Monna Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hallo! Jeg har en Skoda Octavia 1,6, 97-modell. Bilen har gått ca 92.000 km. I den forbindelse må jeg vel ha den obligatoriske kontrollen. Det jeg nå lurer på er om registerreima skal skiftes? Har forresten bensin! Har fått tilbud på en 90000-kontroll m/bytte av registerreima til 6190,-. Uten bytte koste kontrollen 3214,-. Hvordan er dette tilbudet? Det er ikke fra merkeverksted. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Står vel i instruksjonsbok/servicehefte når det skal byttes. Og reima er noe du MÅ bytte til intervall, ellers kan du regne med havari og kostnader i 20000,- klassen... Mvh Raimo Lenke til kommentar
Monna Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Står vel i instruksjonsbok/servicehefte når det skal byttes. Og reima er noe du MÅ bytte til intervall, ellers kan du regne med havari og kostnader i 20000,- klassen... Mvh Raimo 6414754[/snapback] Takk for svar! Nei, det står ikke noe i instruksjonsboka... Og når jeg har forhørt meg rundt omkring får jeg forskjellige svar... Forresten, hvis jeg skifter reima, er det noe jeg burde få gjort samtidig? Har forstått det sånn at de må ta ut motoren for å få arbeide gjort, og da har noen snakket om at jeg burde få bytta vannpumpa samtidig, eller noe sånt... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 De må nok ikke tat motoren, om det ikke er svært trangt i det motorrommet. Men pass på at spennhjulet til registerreim blir byttet samtidig og Ellers kan generatorreim osv kanskje være på tide å bytte. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Dynamoreim og servoreim er jo en 5 minutters jobb da Lenke til kommentar
robstr Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 volkswagenmotorer har nettopp fått max 5års intervall på alle tennreimene sine..men på din motor må du skifte vannpumpe og et strammehjul,hvis ikke går det ei lita stund og så ryker vannpumpa..den prisen du har fått er nok uten vannpumpe... Lenke til kommentar
Hellstar Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Bytta reg. reim og vannpumpe på min 2000 Oktavia her for 3 mnd siden. Hele jobben inkludert deler kom på 3800, ferdig ferdig...!! Pit Stop i Moss. Så hvis man er i normal kjøreavstand til det verkstedet, så kan det være en fordel å høre med dem ang pris. Hva kmstand ang. så stemmer det med 5 års intervall hos VAG, men samtidig skal man ikke glemme selve "kilometeren". Har bilen kjørt 60-90 000 km, uten at man vet når forrige reimbytte var, er det høyst på tide å tenke på å skifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå