Hilsen studinne som lurer på bilen sin... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Hvis du hører en knakke/tikke -lyd når du svinger med bilen, så er en eller begge drivknutene ødelagte og må skiftes! Hverken mer eller mindre! Denne lyden hører du godt og er ikke til å ta feil av! Kjør en liten tur og sving helt over til begge sider og lytt! Hvis lyden ikke er der, holder det å skifte mansjettene. Verkstedet finner uansett fort ut om du trenger å skifte knuten eller ikke. Prisen for skift av knute og mansjett på begge sider må du nok regne med å betale rundt 2500 kr for. I tillegg kommer prisen for nye knuter og mansjetter. Prisen for kun skifte av mansjetter ligger sikkert rundt 1500 ,- vil jeg tro + nye mansjetter. Prisene varierer fra verksted til verksted. Det er en del billigere å bruke private verksted, men kvalitet og standard på arbeid kan, i noen tilfeller, være litt dårligere i forhold til et merkeverksted, så ta, i så fall, bilen inn på et privat verksted med godt rykte! Vil uansett anbefale deg å prøve å få tak i brukte knuter hvis du har mulighet. Det koster en del mindre! Kjøper du liksågodt hele drivakslingene brukt, slipper du også å skifte mansjettene.. Kjenner du noen som kan skru litt, så er det en ganske enkel sak å skifte mansjett og knute eller hele drivakslingen! Lykke til! P.s: Hvis drivknutene er i orden, burde du kjøre minimalt med bilen før du får skiftet mansjettene! Knutene ødelegges fort når mansjettene er sprukket! Endret 30. juni 2006 av LiamH Lenke til kommentar
OpelAstra Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Takk For kjøre litt rundt i ring å høre. Å kanskje skaffe meg nye venner:) hehe. Det er ikke lett å vite hvilke verksted som gjør en god jobb da, men håper det går greit. Ringt litt rundt å hørt på priser, de varierer ganske mye, håper ikke arbeidskvaliteten varierer like mye... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Tar du bilen inn på et Opel-verksted så vet de i allefall hva de gjør og de er sannsyneligvis også de som kan gjøre jobben hurtigst! Sjekk uansett om du kan få tak i brukte drivakslinger hvis knutene er ødelagte! Det sparer du mye på! Verkstedet skifter de for deg, hvis du da ikke får noen nye venner! Endret 30. juni 2006 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå